|
Dårlig kvalitet og stop i streaming |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | ||||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det er muligt at fejlmelde via DR's hjemmeside, og de svarer faktisk.
Alle der op lever problemer, bør fejlmelde så DR gøres opmærksom på problemet.
|
||||
![]() |
||||
Michael Kjærsgård ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-April-2011 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Næsten :) Den går via. DIX ser det ud til. Én mulighed kunne være at det er GC's forbindelse til DIX som er maxet ud, og det så er kunder hos operatører med GC uplink der har problemet. (GC har tilsyneladende 30G på DIX, og Akamai 40G https://www.peeringdb.com/ix/78 ) Ellers som sagt også interessant om trafikken evt. går mod anden IP/anden route når problemet er til stede. Et bud vil være at hvis du - når problemet er til stede - prøver at starte stream på din mobil over WiFi så er problemet det, og skifter du til mobildata så går det væk?
|
||||
![]() |
||||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det må i hvert fald ikke være akamai kan jeg efterhånden godt høre ![]() Det er naturligvis en mulighed blandt mange. Det ville dog være særligt påfaldende hvis det var imellem hvad der åbenbart ser ud til at være DIX'ens to størst dimensionerede peers der var problemer. Hvis det var Global Connects forbindelse til Danish Internet Exchange Point der var problemet, så burde tilgangen til alle mulige andre Danske hjemmesider og streamingtjenester vel også være samtidigt påvirkede på tidspunktet og ikke blot DR, for alle der forbinder med rute via Global Connects netværk igennem DIX'en. Da Global Connect vel først og fremmest er orienterede imod virksomheder ville det vel også være underligt hvis deres trafik skulle være så meget større om aftenen end om dagen? Til gengæld må man antage at det er på det tidspunkt at brugen af DRTV er langt det største. Der ud over lyder det utroligt at alle dem der har skrevet her i tråden alle skulle forbinde med en rute der går via Global Connects netværk. Det er det vel trods alt de færreste privatkunders forbindelser der gør? Det kræver jo bare at der er én der fortæller at de har en anden udbyder med anden rute for at den mulige forklaring ikke er svaret.
Det vil jeg prøve hvis jeg falder over fænomenet en anden gang. Jeg kan også prøve via VPN som kunne give en anden rute - Men jeg tror ærlig talt at det er usandsynligt som forklaringen, når nu så mange forskellige oplever de samme problemer og må antages at have andre ruter via andre peers end mig. Redigeret af TBC1 - 24-Januar-2020 kl. 01:49 |
||||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||||
![]() |
||||
Michael Kjærsgård ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-April-2011 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Personligt finder jeg det bare lidt usandsynligt, da min erfaring er at de normalt har rigtigt godt styr på at reroute trafik førend belastning på deres side begynder at blive et problem. Akamai har jo i øvrigt ikke bare udstyr ét sted i Danmark, men blandt andet også lokale caches hos flere af de store udbydere etc. Hvis jeg skal indrømme et "korstog", så er det nok snarere en smule "allergi" overfor udsagn ala "Jeg har en 100/500/1000 Mbit/s forbindelse, så det kan ikke være mit internet der er problemet." Internet er altså meget mere end det sidste stræk ud til slutkunden :)
Jep, til gengæld er nogle tjenester selvfølgelig mere sensitive end andre. Hvis du bare browser på nettet bider du måske ikke på samme vis mærke i det går lidt langsommere (i øvrigt er det vist - Akamai aside - begrænset hvor meget "browsing trafik" der efterhånden flyder via. DIX) Men jo helt enig, det er bestemt ingen konklusion, det var bare et eksempel på en mulighed. Der er rigtigt mange ubekendte fortsat - det kan være trafikken tager en helt anden route når problemet er der, og ikke mindst - din traceroute viser trafikken fra dig til Akamail-serveren, det kan være trafikken retur tager en helt anden vej, og det er jo primært downlinktrafikken man er afhængig af ved streaming. Det var bare én mulig forklaring der kunne give mening i mit hoved, da Akamai let kan holde styr på belastning af egne servere og forbindelser, men en 3. parts forbindelse til - i dette tilfælde - DIX, har de sværere ved at styre ud fra
Lad os lige slå fast - det er ikke fordi jeg gerne vil "have ret", eller pege fingre af hverken Parknet, GC eller andre. Min opfordring er bare at prøve at finde fællesnævneren. Nuvel, det er hverken den enekelte bruger eller Recordere Forums ansvar, men jeg kan næsten garantere dig at en fejlmelding der lyder "Vi er 15 brugere hos Parknet (hvis det var tilfældet) der oplever at streamingen hakker om aftenen mellem 20-21. Problemet går væk hvis vi tester på en anden udbyder (i.e. mobildata)" vil blive behandlet anderledes end 15 individuelle fejlmeldinger uden angivelse af udbyder, tidspunkt etc. (læs: i sidste tilfælde bliver du nok sat til at genstarte router, opdatere Apple TV etc. etc.) Men - jeg døjer som sagt heldigvis ikke selv med problemet, så jeg vil nøjes med at ønske jer oprigtig held og lykke med at få det løst. God fredag :)
|
||||
![]() |
||||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg tror ikke, at vi behøver at fejlsøge særlig længe for at konstatere, hvor fejlen ligger.
![]() Mange folk i denne her tråd har brugt samme udstyr, samme forbindelse, samme app før problemerne opstod efter nytår. Så problemerne ligger nærmest uden tvivl i udbydernes ende, sikkert pga. højere belastning efter opsagt tv-pakke eller lukning af DR-kanaler. Om det så er direkte i deres netværk eller ude hos en partner, f.eks. Akamai, hjælper jo ikke rigtig seerne til at komme videre. Det skal løses af udbyderne og jeg er helt overbevist om, at de allerede er opmærksomme på det. Om jeg herhjemme streamer via VPN, mobilnetværk, DNS-omdirigering eller fast bredbåndsopkobling, så er det samme historie. Problemerne hos DR og TV2 Play er opstået efter nytår.
|
||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||
![]() |
||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Nu er fruen i gang med at se årgang 0 hun oplever ikke problemer med det stopper. Hvad tid på dagen oplever i andre, udfordringerne? Sidder på fibia, og oplevet ingen ting i går aftes på Dr eller på TV2 her i dag
Redigeret af T-Duck - 24-Januar-2020 kl. 12:52 |
||||
![]() |
||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4863 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det er jo fordi der ikke er så mange brugere på lige nu, hvor der stadigvæk forhåbentlig er folk på arbejde.
|
||||
![]() |
||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
|
||||
![]() |
||||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg kiggede DR-arkiv EFTER 21 i aftes. Efter ca, 10 min. pausede udsendelsen. Kunne genstartehvoefter den viste 2-5 sek. og pausede igen, og igen og igen. Og billedkvaliteten var totalt ringe.
Satte udsendelsen på pause, og ventede 5 min. Herefter kørte alt perfekt, resten af udsendelsen. ATV4K.
|
||||
![]() |
||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
|
||||
![]() |
||||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
En lille detalje/data/info, i den forbindelse er at da jeg oplevede det den pågældende dag d. 20/1 (har "desværre" eller måske rettere 'heldigvis' ikke oplevet/opdaget det siden) var der på et tidspunkt tale om at adgangen var så kompromitteret at https://www.dr.dk/drtv/ fra browser havde ekstremt lange svartider og ikke loadede alle previews og TV-avisen 18:30 (som jeg den dato forsøgte at se fra browser) slet ikke loadede. Dette samtidigt med at der ikke var oplevelser med problemer til noget som helst andet på nettet, end ikke www.dr.dk - kun https://www.dr.dk/drtv/ Redigeret af TBC1 - 24-Januar-2020 kl. 18:09 |
||||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||||
![]() |
||||
Swingking ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 915 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Her hos hakke og lagger det hele tiden.. har meldt det til DRTV men de gør ikke rigtig noget... Det er lige som du beskriver her og os..
|
||||
Sony Bravia KD-65X8505C
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |