recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt billede med DVD på BenQ w6000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårligt billede med DVD på BenQ w6000

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 05:03
Jeg bliver mere og mere irriteret over den dynamiske iris, der er utrolig meget udsving i halv mørke og mørke scener der pludselig lyser op ja faktisk sker det 3-4 gange lige efter hinanden nogle gange. Desuden piver den konstant stortset, når den arbejder. Jeg ved godt, at jeg bare kan slå den fra, men jeg har en fornemmelse af at lortet er defekt.

Redigeret af s0ad - 13-Oktober-2009 kl. 05:10
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 05:09
Jeg bliver mere og mere irriteret over den dynamiske iris, der er utrolig meget udsving i halv mørke og mørke scener der pludselig lyser op ja faktisk sker det 3-4 gange lige efter hinanden nogle gange. Desuden piver den konstant stortset, når den arbejder. Jeg ved godt, at jeg bare kan slå den fra, men jeg har en fornemmelse af at lortet er defekt.

Redigeret af s0ad - 13-Oktober-2009 kl. 05:12
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 09:51

Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Det var en makker som arbejder i HIFI klubben der prøver at bilde mig ind, at det er min PS3 der er problemet, selvom jeg har testet med en anden dvd afspiller.

Altså... Det lyder jo unægteligt, som om nogen prøver at løbe fra sit ansvar, hvis du spørger mig.

Jeg har tjekket min W6000 nu, med DVD afspilninger, fra flere forskellige kilder, og der er ingen problemer overhovedet. Det har intet med dyre kabler mm. at gøre.

Den dynamiske iris er iøvrigt et stort emne i en anmeldelse på projectorreviews.com. Konklusionen lyder at anmelderen sætter så stort fokus på det, fordi der ikke er så meget andet at klage over. Det kan muligvis rettes med en firmware update. Personligt slår jeg det fra. Den irriterede mig på W5000 og det gør den også på W6000.

Hvad angår støj, er der noget mere blæs i W6000, nok pga. det enorme lys output. Men da den har så meget lys, så kører jeg den i ecomode, uden problemer, og så svarer støjen til en W5000 i normalmode.

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af betho betho skrev:

Det var en makker som arbejder i HIFI klubben der prøver at bilde mig ind, at det er min PS3 der er problemet, selvom jeg har testet med en anden dvd afspiller.

Altså... Det lyder jo unægteligt, som om nogen prøver at løbe fra sit ansvar, hvis du spørger mig.

Jeg har tjekket min W6000 nu, med DVD afspilninger, fra flere forskellige kilder, og der er ingen problemer overhovedet. Det har intet med dyre kabler mm. at gøre.

Den dynamiske iris er iøvrigt et stort emne i en anmeldelse på projectorreviews.com. Konklusionen lyder at anmelderen sætter så stort fokus på det, fordi der ikke er så meget andet at klage over. Det kan muligvis rettes med en firmware update. Personligt slår jeg det fra. Den irriterede mig på W5000 og det gør den også på W6000.

Hvad angår støj, er der noget mere blæs i W6000, nok pga. det enorme lys output. Men da den har så meget lys, så kører jeg den i ecomode, uden problemer, og så svarer støjen til en W5000 i normalmode.

jeg har også haft fornøjelsen af w5000 som jeg var glad for. den dynamiske iris iriterede også mig. ved mørke scener hver gang der kom tekst på , blusede lyset op. men jeg syntes faktisk at det fungere ok, med de få anker der nu er på en dynamisk iris. jeg syntes at eks de mørke scener i the dark knight mister liv ,da irisen også skruer ned for den smule lys der er. den projektor jeg har nu er der fuld skræl på eks lygtepæle, samtidig med at det sorte er lige så sort som w5000 med irisen lukket. men til prisen er w5000 stadig fantastisk. noget andre kunne lære af, er Benq udvikling på firmware siden der hele tiden bliver forbedret.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 12:23
Ved ikke rigtig hvad en dynamiske iris, har at gøre i en DLP projektor

Ellers synde jeg at der er flere ulemper med en dynamiske iris end fordel, bla. gå lyset op og ned og på kontras rige billede, plus at skaphed er ringe med dynamiske iris på.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 17:06

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ved ikke rigtig hvad en dynamiske iris, har at gøre i en DLP projektor

Ellers synde jeg at der er flere ulemper med en dynamiske iris end fordel, bla. gå lyset op og ned og på kontras rige billede, plus at skaphed er ringe med dynamiske iris på.

jeg syntes ikke der er flere ulemper end fordele. der er mere tale om tradeoffs. Den nye og voldsomt dyre sim2 projektor har også dynamisk iris. Så længe den ikke er for agresiv, som jeg måske kunne tro den er på den nye w6000 kan den sagtens have sin ret

Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 17:09
Ja, jeg har os slået den dynamiske iris fra og synes ikke billedet er blevet ringere af den grund.

Egentligt er meget tilfreds med billedet, synes bare den har en del irriterende ting såsom støj når pæren kører i normal tilstand og at DVD'er ikke kan køre i economic uden det der Clay Faces opstår. Jeg var inde og stille på det CW delay i servicemenuen, men det gjorde ingen forskel :(

Rart at vide, at BenQ faktisk tager deres kunder seriøse og smider nogle nye firmwares ud i ny og næ, men det hjælper selvfølgelig ikke, hvis min viser sig at være defekt :(

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 18:06

Ja, jeg har os slået den dynamiske iris fra og synes ikke billedet er blevet ringere af den grund.

Egentligt er meget tilfreds med billedet, synes bare den har en del irriterende ting såsom støj når pæren kører i normal tilstand og at DVD'er ikke kan køre i economic uden det der Clay Faces opstår. Jeg var inde og stille på det CW delay i servicemenuen, men det gjorde ingen forskel :(

Rart at vide, at BenQ faktisk tager deres kunder seriøse og smider nogle nye firmwares ud i ny og næ, men det hjælper selvfølgelig ikke, hvis min viser sig at være defekt :(

de erkstrem gode til at løse div issues med firmware opdateringer. Om det er det ene eller andet der er galt me din projektor bliver løst. du har vel garanti på den?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 18:09
Hvis du kunne tage et bilde af din W6000 når den viser en DVD film, og
give det med når du lev. den ind til rep. Så ville jeg tro at du spare en del
rep. tid
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 23:14

Det var en makker som arbejder i HIFI klubben der prøver at bilde mig ind, at det er min PS3 der er problemet, selvom jeg har testet med en anden dvd afspiller. Han mener det er fordi jeg ikke har noget ordentligt grej altså kabler til en halv million og en blueray afspiller til 5 millioner. Så han snalkker om, at jeg skal passe på, hvis den ikke fejler noget, for så står jeg med en regning på 750 kr. Jeg mener under alle omstændigheder at  problemet muligvis er en børnesygdom som du nævner, det er sgu ikke mit grej der fejler, for HD materialet såsom spil og film, ser jo kanon ud.

Bed ham lige om at sparke sig selv bagi. Hvis kablerne virker, så virker de. Og afspilleren har INTET at skulle have sagt her. Dernæst har vi som kæde INGEN regningerne til kunderne, selvom produkterne IKKE viser sig at have fejl.

Han skal sådan set bare kontakte BenQ og fremlægge problemet, så de kan arbejder hurtigere med at finde en løsning...that's it !

Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 23:30

hej soad

du skal også huske at du stå meget sterkere i de første 6 mnd af garanti perioder... så hvis du har den mindste tvivl at der er noget i vejen med den så skal du benyte dig af garanti snarest muligt... jo før du går det jo støre er shance til at du kan få den ombytet hvis der er tele om mandags model...

Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 22:08
Så vidt jeg ved, så ydes der 2 års fuld garanti hos hifiklubben?

Anyway.. her er nogle billeder fra dvd filmen Deep Rising, når den kører i economic mode. Problemet kan løses ved at stille den på normal og over til economic igen, men tror jeg sender den ind for at få den tjekket efter.

Redigeret af s0ad - 17-Oktober-2009 kl. 22:15
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu