recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig kvalitet og stop i streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig kvalitet og stop i streaming

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 19:42
Alt DR's materiale ligger på ingen måde hos dem selv. - Alt content ligger hos AKAMAI - verdens største CDN, og derfor burde der heller ikke være nogen vild hakken. (akamai "genvandt" udbuddet som jeg mener var i 2018 - så der går nok et års tid før der kommer et nyt.)

DR lavede jo en række ændringer både på dr.dk men også i app'en. Jeg kunne forestille mig dekodningen ikke er helt korrekt implementeret - i hvert fald ikke i DR's app - bruger ikke tv2 play, så kan ikke sige noget om den.

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Alt DR's materiale ligger på ingen måde hos dem selv. - Alt content ligger hos AKAMAI - verdens største CDN, og derfor burde der heller ikke være nogen vild hakken. (akamai "genvandt" udbuddet som jeg mener var i 2018 - så der går nok et års tid før der kommer et nyt.)

Der er vel kun arkivmateriale der ligger der?

Jeg oplever umiddelbart kun udfald/buffering på live udsendelser.

EDIT: Jeg har også set det på arkiv på DR TV.


Redigeret af Deschain - 20-Januar-2020 kl. 22:26
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 09:11
Jeg oplevede det for første gang på DRTV i går, da jeg skulle se et videre i "Fred til Lands", som jeg lige er startet med at se da den skulle være komplet. Pludselig i en fungerende stream: Buffering og derefter laveste kvalitet. Jeg holdt pause og  kunne først starte en halv times tid senere i højeste "kvalitet" igen. Det samme skete igen 20 minutter senere, men der kunne man starte i højeste "kvalitet" igen ca. 10 minutter senere. Det er arkiv materiale og ligger vel dermed hos AKAMAI? Det er vel ikke utænkeligt at selv verdenens største kan opleve problemer?

Internet og alle andre tjenester var upåvirkede. Der var tale om primetime, igår aftes ved 20-21 tiden. 1000/1000 mbps Fiber-LAN fra Parknet. Ping: 2 ms     2 ms     2 ms  a104-121-238-17.deploy.static.akamaitechnologies.com [104.121.238.17]

Jeg har selv endnu ikke oplevet det på live-tv, hvilket vel trods alt ikke er så mærkeligt efter jeg som reglen aldrig brugere den ringere end DVB DRTV stream til streaming af flow-tv kanalerne.


Redigeret af TBC1 - 21-Januar-2020 kl. 09:23
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 09:22
Jeg bruger heller ikke DRTV app'en til live tv. det ser jeg bare på kabel tv, så det er kun arkiv jeg oplever det ved. 
Og det samme ved TV2 play. 

Det er bare lidt ringe. Man betaler jo for det.. Jeg kan se på appstore at DR appen er der MANGE der oplever tilsvarende med. også på iPad, så de har helt klart et problem.

Mon ikke de arbejder på det. 
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 12:40
Jeg oplever stort set det samme på 2 Apple TV 4K med trådløs forbindelse, der kan trække mine Blu-ray-rips uden at blive forpustet på noget tidspunkt.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 15:44
ATV4K, samme oplevelse af laveste billedkvalitet, ufrivilige pauser m.v.
Til top
Michael Kjærsgård Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2011
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael Kjærsgård Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 18:04
Akamai er nu normalt rigtigt gode til at reroute trafik andre steder hen før belastningen kommer i nærheden af at være et problem.
Det kan selvfølgelig være svært for Akamai at sikre at de ikke får router trafikken en vej der belaster udbyderens transit eller peeringforbindelse der ligger udenfor Akamais kontrol.

Har I der oplever det evt. samme internetudbyder? Og er det kun i primetim e (~19:30~22:30)? Jeg har ikke oplevet problemet her med Telenor, hverken DR eller TV2 (dog typisk arkivudsendrlser og via. Chromecast)

Hvis nogle af de lidt mere tekniske brugere oplever det via. PC og vil grave lidt dybere, så start evt. et Wireshark capture for at finde IP'en der aktuelt streames fra og lav traceroute dertil (evt. via. WinMTR)

#0 at du har en hurtig forbindelse på det sidste stræk ud mod dig, og at andre tjenester kører ok betyder ikke at problemet ikke kan være hos din udbyder - langt fra. Siden starten af december har rigtigt mange klaget over problemer hos Yousee (incl. Fastspeed og Fullrate) i primetime mod specifikke destinationer, f.eks. her og indtil flere tråde på hol.dk, Facebook etc 
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 11:51
Vi oplever samme problemer med TV2Play (streaming af arkiv). 
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 01:18
Oprindeligt skrevet af Michael Kjærsgård Michael Kjærsgård skrev:

Har I der oplever det evt. samme internetudbyder? Og er det kun i primetim e (~19:30~22:30)? Jeg har ikke oplevet problemet her med Telenor, hverken DR eller TV2

Det tvivler jeg på, for jeg har Parknet - en relativt begrænset udbredt fiber-LAN boligNet udbyder der kun opererer i StorKøbenhavn, som jeg tvivler på der er nogle (i hvert fald ikke særligt mange) af de andre der har. ParkNet benytter Global Connects fibernetværk, som lige som akamai heller ikke lige er til at kimse af, og forbindelsen til akamai går direkte fra Global Connect til akamai, når man ser på tracert (se nedenfor). Selv med ellers upåklagelig forbindelse til alt andet på tidspunktet, var min oplevelse at det specifikt var i primeTime d. 20/1 (ca 20-21) at DR streamen havde problemer. Fiber-Lan forbindelse blev grundet DR problemet testet på tidspunktet til sine sædvanlige ~900/900 mbps og 1-2 ms ping til ookla speedtest servere i Hovedstadsområdet og andre streaming-tjenester kørte da også fint på tidspunktet (Jeg opgav at streame fra DR på tidspunktet) - Jeg oplevede i øvrigt også tidligere samme dag DRTV nærmest utilgængeligt, her taler jeg endog GUI i browser samme dato (altså 20/1) kl 18:30 da jeg sad ved computeren og lige via browser ville se starten af TV-avisen. Hjemmesiden var længe om at loade, loadede ikke alle elementer og streamen ville ikke startes, Så dette måtte jeg opgive den samme pågældende dag (gør ellers det med TV avisen tit, uden tidligere nogensinde at have oplevet problemer efter DR overgangen til akamai)

Jeg så videre i samme serie på DRTV de to følgende dage (21+22/1), godt nok uden for primetime og der var der ikke nogle problemer med DR-streamen. Så jeg har ikke selv oplevet problemer med DRTV siden primetime d. 20/1

_ _ _ _

Almindelig tracert til dr.dk - jeg kan evt prøve WireShark/WinMTR løsningen, hvis jeg engang skulle opleve problemer igen

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  router.asus.com [192.168.7.1]
  2     1 ms    <1 ms    <1 ms  10.58.136.1
  3    <1 ms     1 ms    <1 ms  192.168.58.1
  4     1 ms    <1 ms    <1 ms  172.28.10.65
  5    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.28.0.2
  6     1 ms    <1 ms     1 ms  172.28.1.10
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.28.2.1
  9     1 ms     1 ms     1 ms  80-71-139-183.u.parknet.dk [80.71.139.183]
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     1 ms     1 ms     1 ms  et-7-0-2-0.taas1cr2dk.gc-net.eu [212.98.68.114]
 12     2 ms     2 ms     5 ms  192.38.7.24
 13     2 ms     2 ms     2 ms  a104-121-238-17.deploy.static.akamaitechnologies.com [104.121.238.17]


Redigeret af TBC1 - 23-Januar-2020 kl. 02:01
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 06:37
I aftes var TV2 Play helt umulig hos mig. Live stream fungerede fint, men arkiv var decideret lart...
Krævede gentagne genstarter, for til sidst bare stå med "kagehjulet" som roterede.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 08:13
Samme her Flippo. 
Jeg ville se er arkiv program. Kunne se 2 minutter så frøs alt og jeg kunne godt glemme at se videre. 

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 08:13
Vi havde store problemmer med DR-arkiv i går aftes mellem 20-21 på ATV4Angry
Flere gange stoppede udsendelsen, og begyndte at buffer, for derefter komme i en meget ringe kvalitet.
Efter at det skete et par gange, så stoppede udsendelsen helt, og jeg valgte at lukke DR-app'en helt ned, og starte igen.
Det er desvære noget vi ser ret tit nu.
Jeg mener ikke vi havde de problemmer før DR opdaterede deres app.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu