recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRHD er væk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDRHD er væk

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 01:15
Oprindeligt skrevet af Knudsen Knudsen skrev:

Er der andre der har samme problem og ikke kan genskabe DR HD...?
Jeg gidder slet ikke at prøve, før YouSee selv mener at problemet er løst, da jeg så skal sortere kanaler igen igen igen igen. Man kunne jo måske være så heldig at den automatiske opdateringer af tjenester selv finder kanalen igen?!
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Knudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 14:17
Jeg har nu snakket med YouSee hotline og her fik jeg at vide at problemet er løst midlertidig...! Det blev løst tidlig lørdag morgen. Men jeg kan STADIG ikke få DR-HD på mit Panasonic...!!! Ikke en gang ved manuel programering/indtastning af frekvens/symbolrate...! Jeg fik også at vide at de ikke har et Panasonic i deres test-lab, og derfor kan de ikke sige om YouSee's problem (database nedbrud) stadig vil give problemer for et Panasonic TV...!

Jeg fik at vide at de forventer problemet er løst på mandag eftermiddag, og hvis jeg STADIG ikke har DR HD skal jeg ringe ind igen...!

Spørgsmålet er bare: er der andre Panasonic ejere som stadig har problemet...?
 
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Knudsen Knudsen skrev:

Jeg har nu snakket med YouSee hotline og her fik jeg at vide at problemet er løst midlertidig...!

Det burde det også være. Allerede fredag aften fik de tilsyneladende sat HD-kanalerne tilbage til udgangspunktet igen. Der er ihvertfald navne på dem igen:


Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
alias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Knudsen Knudsen skrev:

Jeg har nu snakket med YouSee hotline og her fik jeg at vide at problemet er løst midlertidig...! Det blev løst tidlig lørdag morgen. Men jeg kan STADIG ikke få DR-HD på mit Panasonic...!!! Ikke en gang ved manuel programering/indtastning af frekvens/symbolrate...! Jeg fik også at vide at de ikke har et Panasonic i deres test-lab, og derfor kan de ikke sige om YouSee's problem (database nedbrud) stadig vil give problemer for et Panasonic TV...!

Jeg fik at vide at de forventer problemet er løst på mandag eftermiddag, og hvis jeg STADIG ikke har DR HD skal jeg ringe ind igen...!

Spørgsmålet er bare: er der andre Panasonic ejere som stadig har problemet...?
 
Ja jeg har heller ikke DR HD på mit tv nummer 2 som ikke har en boks koblet på. Jeg har også Panasonic.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 16:17
Meget mystisk problem men jeg har ikke haft nogle udfald hverken på mit 32w5500 eller på mit 46w5500.Bor ved Utterslev torv Bispebjerg.
 
       carsten
Til top
Knudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 17:59
Nu har jeg fundet ud af noget mere om DR HD og problemerne her omkring. Hvis jeg tænder mit Sony 32V5500 på DR HD som godt kan vise det, ja så bliver EPG aldrig opdateret... Hele EPG'en er helt TOM og forbliver tom sålænge jeg står på DR HD, men så snart jeg skifter til DR1 - og vupti, så kommer EPG oplysningerne væltene ind og kort efter har jeg EPG for alle programmer en uge frem.

Så der ER noget ganske unormalt med DR HD...! Mon det er derfor at Panasonic ikke "vil" accepterer kanalen - og dropper den ud fra den betragtning at den ikke opfylder betingelserne for en "korrekt" kanal...?

Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 18:35
Jeg har nøjagtigt samme problem på mit Panasonic, den er helt væk, og det samme er sket med National Geographic Wild HD.
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 18:37
Men det lader til der står noget om det her: http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=51341
Til top
Knudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Men det lader til der står noget om det her: http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=51341


Mjaaa... Det link er vel en mere generel fejlbeskrivelse... Men som tidligere skrevet så er fejlen rettet midlertidig - og MANGE kan nu se DR HD igen...! Det underlige er bare at Panasonic TV ikke kan...! Og nogen kan... Jeg har en kolega som har en TX-P42G10 og der er ikke problemer men vi ligger under hver sit netværks-ID. Det kan være det er afhængig af netværks ID...!

Der må også ligge nogle krav i Panasonic's måde at modtage DVB-C på, som bevirker at DR-HD slet ikke kan ses/findes... DR-HD kommer SLET ikke på kanaloversigten...! Den er intet mindre end pist er væk, forsvundet, slettet, ikke eksisterende...

Anyways: Vi kan jo op sammenfatte en oversigt her med Netværks-ID, modeltype og firmware:
Mine info er:
Net-ID: 1746 (skanderborg AF), Panasonic TX-P42GA11, Firmware 1.213

Hvad er info for jeres...?



Redigeret af Knudsen - 30-Januar-2010 kl. 19:15
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 19:18
Der er flyttet rundt på nogen kanaler og dukket nogen nye krypterede kanaler op (som jeg derfor ikke får signal på), men DR HD er ikke dukket op af sig selv igen hos mig.
 
Jeg har endnu ikke prøvet en ny fuld skanning.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 19:41
Så er DR HD dukket op hos mig på den plads, hvor TV3 lå før, mens TV3 er flyttet et andet sted hen.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 19:59
Jeg har et Panasonic 42G10 hvor DRHD også mangler. Jeg er på net 151 (Hovedstaden)
Jeg har prøvet at lave en manuel søgning på 442 Mhz, men der finder den ikke noget.

Jeg har pt. ikke lyst til at lave en fuld søgning, da jeg mener jeg så skal opsætte favoritlister igen, og lørdag aften er ikke lige til den slags, når damen skal zappe Wink
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu