recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreamboks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDreamboks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
larssoegaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Dreamboks
    Sendt: 23-November-2009 kl. 11:52
Hej Jeg står og ovevejer at købe dreambox men har ikke helt forstået hvordan det virker. Skal man stadig være koblet til parabolen ?? Eller modtager den alle signaler over nettet. Kan man dele et kabeltv med en sat modtager Eller er det umuligt. Kunne godt se det positive at en kabeltvmodtager sender alt vidre til os der bor på landet.

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 12:52
Hejsa

En dreamboks er som udgangspunkt bare en satellit modtager som alle andre. Den har dog nogle flere muligheder, hvis man er teknisk anlagt.

Det skal siges, at Viasat og Canal digital ikke supporterer denne boks, og Viasat's HD kanaler kan indtil videre KUN modtages på de, af viasat, godkendte bokse.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Caseman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 19:55
skal lige sige at jeg har investeret i en dreambox og må sige at det er godt nok en highend sat receiver og super lækker.

så har man ikke brug for HD kanalerne fra viasat (virker dog helt fint med C+) så er det sådan en man skal gå efter
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2008
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 20:07
Kan du ikke ringe til mig  Lars ,
du har skrevet til mig på dba
26553947

Til top
LE40F71 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-December-2006
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 22:54
Hej lassoegaard
som tidligere skrevet er det reelt en sattelitboks modtager. Du kan lægge et andet image (software) på den, hvilket åbner op for mange andre muligheder.
Omkring at du kan sende kabeltv videre til dig, må der desvære siges nej.
Det som den bliver brugt til er cardsharing, det vil sige at der er flere bruger, der kan bruge det samme tvkort fra en udbyder. Jeg må dog sige, at dette er ikke lovligt.
Du kan på nogen dreambokse installere enten DVB t - S eller C-tuner, det vil sige at du er i stand til at modtage alle slags tv signaler.
Hvis du beslutter dig for at købe sådan en boks, findes der også andre mærker end Dreamboks. Måske kunne det være interessant at se på dem
Venlig hilsen

Kenneth
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu