recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig salgsrådgivning ifb. med køb af iPhone 6S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig salgsrådgivning ifb. med køb af iPhone 6S

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
agentcamse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2016
Sted: DANMARK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agentcamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig salgsrådgivning ifb. med køb af iPhone 6S
    Sendt: 18-Januar-2016 kl. 18:02
Hej!
Jeg har haft en rigtig irriterende oplevelse med en sælger hos mobilselskabet 3.

For ca. 3 måneder siden besluttede jeg mig for at købe ny iPhone da min iPhone 4 med 8 GB slet slet ikke havde nok plads.
Jeg gik i en 3 butik, hvor jeg er kunde, og fortalte jeg gerne ville købe iPhone 6S med meget mere plads, og at jeg tænkte det var 64 GB jeg skulle have. 
Sælgeren sagde så at jeg kunne nøjes med 16 GB.
Jeg fortalte ham at jeg tager vildt mange billeder og har rigtig rigtig meget musik jeg gerne vil have på den, så derfor er jeg sikker på at jeg skal have 64 GB.
Sælgeren siger så at 64 GB slet ikke er nødvendigt og at mit forbrug siger ham, at jeg skal tage den med 16 GB. 
Jeg siger endnu engang at jeg altså tror jeg skal have den på 64 GB, men endnu engang insisterer sælgeren på 16 GB (egentlig underligt, da de ville tjene mere på den store mobil)
Jeg ved intet om mobiler og efter at være blevet rådgivet 3 gange til at købe 16 GB, tænker jeg så at sælgeren ved hvad han snakker om, og så kan jeg da spare næsten 1000 kr.!
Så jeg køber iPhone 6S med 16 GB

14 dage efter er telefonen fyldt op! Jeg har taget en masse nye billeder, hentet apps, og har (forsøgt) at ligge en masse musik på den. De 16 GB var ikke nok!

Jeg går så ned i 3 butikken godt irriteret og snakker med sælgeren der solgte mig telefonen. Han siger at der ikke er noget at gøre. Jeg har taget telefonen i brug, og det er mit eget problem, så derfor vil de ikke tage den retur.
Da jeg er lidt konfliktsky tager jeg så min skrappe veninde med derned et par dage efter, så hun kan hjælpe med at skælde sælgeren ud.
Det resulterer desværre stadig ikke i at de vil tage telefonen igen, selvom  jeg forklarer dem, at jeg gerne vil købe 64GB'eren hvis de gør.

Jeg skriver så en mail til butikschefen, men nej! De giver sig stadig ikke.

Nu sidder jeg så her 3 måneder efter, og er bare stadig rigtig træt af min telefon. Den virker som den skal! Men der er bare ikke nok plads, og det er utrolig frustrerende!

Jeg har jo fået at vide tre gange at 3 ikke vil indse at de har lavet en dårlig rådgvning og tage den retur, men er der virkelig slet ikke noget jeg kan gøre? Jeg føler mig taget ved næsen af 3.


Redigeret af agentcamse - 18-Januar-2016 kl. 18:04
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 18:06
Du vidste hvad du ville have. Hvorfor i alverden lod du dig så overtale af en dum sælger?

Da jeg købte min første iPad i Elgiganten, ville de sælge mig en "tilbehørspakke" til 500kr sammen med. Den bestod af et uoriginalt cover, en skærmprotector, et billedbehandlingsprogram, og at de satte iPadden op for mig. Efter den grundige salgstale, sagde jeg bare nej det har jeg ikke brug for!

Redigeret af Kampus - 18-Januar-2016 kl. 18:12
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 18:26
Jeg vil ringe til 3's kundeservice og spørge om de vil hjælpe.

Der er gået 3 måneder, så du skal ikke regne med at få alle penge retur.

måske kan du lave en fornuftig deal, hvis du køber en med 64gb.

Hvis ikke skal flytte til et andet selskab omgående.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 18:35
Eller sælg den herinde til højestbydende
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 18:35
Måske du skulle købe noget iCloud plads ?

Lyder som om 3 har solgt dig en forkert model
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 4003
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 18:36
De der sælgere er grove. bare fordi de vil af med en model. Men man skal ikke lade sig manipolere af dem. Men som jeg forstår har du gjort et godt forarbejde, men synd du blev snydt
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 18:36
Jeg ville kontakte Forbrugerstyrelsen, og starte en sag hos dem, da mobilen helt klart ikke opfylder de krav du gjorde tydelig over for (3) sælger. Der er derfor tale om en mangel ved varen! Det kan aldrig blive dit problem, at 3 har haft et "overlager" af 16GB versionen, som de så har forsøgt at presse ned i halsen på de mest naive kunder!

M.v.h.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 18:47

Jeg ville helt sikkert være gået et andet sted hen og købe den i stedet for at handle med sådan en sælger.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24715
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 19:07
Sæt dit indlæg op på Facebook. I disse tider, så hjælper det altså ret tit.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 19:24
Sælgeren har sikkert kun haft 16GB på lager, det er altid 64 og 128gb modeller der er udsolgt alle steder.

Og det er derfor han forsøgte at sælge den til dig..

Der er nok ikke så meget at gøre, andet end fremover ikke at handle det samme sted, ligeldes kan du jo kvittere med en dårlig anbefaling på deres fb side, samt trustpilot
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg ville kontakte Forbrugerstyrelsen, og starte en sag hos dem, da mobilen helt klart ikke opfylder de krav du gjorde tydelig over for (3) sælger. Der er derfor tale om en mangel ved varen! Det kan aldrig blive dit problem, at 3 har haft et "overlager" af 16GB versionen, som de så har forsøgt at presse ned i halsen på de mest naive kunder!

M.v.h.

Det kan han da aldrig få noget ud af. Jeg kan godt se at det er irriterende for trådstarter, men det er sælgeres gode ret at prakke folk noget på og det er køberes gode ret at tænke sig lidt om. Sælger har ikke fortalt en lodret løgn, da det er en vurderingssag hvor meget plads den enkelte bruger har behov for. 

Selvfølgelig fylder de billeder en iPhone 6s tager, mere end de billeder en iPhone fire tager og men hvis det først er nu at trådstarter har været så utilfreds at 8GB ikke længere var nok.

Jeg er da enig i at det er elendig rådgivning, men erfaring lærer de fleste at når man træder ind i en butik, Så er dem man møder sælgere, selvom de smykker sig med andre ord som servicemedarbejdere, rådgivere osv?

Trådstarter kan muligvis forsøge at skrive sin historie på  3's facebookside, og på den måde bypasse den elendige butikschef, som bare vil have solgt ud af sine 16 GB modeller.

De 1000 Kroner Trådstarter sparede på 16 GB kan jo investeres i noget online lagring, som eksempelvis iCloud, eller bare en Nas, som billederne automatisk bliver uploadet til.

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 19:34
Online lagring kan ikke rigtigt kompensere for manglende plads i dette tilfælde . En ting er billeder/video , - men lokalt lagret musik,apps,IOS osv fungerer jo ikke fra Icloud . Lidt en joke, at Apple overhovedet sælger Iphone6 m 16gb . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu