recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRHD er væk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDRHD er væk

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
alias Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Knudsen Knudsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Men det lader til der står noget om det her: http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=51341

Mjaaa... Det link er vel en mere generel fejlbeskrivelse... Men som tidligere skrevet så er fejlen rettet midlertidig - og MANGE kan nu se DR HD igen...! Det underlige er bare at Panasonic TV ikke kan...! Og nogen kan... Jeg har en kolega som har en TX-P42G10 og der er ikke problemer men vi ligger under hver sit netværks-ID. Det kan være det er afhængig af netværks ID...!

Der må også ligge nogle krav i Panasonic's måde at modtage DVB-C på, som bevirker at DR-HD slet ikke kan ses/findes... DR-HD kommer SLET ikke på kanaloversigten...! Den er intet mindre end pist er væk, forsvundet, slettet, ikke eksisterende...

Anyways: Vi kan jo op sammenfatte en oversigt her med Netværks-ID, modeltype og firmware:
Mine info er:
Net-ID: 1746 (skanderborg AF), Panasonic TX-P42GA11, Firmware 1.213

Hvad er info for jeres...?

Net-ID 701, Panasonic TX-P37X10Y, firmware 1215
DR HD væk og dukker ikke op efter fuld søgning eller manuel søgning.
Der kommer heller ikke nogle af de nye kanaler frem under hverken fuld eller manuel søgning.
Til top
Knudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Jeg har et Panasonic 42G10 hvor DRHD også mangler. Jeg er på net 151 (Hovedstaden)
Jeg har prøvet at lave en manuel søgning på 442 Mhz, men der finder den ikke noget.

Jeg har pt. ikke lyst til at lave en fuld søgning, da jeg mener jeg så skal opsætte favoritlister igen, og lørdag aften er ikke lige til den slags, når damen skal zappe Wink

Jeg har enda lavet en "reset to factory" og startet HELT forfra med NØJAGTIG samme resultat...!
Hvad er firmware version på dit Panasonic...?

Firmware version på panasonic kan ses ved at:
 - trykke kanppen:  "Menu"
 - og vælge: Indstillinger/System/System information
 - Øverste linie hvor der står "Firmware version".

Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 21:56
Min firmware er 1209.

Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
Jesper Rasmussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2010
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 01:26
Heller ingen DR HD hos mig pt. Har prøvet med scan efter kanaler uden resultat. Jeg har grundpakken så ved ikke om der er pillet ved andre HD-kanaler.

Netværks-ID: 701 (8260 Viby J/Århus Syd)
TV: Panasonic TX-P42GA11
Firmware: 1213

Fredag eftermiddag monterede jeg nye HF-tætte antennestik fordi jeg har haft lidt problemer med udfald på netop DR HD pga. indstråling - og de nye stik så også umiddelbart ud til at løse problemet, men jeg da jeg senere på aftenen tændte for TV'et manglede DR HD - "Hva' fa'en er nu det?!" tænkte jeg. Og efter at have brugt en time på at pille ved kabler og rode rundt i menuen på TV'et og lave scan efter nye kanaler osv tænkte jeg, at jeg da lige kunne spørge google, om der var andre, der manglede DR HD - og det er der så, kan jeg se :o)

/Jesper
Til top
Knudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 11:41
Her er en liste over os i denne tråd som har problemerne. Det er sansynligvis ikke relateret til model eller Net-ID eller firmware.... Den eneste fællesnævner (ind til videre) er at det er Panasonic som har problemet...

Og har du info som skal med så tilføj endelig dine info... Og meget gerne hvis det er andet mærke end Panasonic.

Jeg vil bruge dette til den sag jeg har hos YouSee, i tilfælde af problemet ikke er væk mandag eftermiddag. Så skal jeg nemlig genoptage min sag, og så er det jo meget rart at have noget info så de ikke bare tror det er mit TV som er fucked up...!

-------------------------
Deaster:
Net-ID: ??
TV: Panasonic ??
Firmware: ??
Alias:
Net-ID: 701
TV: Panasonic TX-P37X10Y
Firmware: 1215
Knudsen:
Net-ID: 1746 (Skanderborg AF)
Boost:
Net-ID: 151 (Hovedstaden)
TV: Panasonic TX-P42G10
Firmware: 1209
Jesper Rasmussen:
Net-ID: 701 (8260 Viby J/Århus Syd)

Redigeret af Knudsen - 31-Januar-2010 kl. 11:43
Til top
Toshi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-December-2007
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 11:54
Jeg har også mistet DR HD, C+ Film HD og C+ Sport HD. Havde i øvrigt et lignende problem i sommer, hvor jeg kunne finde C+ kanalerne via min tuner i computeren, men ikke via tv'et. Havde besøg af tekniker fra Yousee, men det var altså centralt noget var galt... Håber de løser det hurtigere denne gang (sidst tog det 3 uger) for jeg har altså alvorligt satset på Super Bowl i HD på søndag.

Net-ID: 150
TV: Panasonic 50V10
Firmware: 2011
Til top
pvh1987 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Sted: Danmark
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 14:16
Pyha - nu ved jeg da, at det sandsynligvis ikke er mit fjernsyn, den er gal med.

Jeg har lige fået mit nye plasma-tv i sidste uge (Panasonic P42V10E) - jeg har haft store problemer med kanalerne på DVB-C-tuneren, indtil jeg fandt ud af at man skulle indtaste netværksnummer og lign - det faldt jeg tilfældigvis over på yousee's hjemmeside. Nu beholder kanalerne deres plads og forsvinder ikke lige pludselig. Undtagen DR HD. Den forsvandt efter kanalopdateringen - den kunne jeg ellers se før?

Jeg går ud fra at det er en generel fejl hos YouSee, siden der er andre der også har problemer?

Den skulle være på plads 3 hos mig, men der er ingen kanal på den plads. Beder man alligevel om kanal 3 siger den "Ugyldig kanal".
Til top
Knudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af pvh1987 pvh1987 skrev:

Den skulle være på plads 3 hos mig, men der er ingen kanal på den plads. Beder man alligevel om kanal 3 siger den "Ugyldig kanal".

Yepper... Nøjagtig samme problem jeg har - også plads nummer 3 Wink - og samme meddelse hvis man vælger den...! Cry

Vil du oplyse Net-ID samt firmware version, for så har jeg nemlig noget at gå videre med mandag (hvis det skulle blive nødvendigt)

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 19:26
Er der andre som har mistet EPG (ud over nu og næste program) samtidigt med at DR HD forsvandt, og som ikke har fået den tilbage?
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
pvh1987 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 19:32
Ja - jeg bruger net-id 421 (da jeg bor på Fyn og har indbygget tuner), firmware version er vist den nyeste: 2013-1000. Jeg har indtastet 143 MHz som frekvens og 6875 som symbolrate, som der står et eller andet sted på YouSee's hjemmeside.

Det undrer mig at man godt kan bytte om på rækkefølgen af kanalerne, men når man så tænder igen dagen efter, så er de tilbage hvor de var, da de blev læst ind? Meget irriterende, men man kan vel vænne sig til det.
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 20:18
Jeg har netop opdateret min fw til 1215, men det gav ikke nogen forandring.
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
pvh1987 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 20:44
Problemet ligger vel hos YouSee? Altså, at kanalen ikke kan findes når man søger. Jeg har hørt fra andre at de stadig har kanalen, og det er vel nok fordi de ikke har lavet en kanalopdatering her i weekenden. Såvidt jeg forstår problemet, så har det ikke noget med vores tv at gøre. Forhåbentlig da ikke, i hvert fald. Jeg har kunnet modtage kanalen før weekenden.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu