recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt signal fra Yousee efter skift fra Waoo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårligt signal fra Yousee efter skift fra Waoo

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ole77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juli-2013
Sted: Vamdrup
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2016 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Yousee er generelt ligeglade med deres kunder.

Jeg tror også din installation trænger til en grundig gennemgang.

Du har to muligheder.

1. Sig dit yousee abonnement op.

2. Få fikset din nuværende installation. Silvan har nogle fine pakker med kabel, fordeler og forstærker osv. Disse er yousee godkendt således at du ikke får problemer med indstråling. Alternativt kan du få den lokale antennemand ud og fikse din installation.

Nu hvor vi har fået yousee er vi bundet i 6 måneder og selv når de er udløbet så har vi valget mellem dem eller intet. Vores fællesantenne var elendigt og vi ligger et sted hvor vi ikke kan modtage nogen form for ordentligt signal. Hverken tv eller mobil.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2016 kl. 08:52
Yousee uddeler en del gratis kabler for tiden. Du kan sikkert også få et...
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2016 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

I øjeblikket må en del Yousee-kunder (med dårlig kabelinstallation) f.eks. undvære DR1, fordi den er blevet flyttet til en frekvens, som der er (mere) indstråling på end den tidligere frekvens.

Sjovt nok har jeg det modsatte "problem". Tidligere havde jeg problemer med DR1 (og SVT2 og et par andre mener jeg), men efter kanalomlægningen kan jeg modtage alle mine kanaler uden problemer...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2012
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2016 kl. 17:22
Efter kanalomlægningen oplever jeg præcis det samme som HeartWare. Alle kanaler kan nu modtages helt uden problemer på flere fjernsyn. Signalkvaliteten er helt i top på alle kanaler. Der anvendes udelukkende You-See godkendte kabler.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2016 kl. 18:56
Jeg kan også nikke genkende til, at signalet ligger på 100% på alle mine yousee kanaler. Også efter kanal omlægningerne.
Jeg bruger et af yousee's antennekabler ! 
Prøvede først med et dyrt indkøbt af slagsen fra AV-connection. Med guld belægning og "jeg ska gi dig ska jeg" !  Men det virkede ikke efter hensigten, næsten ingen på 100%. Så det røg tilbage i skuffen.
Så jo - kablingen har meget at sige for kvaliteten !

Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Ole77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juli-2013
Sted: Vamdrup
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2016 kl. 19:53
Bare lige for at vide helt præcist hvad jeg har at gøre med så vil jeg gerne lige høre om nogen af jer der siger i har fint signal også har det gennem fiberboks fra trefor. 
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2016 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Ole77 Ole77 skrev:

Bare lige for at vide helt præcist hvad jeg har at gøre med så vil jeg gerne lige høre om nogen af jer der siger i har fint signal også har det gennem fiberboks fra trefor. 
Nope - er tilknyttet Antenneforeningen Brøndby og får signaler fra stikkene i væggen.

Redigeret af Roland - 15-Marts-2016 kl. 21:50
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af Ole77 Ole77 skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Bubbleboy er inde på det rigtige!

Ole har en fiberboks installation. D.v.s. at der ikke er en fis forskel på før og nu, når det gælder signalstyrken! TV-signalet leveres gennem fiberen - altså som 1'er og 0'er, i form af lys.
Eneste forklaring er, som bubbleboy nævner, at der er flyttet rundt på diverse frekvenser. Dette giver nu problemer, p.g.a. øget indstråling. Så nye kabler/stik vil afhjælpe problemet!

M.v.h.

Jeg er ikke klar over hvordan fiberboksen helt virker ud over det åbentlyse at signalet er i form 1 og 0 som du nævner. Men inde i den må der jo sidde noget der omdanner denne data så den kan komme ud gennem antennekabel. Så spørgsmålet er jo om der er noget i den del der bestemmer hvor kraftigt signal der kommer ud og den måske kan være ændret pga en anden indstilling fra yousee.

Det eneste der formodentlig sidder i selve CPE'en (fiberboksen) er et filter der bestemmer hvilken pakke du har, og der er normalt ingen justeringsmuligheder hvad signalstyrke angår i selve boksen.

Der er altså formegentlig ikke ændret noget siden YouSee overtog - de har som andre skriver nok lavet en anden frekvensplan, men anvender samme fiber til fremføringen som før, så det er "et eller andet"(tm) efter fiberboksen der har ændret sig.

Ellers skulle selve lyset have ændret sig på den fiber der anvendes til TV, men det burde de kunne se hos support/kundeservice - jeg går ud fra at de har værktøjer der viser lysniveauer, og selve boksen kan også via signal-forhold...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu