recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig kvalitet og stop i streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig kvalitet og stop i streaming

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 18:08
Det er en skandale, og minder lidt om nogle af de svar TV2 Play tidligere er kommet med, når man gentagne gange har forsøgt at råbe dem op omkring 6 sekunders problematikken.

Det er to store monopoler, intet mere er der at sige om det. Folk har ikke andre steder at gå hen, hvis de havde det så var den bare ikke gået med den kundeservice og manglende vilje til at rette fejl og forbedre deres produkter.

Medierne burde grave i, hvad fanden det er der foregår så folk igen kan begynde at streame i en tålelig kvalitet. 
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 20:43
har nu igen mange problemer med at se noget på DRTV. På min Sony tv fra 2015 via Hbbtv. Det lagger og buffer samt stopper hele tiden... Titel som vi afspiller er I hus til halsen sæson 7 episode 8

Men har nu fundet en midlertidig løsning hvor det kører uden lag og buffer samt at det stopper hele tiden... Afspiller den samme titel.

Via den indbyggede web browser i min Sony Android TV der kører det bare uden problemer overhovedet .... Dejligt men det er noget bøvlet at navigere i, i forhold til Hbbtv platformen.  Men nu kan man da i det mindste se noget igen uden problemer, hvilket er skønt...

Håber meget at du vil kontakte DR ang. Problemet med DRTV på Hbbtv at der er massive problemer med det ....


Redigeret af Swingking - 30-Januar-2020 kl. 06:09
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

har nu igen mange problemer med at se noget på DRTV. På min Sony tv fra 2015 via Hbbtv. Det lagger og buffer samt stopper hele tiden... Titel som vi afspiller er I hus til halsen sæson 7 episode 8

Men har nu fundet er løsning hvor det bare kører uden lag og buffer samt at det stopper hele tiden... Afspiller den samme titel.

Via den indbyggede web browser i min Sony Android TV der kører det bare uden problemer overhovedet .... Dejligt men det er noget bøvlet at navigere i, i forhold til Hbbtv platformen.  Men nu kan man da i det mindste se noget igen uden problemer, hvilket er skønt...

Håber meget at du vil kontakte DR ang. Problemet med DRTV på Hbbtv at der er massive problemer med det ....

har lige testet det med det afsnit med Apple tv. Jeg oplever ikke det problem
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 21:22
Jeg mener også at lige præcis Appel TV har sin helt egen App til DRTV som ikke kører via Hbbtv. 

Hbbtv virker jo på en helt anden måde , når man trykker på den røde knap på ens fjernbetjening. Når selve tv'et står på en Dr kanal, så Starter DRTV via Hbbtv platformen..

Så det er nok derfor, at du ingen problemer har tænker jeg.. fordi du afspiller via et Appel TV... 


Redigeret af Swingking - 29-Januar-2020 kl. 21:24
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Jeg mener også at lige præcis Appel TV har sin helt egen App til DRTV som ikke kører via Hbbtv. 

Hbbtv virker jo på en helt anden måde , når man trykker på den røde knap på ens fjernbetjening. Når selve tv'et står på en Dr kanal, så Starter DRTV via Hbbtv platformen..

Så det er nok derfor, at du ingen problemer har tænker jeg.. fordi du afspiller via et Appel TV... 


Det er næsten med 100% sikkerhed de samme servere og streams der linkes til, hvad enten man bruger HbbTV adgang, en Shield, et tizen TV en ChromeCast eller en browser på en computer - Så det burde gå ud på et.

Folk der har oplevet dette fænomen har oplevet det uanset platform, inkl folk med Apple TV.


Redigeret af TBC1 - 29-Januar-2020 kl. 21:34
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Jeg mener også at lige præcis Appel TV har sin helt egen App til DRTV som ikke kører via Hbbtv. 

Hbbtv virker jo på en helt anden måde , når man trykker på den røde knap på ens fjernbetjening. Når selve tv'et står på en Dr kanal, så Starter DRTV via Hbbtv platformen..

Så det er nok derfor, at du ingen problemer har tænker jeg.. fordi du afspiller via et Appel TV... 


Det er næsten med 100% sikkerhed de samme servere og streams der linkes til, hvad enten man bruger HbbTV adgang, en Shield, et tizen TV en ChromeCast eller en browser på en computer - Så det burde gå ud på et.

Folk der har oplevet dette fænomen har oplevet det uanset platform, inkl folk med Apple TV.
Enig! Hvorfor blev platformen ellers lavet om for hbbTV brugere. Det er en og samme platform om det er hbb eller app.
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 21:42
Ja det ville jeg også sige at det skulle være de samme servere osv.

Men hvorfor oplever jeg så problemer når jeg se DRTV via Hbbtv platformen og ikke via selve internet browser som er indbygget i samme tv ? 

Det syntes jeg er meget mærkeligt så... For så burde det jo være begge steder at det skulle lagger og stoppe op , og derefter buffer og så starte igen...

Via internet browser i selve tv'et, kører det bare uden problemer overhovedet mærkeligt ik ?


Redigeret af Swingking - 29-Januar-2020 kl. 21:44
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 22:12
Ja det er sku rigtigt mærkeligt for nu kører jeg precis det samme afsnit.  
Via DRTV på Hbbtv uden problemer , det er sku bare for mærkeligt det her at det svinger så meget hvornår man kan se det, og ikke kan se det... Håber sku at de for det fixet 
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 20:24
Så kom turen til os.
Streaming via DR app på ATV4K er stort set umuligt her til aften.

Har skrevet til DR, venter på svar og ser om det er lige så langt ude i hampen!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 20:43
Ser frem til at hører hvilken svar DR, kommer med til dig..   for vi har som sagt også problemer her hos os stadigvæk..

Redigeret af Swingking - 02-Februar-2020 kl. 20:51
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 12:48
Inden jeg blev opmærksom på tråden her, overvejede jeg seriøst at skifte fra Stofa over til en ATV4K og streame DR, TV 2 Play samt ARD- og ZDF-mediathek via Oister mobilt bredbånd.

Men nu tror jeg at jeg liiige slår lidt koldt vand i blodet, for nok kan jeg spare 245 kr. hver måned med manøvren, men jeg vil ikke se hakkeri, når jeg vil se TV, uanset om det så var 100% gratis.

AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 08:37
Vil lige tilføje vi så mandefald på drtv på vores apple tv hele aftenen, stadig ingen problemer hos os. det kørter snore lige
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu