|
Drøm/ønske om dedikeret rum! |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du skal ha Atmos på et tidspunkt så pas på at side og bag ht ikke kommer for højt op...
Tror det optimale er 60-70 cm over ørehøjde
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Bitz^^ ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 49 |
Jeg har planer om at trække kabler til Atmos da jeg godt kunne forestille mig jeg ville ud i det i fremtiden men vil lige tage en lytter ved en af brugerne på sitet inden.
Ang. højde så vil jeg tage det med i mine overvejelser og lave noget smart så jeg altid kan sænke mine side/bag ht. Det eneste jeg pt. vil udskifte af udstyr er min Onkyo receiver til en atmos havde tænkt Onkyo tx-nr 3030 men så igen vil jeg gerne have en som har DTS:X også så man skulle måske lige slå kold vand i blodet og vente og se hvad der vil komme på markedet. Det jo heller ikke i morgen mit projekt står færdigt det kommer til at tage en del tid der er rigtig meget arbejde. ![]() Men dejligt med noget feedback
![]() |
|
Receiver: ONKYO TX-NR609
JAMO D500 5.2 SUB 660 x 2 Afspiller: PS3/Samsung blu-ray BD-D5100 Projekter: BenQ W700+ |
|
![]() |
|
scantek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
Hey
Fedt projekt du er gået i gang med ! Hvor i landet bor du ? /michael
|
|
![]() |
|
Bitz^^ ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 49 |
Ja det bare en skam der skal så meget arbejde til før det kan stå færdigt men glæder mig til dagen hvor jeg kan sætte mig ned og se en fandens masse film ![]() Jeg er fra Aalborg
![]() |
|
JAMO D500 5.2 SUB 660 x 2 Afspiller: PS3/Samsung blu-ray BD-D5100 Projekter: BenQ W700+ |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
Følger spændt med i tråden. Skal selv igang med lignende projekt i den kommende tid, så kan jeg nok lige få lidt inspiration her i tråden 😀
|
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Lyder spændende hvis ikke du har lavet en tråd med dit projekt så kom i sving ![]() (Jeg personligt selv har brugt meget tid på at læse andres tråde igennem og se deres flotte resultater ![]() Jeg skal først og fremmest have ryddet op i garagen har en fandens masse bygge materialer. Så skal der nyt tag på også kan jeg komme igang med at banke gulv op, isolere og støbt nyt, lave en forsatsvæg hele vejen rundt også begynder der stille og roligt og tage form men med arb. kone, barn og vovse så kan jeg desværre ikke gå på fuldtid med dette projekt men må tage det stille og roligt som et hygge/hobby projekt som jeg self. glæder mig til at bliver færdig med og vil også smide billeder op af hele forløbet ![]() Har du eksisterende bygnings del du kan bruge som bio eller hvor meget arb. skal du ud i?
|
|
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
Hmm jeg har nok den største og dyreste del af arbejdet foran mig.. Skal ha' købt et hus først😊
Kæresten og jeg er for alvor begyndt at kigge på hus så tror ikke det varer længe inden det rigtige dukker op. Jeg hat sat krav om plads til hjemmebio enten i en garage som der skal isoleres ellers i selve huset i form af kælderrum eller andet stort værelse. Når huset er købt så bliver der oprettet en tråd herinde med alle mine begynder-spørgsmål 😂 Bor til leje i rækkehus pt og har hjemmebio'en i stuen. Det bliver godt nok lækkert med en dedikeret bio! |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Lyder rigtig spændende glæder mig til at følge dig når i kommer så langt. Vi købte også hus for godt 2år siden nu og brugte så 1½år på at renovere det. Den gang var planen lidt og have hjemmebio i stuen men det kan jeg se ikke er tilfredsstillende og vil derfor have et dedikeret rum da stuen heller ikke skal stå rodet med diverse akustiske tiltag ![]() Jeg er også selv ret ny på området men suger erfaring til mig fra nettet og forum og ser så at akustik er en stor del af rummet (lydbillede) så det rigtig spændende synes jeg og vil gerne blive meget klogere på dette område ved selv at prøve mig lidt frem og af andres erfaring
![]() |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |