recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig kvalitet og stop i streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig kvalitet og stop i streaming

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig kvalitet og stop i streaming
    Sendt: 20-Januar-2020 kl. 09:56
hej

Jeg har et Apple TV4K og bruger det til bl.a. TV2 play og DR arkiv, Netflix og HBO.
Her på det sidste oplever jeg rigtig tid at DR arkiv udsendelser og TV2 play har dårlig kvalitet og laver "buffer underrun" og derved hakker og stopper i streamingen.

Det sker aldrig på Netflix eller HBO.

Andre der oplever det?. Vi har en 130/30 mbit forbindelse fra Yousee, så det burde ikke være hastigheden den er gal med (og så ville jeg vel også opleve det på Netflix og HBO).

Nogle ideer?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 10:25
Ja, oplever det også en gang imellem.

Tror bare deres servere/forbindelser er overbelastede/underdimensionerede.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 10:39
Kunne måske godt lugte lidt af at en masse af Yousee afhopperne er begyndt at streame.. for det er her indenfor den seneste måned det er begyndt. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 11:57
Vi oplever præcis det samme på DRTV og TV2 Play. Det er sket på begge efter nytår. Ikke at de kørte perfekt før, men det er blevet slemt efter nytår. Ingen ændringer i vores udstyr, forbindelse eller andet.

Andre tjenester kører ligesom før.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 12:03
Jeg har også oplevet det på DR. TV2 Play bruger jeg aldrig selv. Så ja, noget kunne tyde på at antallet af nye cable cutters er kommet bag på de danske udbydere. 
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 12:24
Jeg har også oplevet problemet de seneste dage ifm streaming via ATV4K af "Pigerne fra Berlin" fra DR's arkiv. Kender andre der siger det samme.
Vi er også nye cable cutters.



Redigeret af JørgenR - 20-Januar-2020 kl. 12:32
/ Jørgen
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 12:39
Vi har ikke oplevet problemer med DRTV, og TV2 Play bruger vi ikke.

Har alle brugere, som oplever problemet, ATV4K? Vi streamer fra iPad til en fysisk Chromecast.


Redigeret af Brian E - 20-Januar-2020 kl. 12:39
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 13:53
Nå men jeg er i det mindste glad for det ikke KUN sker for mig :-). 
Så må man næsten formode de arbejder på en løsning. Jeg tror jeg fejlmelder det ved dem. 
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Vi har ikke oplevet problemer med DRTV, og TV2 Play bruger vi ikke.

Har alle brugere, som oplever problemet, ATV4K? Vi streamer fra iPad til en fysisk Chromecast.

Jeg har oplevet det på både ATV4K, iPad og Android telefon.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 14:22
Jeg oplever kun på drtv live at spinning wheel dukker op en gang imellem på vores Apple tv4k men den stopper ikke afspilningen, men drtv arkiv virker fint. TV2play billede på live delen er blevet ringe efter de har opgraderet til 50p i stedet for 25p, da du har beholdt sammen bitrate som med 25p. Ellers har jeg ikke oplevet noget
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 16:33
Er der mon en sammenhæng? 

Er der nogle af jer, der har mærket de samme nævnte problemer på - android-StofaWbTv- med utydelighed og ringe billedkvalitet samt billedstop i ca 5 sekunder en række gang  gange, (MEN UDEN AT DET CIRKULÆRE SYMBOL VISES, når der sendes film? 
Også indimellem utydelig billeder fra android-StofaWbTv mens der sendes direkte håndbold på via Tv2. 

Dette er først begyndt for mig på flere kanaler fra Stofa streaming med Chromecast ultra over de seneste 4-5 dage? 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 16:44
Jeg ved ikke om DR bruger Akamai, jeg ved TV2 gør. Måske der er der problemet ligger.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu