recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig opdatering på Pana TH 42 PX 71?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlig opdatering på Pana TH 42 PX 71?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 11:54
Katana, nej heldigvis ændrer det kun på opdateringsfrekvensen på panelet - hvis det også indførte interpolering af materialet ville det da være helt uudholdeligt.
Til top
Katana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 12:18

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Katana, nej heldigvis ændrer det kun på opdateringsfrekvensen på panelet - hvis det også indførte interpolering af materialet ville det da være helt uudholdeligt.

Simon,

Du lægger ikke skjul på at du ikke bryder dig om interpoleringen, men hvis det gøres ordenligt (som på f.eks de nye Philips og Samsung topmodeller), så er det i mine øjne en stor forbedring som gør oplevelsen meget behagligere. Den måde som film/DVD'er bliver afspillet på min PX70'er er bestemt ikke behagelig ved panoreringer, - det er faktisk ubehageligt i mine øjne.

Mvh

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Katana Katana skrev:

"Hakken" (ved hurtig panorering) fra mine region 2 DVD'er afspillet på min Panasonic EH65 recorder forekommer uanset om jeg kører SCART, Component eller HDMI ved alt fra 576i til 1080i. "Hakken" forekommer også på film som ses via DVB-T. Eneste tidspunkt hvor denne "hakken" IKKE forkommer er f.eks TV-Avisen på DR1 mm.

Det er muligt, men jeg kan forsikre at Region2 DVD ikke hakker på mit Panasonic fra nogle af mine DVD-afspillere (2 stk. samt 2 harddiskrecordere)

Du er sikker på det ikke er din EH65 der gør noget forkert ?
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 12:36

Simon,

Du lægger ikke skjul på at du ikke bryder dig om interpoleringen, men hvis det gøres ordenligt (som på f.eks de nye Philips og Samsung topmodeller), så er det i mine øjne en stor forbedring som gør oplevelsen meget behagligere. Den måde som film/DVD'er bliver afspillet på min PX70'er er bestemt ikke behagelig ved panoreringer, - det er faktisk ubehageligt i mine øjne.

Mvh

Interpolering er forfærdeligt, lige meget hvor godt det gøres - simpelthen fordi det får film til at ligne video, da opdeteringsfrekvensen fordobles.

På PX70, som på alle andre TV, der ikke kører med interpolering, ser det fint ud , præcis som det altid har gjort på CRT og som det ser ud i biografen... Hvis du synes det ser bedre ud på et LCD, er det fordi du bedre kan li' at der er slør på billedet (som gør bevægelserne mere flydende, på bekostning af skarphed), og interpolering som du nævner.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

"Hakken" (ved hurtig panorering) fra mine region 2 DVD'er afspillet på min Panasonic EH65 recorder forekommer uanset om jeg kører SCART, Component eller HDMI ved alt fra 576i til 1080i. "Hakken" forekommer også på film som ses via DVB-T. Eneste tidspunkt hvor denne "hakken" IKKE forkommer er f.eks TV-Avisen på DR1 mm.

Det er muligt, men jeg kan forsikre at Region2 DVD ikke hakker på mit Panasonic fra nogle af mine DVD-afspillere (2 stk. samt 2 harddiskrecordere)

Spawn, det er vist ret tydeligt at den "hakken" Katana hentyder til, er det faktum at film kun er optaget i 24/25fps, og derfor er bevægelser ikke så flydende som video. Men det er så også det, der gør film til film.
Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej zubzer0 - øøhhh.. mig bekendt har plasma ikke opdateringsproblemer overhovedet. Det er jo bl.a. her at plasma adskiller sig fra LCD.

Og som tidligere en glad og super tilfreds PV71 ejer kan jeg da fortælle at jeg aldrig har haft hakken i noget som helst. Medmindre altså at det stammede fra kilden, f.eks. Discovery HD.

Plasma har en responstid ligesom alle andre billed-teknologier. Den er blot ganske lav, og oplyses derfor ikke i specifikationerne. Men at mene, at plasma har en perfekt responstid, er ikke korrekt.

Der er flere sekvenser der let illustrerer dette - også selvom man ikke nødvendigvis prøver at fremprovokere det.

Derudover så er der STOR forskel på hvor hurtigt et plasma panel er, præcis ligesom der er tilfældet med LCD. Tag f.eks. et af Samsungs plasma paneler og sammenlign det med et fra Matsushita (Panasonic). Du vil se en ganske tydelig forskel.
Også mellem Pioneers nyeste generation og Panasonics nyeste serier, er der en del forskel på responstiden, samt opdateringers billedmæssige udformning.

EDIT: Responstiden har ikke noget at gøre med de hak som omtales, men jeg supplerer blot til det med reponstiden, så vi har dét på det rene.

Redigeret af rasmuslarsen - 03-September-2007 kl. 13:10
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
Katana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 12:47

Spawn, det er vist ret tydeligt at den "hakken" Katana hentyder til, er det faktum at film kun er optaget i 24/25fps, og derfor er bevægelser ikke så flydende som video.

Spot-on Simon,

- Dette er præcist formuleret som jeg ser "problemet" som jo reelt set IKKE er et problem, men snarere en karakteristika ved film som bliver meget tydelig på moderne (hurtige) fladskærme uden interpolationsmulighed. Fænomenet blev ganske rigtigt "tværet" ud på mit gamle CRT fjernsyn, men det var behageligt at se på.

mvh

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 13:20

Spawn, det er vist ret tydeligt at den "hakken" Katana hentyder til, er det faktum at film kun er optaget i 24/25fps, og derfor er bevægelser ikke så flydende som video. Men det er så også det, der gør film til film.

Det er jeg med på - jeg forstår bare ikke det opfattes som et problem
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Katana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 14:02

Spawn.

Prøv at tage en af dine ynglings DVDfilm ned i en butik of afspil den på et TV med og uden interpolation så kan du se hvad jeg mener.

Mvh

Til top
akerman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2007
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 14:08

har en 100Hz indtilling, men den gør så vidt jeg kan se ikke andet end at opdatere selve panelet 100 gange i sekundet. Den ændrer ikke noget i kildematerialet men opdaterer blot med det samme billede 4 gange.

Mvh

Hvor kan man finde det i menuen? Mindes ikke at have set det..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af akerman akerman skrev:

har en 100Hz indtilling, men den gør så vidt jeg kan se ikke andet end at opdatere selve panelet 100 gange i sekundet. Den ændrer ikke noget i kildematerialet men opdaterer blot med det samme billede 4 gange.

Mvh

Hvor kan man finde det i menuen? Mindes ikke at have set det..

TV'et er indstillet til 100hz fra fabrikken. Du finder det under "Setup".
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 14:38

Spawn.

Prøv at tage en af dine ynglings DVDfilm ned i en butik of afspil den på et TV med og uden interpolation så kan du se hvad jeg mener.

Mvh

Ja det er klart der er forskel. Jeg synes bare interpolation er rædselsfuldt. Mit Philips LCD med Pixel Plus kan også gøre det, og jeg har det altid slået fra. Faktisk ændrer og ødelægger det totalt det visuelle udtryk, der er tiltænkt i filmen. Går du så også ind for at alle film skulle formateres til 4:3 dengang 4:3 var standard? Og hvad med tysk eller dansk synkroniserede film, er det også et hit?

Redigeret af Simon R. - 03-September-2007 kl. 14:48
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu