recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR1, SVT2 HD, ARD HD og Info HD dårlig kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR1, SVT2 HD, ARD HD og Info HD dårlig kvalitet

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af r11jep r11jep skrev:

... Derefter foretog jeg en tilføjelse af kanaler, og nu virker mit DR1 igen på mit Panasonic G30, men jeg kan stadig ikke se ARD HD, SVT2 HD samt Info HD. De er ikke fjernet fra min kanalliste, men står blot og pixilerer og fald ud (typisk med 10% signalkvalitet).
Jeg bemærkede at DR1 efter gensøgningen kom ind på en anden frekvens, så nu er jeg spændt på hvordan det virker når jeg kommer hjem i aften. ...

For det første er det interessant at YouSee Driftsinformation under postnummer 7400 stadig anfører: 

Periodisk Manglende signal på TV i dele af Jylland, mange postnumre er berørt:
DR1, Info HD, SVT2 HD & ARD HD

Kan være ramt af forstyrelser.

Årsagen kan være en forstyrrelse fra TV/Radio sendere i dit lokalområde.

Inden der fejlmeldes er det vigtigt at ens egen installation er udført med HF-tæt udstyr.

Læs evt. mere på

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Hjaelp_til_problemer.aspx

Venlig hilsen
YouSee Fejlservice.

Det er som om YouSee Driftsinformation IKKE vil udelukke at det kan være deres problem! Problemet kan meget vel skyldes indstråling der går ud over kanaler på en ganske bestemt frekvens.

Det er interessant at du skriver at du fandt DR1 på en anden frekvens end hidtil. Hvilken frekvens? Hvilken frekvens ligger de 3 andre kanaler på? Lav evt. en manuel søgning på den frekvens. Spørg evt. YouSee Support om hvilken frekvens de 4 kanaler ligger på i dit område.

Her i København ligger de 4 nævnte kanaler alle på frekvens 248 MHz (men DR1 og Infokanalen sendes desuden på en anden frekvens).    

Det kan være svært at udelukke at problemet skyldes egen installation. Prøv om muligt med et enkelt godt antennekabel, ikke for langt, uden forstærker, direkte fra første tilslutning og ind i tv'et.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
r11jep Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér r11jep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 12:59

Har netop i forbindelse med mit arbejde fået denne skrivelse fra Yousee :-(
Jeg må indrømme jeg synes det er lidt frustrerende at Yousee mener det er mit/vores problem, og ikke deres. Årsagen må da stadig være pga. de har flyttet rundt på kanalerne, men de bruger så DAB-senderne som årsag. Jeg er med på at de mener det kan skyldes dårlige kabler etc., men som sagt så ved jeg at det ikke er tilfældet, og det det virkede jo før Yousee foretog ændringer.

Jeg ved godt det ikke hjælper det store, men jeg føler mig nødsaget til at opsige mit abonnement, og jeg vil gøre det samme for de 6 afdelinger på mit arbejde som ligeledes er berørt.
Boxer.....here we come :-/

Redigeret af r11jep - 16-December-2011 kl. 13:05
Panasonic G30

Panasonic DMR-EH57
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 13:30
Hvis det er en König forstærker fra fx. http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antenneforstaerker/professionel_antenneforstaerker_30_db_817_da.html
så vil jeg prøve med en anden, har prøvet den på Stofa og blev sendt retur da den ikke er god på alle frekvenser... kan anbefale Spaun Smile
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 13:45

...  Jeg er med på at de mener det kan skyldes dårlige kabler etc., men som sagt så ved jeg at det ikke er tilfældet, og det det virkede jo før Yousee foretog ændringer ...

Hvis du ved at det ikke er din egen installation, kan du jo trygt fejlmelde signalet til YouSee.

At det virkede før YouSee foretog ændringer, er dog ikke et argument. YouSee sender jo åbenbart nu på en frekvens der er udsat for indstråling mange steder i Jylland.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

At det virkede før YouSee foretog ændringer, er dog ikke et argument. YouSee sender jo åbenbart nu på en frekvens der er udsat for indstråling mange steder i Jylland.

Det er en lidt bagvendt måde at formulere det på. Trådløs kommunikation er meget populær for tiden, og derfor er store dele af frekvensspektrummet i brug, og lave frekvenser er særligt populære fordi de rækker langt (modsat dit 5 GHz wifi). De samme frekvenser bruges i kabel-TV anlæg, men hvis disse er ordentligt afskærmet inklusive samtlige kabler frem til dit TV (og din TV tuner), burde det ikke være noget problem.

I praksis er alle installationer og/eller anlæg ikke fuldstændigt HF tætte, og så vil folk opleve problemer, som varierer efter hvor de bor og hvor lang afstand de har til en DAB, TETRA, DVB-T eller whatever sender.

Redigeret af JesperLund - 16-December-2011 kl. 17:29
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
r11jep Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér r11jep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 00:02

...  Jeg er med på at de mener det kan skyldes dårlige kabler etc., men som sagt så ved jeg at det ikke er tilfældet, og det det virkede jo før Yousee foretog ændringer ...

Hvis du ved at det ikke er din egen installation, kan du jo trygt fejlmelde signalet til YouSee.

Jeg ved godt hvad du mener Smile
Men modsat set så synes jeg jo Yousee bør undersøge sådanne ting nærmere. Hvis det i store dele af Midt og vestjylland er et problem, burde det så ikke have været undersøgt inden en omlægning?
Jeg mener, det er lidt som at man har haft et godt produkt, og nu forringer de det ved at ligge kanalerne på en frekvens som der er problemer med i ovennævnte område. Så kan kunderne ellers værsgo at ofre penge og ressourcer på at gøre deres installation HF tæt, uden med sikkerhed at få løst problemet.

Jeg vil prøve at trække et godkendt kabel fra Yousee's afslutning og direkte ned til mit tv i køkkenet, det er max. 5 meter.
Panasonic G30

Panasonic DMR-EH57
Til top
r11jep Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér r11jep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 09:54

[QUOTE=r11jep] Det er interessant at du skriver at du fandt DR1 på en anden frekvens end hidtil. Hvilken frekvens? Hvilken frekvens ligger de 3 andre kanaler på? Lav evt. en manuel søgning på den frekvens. Spørg evt. YouSee Support om hvilken frekvens de 4 kanaler ligger på i dit område.

Den DR1 der virker ligger på 378,00mhz og den som ikke virker (10% signalkvalitet) ligger på 232,00 mhz. Jeg har foretaget en manuel søgning på samme frekvens, og den finder fint de manglende kanaler, men fortsat med kun 10% signalkvalitet.
Panasonic G30

Panasonic DMR-EH57
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 13:20

Den DR1 der virker ligger på 378,00mhz og den som ikke virker (10% signalkvalitet) ligger på 232,00 mhz. Jeg har foretaget en manuel søgning på samme frekvens, og den finder fint de manglende kanaler, men fortsat med kun 10% signalkvalitet.

Indstråling er den mest sandsynlige forklaring.

Check med dine naboer. Hvis de har fuld signalkvalitet, er problemet inden for din husstand.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Er der andre som har tilsvarende problem?
Ja. Jeg løste problemet ved at afmelde YOUSEE.Wink

Og har levet lykkeligt siden.

Virkeligt et brugbart svar.
Det er da en løsningsmulighed og en besvarelse af spørgsmålet :-)

Og hvis den nye udbyder også benytter/vælger at benytte 248MHz?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 18:02

Men modsat set så synes jeg jo Yousee bør undersøge sådanne ting nærmere. Hvis det i store dele af Midt og vestjylland er et problem, burde det så ikke have været undersøgt inden en omlægning?

Hvis de kunne benytte frekvenser der ikke blev brugt andre steder, ville de nok det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 18:44

For fuldstændighedens skyld skal det nævnes at det pågældende YouSee mux med DR1 (kommende 720p MPEG4 version), SVT2 HD, ARD HD og Info HD ikke ligger på 248 MHz i alle dele af landet.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 19:11

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Er der andre som har tilsvarende problem?
Ja. Jeg løste problemet ved at afmelde YOUSEE.Wink

Og har levet lykkeligt siden.

Virkeligt et brugbart svar.
Det er da en løsningsmulighed og en besvarelse af spørgsmålet :-)

Så har man levet lykkeligt indtil da :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu