recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig salgsrådgivning ifb. med køb af iPhone 6S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig salgsrådgivning ifb. med køb af iPhone 6S

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24715
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Lidt en joke, at Apple overhovedet sælger Iphone6 m 16gb . .
Enig. 16GB skal droppes helt. Især når billeder, fylder mere og mere.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
agentcamse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2016
Sted: DANMARK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agentcamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 20:24
Tak for alle jeres svar!!
Jeg tænkte godt, at jeg her et par måneder efter, nok ikke kan gøre så meget mere, end jeg allerede gjorde lige da jeg havde købt telefonen.
Men jeg vil prøve at kontakte 3's kundeservice og forklare situationen. Hvis de ikke kan hjælpe, sætter jeg 16GB'eren til salg, spørg 3 om de vil give mig nedslag ved køb af 64 GB'eren og dermed beholde mig som kunde.
Hvis ikke så er det bye bye 3.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 20:27
Sådan.

Held og lykke.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 21:52
Vi køber næsten kun 16 GB versioner til medarbejdermobiler. Det passer fint til 95% af virksomhedens behov. De sidste 5% får måske en større og ellers bruger de en privat sideløbende.

Jeg mener ikke sælger har været helt galt på den. Mange folk bruger ikke særligt meget plads på deres mobiler.

Men måske skulle trådstarter have tænkt lidt over tingene inden købet eller spurgt lidt flere sælgere og måske dannet sin egen mening.

Det er hvad man kalder dyre lærepenge, og så kan man glæde sig over at der ikke var tale om købet af en bil eller et hus.


Redigeret af Cyberguyen - 18-Januar-2016 kl. 21:54
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 550
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 23:36
En løsning - en klodset én - men den virker, er en Leef iBrigde. Jeg bruger den på min 6'er, når jeg filmer meget, men har den ikke på til dagligt.
Det er en 'krum' stick, som du sætter i Lighting indgangen og så sidder den bag på phonen. Du kan købe dem i forskellige størrelser, måske ikke lige hos ElGiganten, men så andre steder og du kan få en Leef holder hvor du sætte mini SD kort i.
Jeg købte min på Superweekend til 100 kr og det er de bedste 100 kr jeg har givet.
Den virker som ekstra hukommelse, du kan filme og gemme direkte på den eller du kan kopiere til og fra den. Bare pas på at du ikke tager den ud for hurtigt, for så kan billederne havne i ingenmands land.
I bagenden har Leet et almindeligt USB stik, så du kan sætte den i computeren og bruge den som en almindelig USB Stick.
Der kan være alle typer dokumenter på den, og bortset fra den klodsede udformning, så er den skide smart.

Leef, her set hos ElGiganten, se også andre steder!
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 550
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 23:44
Her My Phone Shop - ej billig!

Fås fra 16 GB til 256 GB.

Redigeret af BlueFox - 19-Januar-2016 kl. 05:51
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 06:32
Jeg har en bekendt der er tidligere butikschef hos 3. 

Hun siger det bedste ville være være at kontakte distrikschefen. Men desværre er han ikke sådan lige at finde frem til.

Det anden bedste er at finde en venlig tone og kontakte kundeservice. 3 er ikke interesseret utilfredse kunder eller dårlig omtale og er man venlig og konstruktiv i sin henvendelse er kundeservice ofte villig til at samarbejde.

Der er selvfølgelig ingen garantier for det har det udfald du ønsker. Men det er et forsøg værd.


Redigeret af Silentbob - 19-Januar-2016 kl. 06:33
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
mwthrane2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mwthrane2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 08:37
Sælg nu bare den lorte tlf på dba og køb en ny et andet sted. Du har dummet dig og så har du lært din lektie. Stop med at spilde din tid.

Er du lige så nem at overbevise når det kommer til biler? For så har jeg et godt tilbud :)
Til top
symbol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2011
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér symbol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 15:21


En rigtig ærgerlig, da du netop giver udtryk for et behov, som sælgeren burde have forholdt sig til.
 
Jeg har selv en 16Gb 6S og vidste på forhånd at det ville være alt rigeligt da jeg gemmer alt i skyen og streamer det jeg skal bruge.
Men helt sikkert du skulle have have 64gb og håber du finder en løsning.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 17:23
De andre brugere har opstillet de mulige scenerier for dig, og jeg vil give de fleste ret. Du skal, og kan, dog ikke inddrage Forbrugerstyrelsen i denne sag.

Hvis 3s kundeservice ikke giver efter, skal du skrive om forløbet på deres officielle FB-side. Her kommer du med din konstruktive kritik. Herunder kan du endvidere skrive, hvilken 3-butik der har givet dig den elendige rådgivning (oplys ikke sælgerens navn).
Derefter går du ind på Trustpilot og anmelder deres service i denne sag med en passende antal stjerner - opgiv igen butikken.

Dernæst afventer du på respons inden for rimelig tid. Er svaret og løsningen fra 3 ikke fyldestgørende nok, opsiger du dit abonnement. De spørger garanteret ind til, hvad baggrunden er for dit valg. Du giver den reelle grund og finder et andet mobilselskab.

Til sidst kan du evt., mod et lille tab, sælge din nuværende mobil på DBA og anskaffe dig en 64 GB-model.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 22:27
Hvis man søger efter "iPhone 16GB" får man - hvis vi ser bort fra salgsannoncer - en række hits fra starten til midten af September 2015 som enten fraråder, at man køber en 16GB iPhone, råd til Apple om at droppe 16GB-modellen, samt artikler om hvordan man kan lære at leve med 16GB.

http://www.cnet.com/news/apple-please-kill-the-16gb-iphone/

http://www.engadget.com/2015/09/25/should-apple-discontinue-the-16gb-iphone/

http://gizmodo.com/dont-buy-a-16-gb-iphone-1728603145

http://www.technobuffalo.com/2015/09/09/dont-buy-the-16gb-iphone-6s-seriously-just-dont/

http://www.wired.com/2015/09/16gb-iphone-6s-storage-tips/

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/a-16gb-iphone-in-2015-is-downright-insulting-1303900

http://www.theverge.com/2015/11/21/9771972/save-storage-16gb-phone

http://www.theguardian.com/technology/2015/sep/10/why-apple-should-not-be-selling-16gb-iphone-6s-6s-plus

Kort og godt handler det om profit. Det ville ikke have kostet Apple mange cents at ekstra at udstyre den mindste model med 32GB i stedet for 16GB men Apple er udmærket klar over, at de fleste ville kunne nøjes med 32GB men ikke med 16GB og dermed er forbrugerne kraftigt ansporede til at betale de $100 ekstra det koster at gå op til 64GB.

16GB er sikkert nok til dem, som blot benytter de indbyggede apps og lidt andet småtteri (der skal jo også være fri plads til iOS-opdateringer) men mon ikke efterhånden den type brugere finder billigere alternativer på Android-markedet? Med mindre vi taler om brugere, som har fået deres iPhone udleveret på deres arbejdsplads?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2016 kl. 00:09
Vi fik udleveret 16gb versionen fra firmaet . Jeg valgte dog for egen regning netop,at få opgraderet til 64gb udgaven. Velvidende,at jeg skulle have billeder,musik og navigation liggende lokalt . Mener,at styresystemet alene beslaglægger op mod et par gb ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu