|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
![]() |
||
Katana, nej heldigvis ændrer det kun på opdateringsfrekvensen på panelet - hvis det også indførte interpolering af materialet ville det da være helt uudholdeligt.
|
|||
![]() |
|||
Katana ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Status: Offline Point: 54 |
![]() |
||
Simon, Du lægger ikke skjul på at du ikke bryder dig om interpoleringen, men hvis det gøres ordenligt (som på f.eks de nye Philips og Samsung topmodeller), så er det i mine øjne en stor forbedring som gør oplevelsen meget behagligere. Den måde som film/DVD'er bliver afspillet på min PX70'er er bestemt ikke behagelig ved panoreringer, - det er faktisk ubehageligt i mine øjne. Mvh |
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
Det er muligt, men jeg kan forsikre at Region2 DVD ikke hakker på mit Panasonic fra nogle af mine DVD-afspillere (2 stk. samt 2 harddiskrecordere) Du er sikker på det ikke er din EH65 der gør noget forkert ? |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
![]() |
||
Interpolering er forfærdeligt, lige meget hvor godt det gøres - simpelthen fordi det får film til at ligne video, da opdeteringsfrekvensen fordobles. På PX70, som på alle andre TV, der ikke kører med interpolering, ser det fint ud , præcis som det altid har gjort på CRT og som det ser ud i biografen... Hvis du synes det ser bedre ud på et LCD, er det fordi du bedre kan li' at der er slør på billedet (som gør bevægelserne mere flydende, på bekostning af skarphed), og interpolering som du nævner. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Spawn, det er vist ret tydeligt at den "hakken" Katana hentyder til, er det faktum at film kun er optaget i 24/25fps, og derfor er bevægelser ikke så flydende som video. Men det er så også det, der gør film til film. |
|||
![]() |
|||
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
||
Plasma har en responstid ligesom alle andre billed-teknologier. Den er blot ganske lav, og oplyses derfor ikke i specifikationerne. Men at mene, at plasma har en perfekt responstid, er ikke korrekt. Der er flere sekvenser der let illustrerer dette - også selvom man ikke nødvendigvis prøver at fremprovokere det. Derudover så er der STOR forskel på hvor hurtigt et plasma panel er, præcis ligesom der er tilfældet med LCD. Tag f.eks. et af Samsungs plasma paneler og sammenlign det med et fra Matsushita (Panasonic). Du vil se en ganske tydelig forskel. EDIT: Responstiden har ikke noget at gøre med de hak som omtales, men jeg supplerer blot til det med reponstiden, så vi har dét på det rene. Redigeret af rasmuslarsen - 03-September-2007 kl. 13:10 |
|||
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Spot-on Simon, - Dette er præcist formuleret som jeg ser "problemet" som jo reelt set IKKE er et problem, men snarere en karakteristika ved film som bliver meget tydelig på moderne (hurtige) fladskærme uden interpolationsmulighed. Fænomenet blev ganske rigtigt "tværet" ud på mit gamle CRT fjernsyn, men det var behageligt at se på. mvh |
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
Det er jeg med på - jeg forstår bare ikke det opfattes som et problem |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Spawn. Prøv at tage en af dine ynglings DVDfilm ned i en butik of afspil den på et TV med og uden interpolation så kan du se hvad jeg mener. Mvh |
|||
![]() |
|||
akerman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-August-2007 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
||
Hvor kan man finde det i menuen? Mindes ikke at have set det.. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
TV'et er indstillet til 100hz fra fabrikken. Du finder det under "Setup". |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja det er klart der er forskel. Jeg synes bare interpolation er rædselsfuldt. Mit Philips LCD med Pixel Plus kan også gøre det, og jeg har det altid slået fra. Faktisk ændrer og ødelægger det totalt det visuelle udtryk, der er tiltænkt i filmen. Går du så også ind for at alle film skulle formateres til 4:3 dengang 4:3 var standard? Og hvad med tysk eller dansk synkroniserede film, er det også et hit? ![]() Redigeret af Simon R. - 03-September-2007 kl. 14:48 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |