|
DR1, SVT2 HD, ARD HD og Info HD dårlig kvalitet |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
r11jep ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Opfølgning:
1. Det var ikke muligt at justere signalet bedre via forstærkeren 2. Træk af 4 meter godkendt kabel direkte fra Yousee drop til nærmeste TV i køkkenet, gav heller ikke noget brugbart resultat, dvs. ikke noget signal. 3. Flyttede TV'et med på loftet, og sad 1 meter fra Yousee drop og med et 1½ meter godkendt kabel, stadig ikke med noget brugbart resultat. Dog konstaterede jeg at ved at jeg bevægede mig rundt, så var der af og til at signalet kom igennem. Holdte min hånd henover Yousee droppet (det er et modul med data, radio og tv), og så kom der pludselig signal på DR1 med ca. 80%. Kan det passe det er Yousee's installation som ikke er HF tæt? Jeg har ikke snakket med nogen af naboerne, men jeg ved positivt at vores hustand er den eneste med mellempakken, og alle naboerne har fuldpakke. Vil den spærring som sidder i Yousee skabet (den som afspærrer mig fra fuldpakken) ligeledes være en kilde til utæthed? Jeg har under alle omstændigheder nu bedt om at få en tekniker ud. Overvejede et kort øjeblik at afmontere indgangskablet i Yousee modulet, og sætte et F stik på og montere den direkte i forstærkeren, men gjorde det dog ikke ![]() Findes der afslutningsmoduler som er 100% HF tætte? /Jesper
Redigeret af r11jep - 17-December-2011 kl. 19:22 |
||
Panasonic G30
Panasonic DMR-EH57 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Bruger du de samme dåser som You See gør, så kan det ikke gøres bedre (Triax TD 260).
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
|
Nej, filtret mellem mellempakke og fuldpakke sidder på 682 MHz (i København), men meget langt fra den frekvens hvor det pågældende mux ligger. Hvis problemet ligger uden for din husstand, hvilket det tyder på, bør dine naboer også have et problem. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
r11jep ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
|
Hej alle
Lige en opfølgning på denne sag. Efter kontakt med Yousee igen, så blev jeg kort tid efter kontaktet af en tekniker. Da jeg forelagde ham situationen, og fortalte ham hvordan det var sat sammen, og med hvilke komponenter foreslog han selv at det så måtte være på deres side. Da vi ikke inden jul kunne finde et tidspunkt, hvor han kunne komme ind til installationen, aftalte vi at jeg selv måtte skille deres stik ad. Efter jeg gjorde det, så kunne jeg konstatere at inderlederen havde løsnet sig, og samtidig var der heller ikke kontakt ned på flet og afskærmning. Efter jeg fik det hele sat på plads igen, så var der fuld forbindelse igen. Da jeg fortalte teknikeren om det, sagde han at det havde han set er par gange før. Det forklarer også problemet med at jeg tidligere har haft problemer med Zulu, 3+ TV2 News mfl. Tak for alle jeres bidrag, og god jul til alle. /Jesper |
||
Panasonic G30
Panasonic DMR-EH57 |
||
![]() |
||
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
|
|
||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
||
![]() |
||
|
Jeg mener Yousee teknikeren sagde at det i Herning Nord var DAB2 / DAB+ som er årsagen.
Der står tilsyneladende en sender kun 400 meter fra mit hus, så selv om alt er HF tæt, og alle samlinger er korrekte, så har jeg fortsat kun 70% signalkvalitet på de føromtalte kanaler. |
||
Panasonic G30
Panasonic DMR-EH57 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |