|
Droppe fibernet til fordel for mobilt bredbånd? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19548 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo, jo.
Men der kommer også væsentligt flere brugere end i dag. Klaus
|
||
Sfinksen
Junior bruger Oprettet: 07-Marts-2007 Status: Offline Point: 44 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for alle jeres input! At dømme ud fra jeres svar, så kan det godt lade sig gøre at gå over til mobilbredbånd, enten via 4G (billigst) eller 5G (dyrere, men måske også mere stabilt). Jeg er dog bekymret for at stabiliteten, hvis kvaliteten på netværket er afhængigt af antallet af brugere. Og så har vi trods alt 4 km til den ene mast, som skal dække en mindre provinsby.
Ift. TV-kanaler, så ser vi meget begrænset flow-tv og så alene de licensfinansierede kanaler, som vi i forvejen får gratis via luften (antenne). Så der er ikke noget at hente her, men tak for input. Vi klarer os med Netflix, HBO Max etc., det meste via mobilabonnement. Og i forhold til de 70/70 Mbit/s, som vi har på fiberen, så var det den billigste forbindelse vi kunne vælge, da vi skulle vælge ny udbyder for lidt over et år siden. Vi betaler 259 kr/måned og har som sagt ikke behov for større hastighed. Jeg tror at konklusionen bliver, at jeg ind til videre beholder fiberforbindelsen for at have en stabil forbindelse. Så kan det være at jeg kigger på muligheden igen, når 5G er lidt mere modent og enhederne bliver billigere.
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10469 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ville nok vælge at gøre det omvendt, altså gå over til mobil internet nu. Allerede efter 2 måneder har du jo sparet etableringsudgiften ind. Du kan så altid gå tilbage til fiber hvis behovet opstår. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skal man da ikke betale et gebyr for at blive oprettet på fiberen igen?
Redigeret af mnielsen - 03-April-2022 kl. 16:29 |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ahh set tror jeg godt man kan slippe for. Ellers har de tit bind dig for 6 måneder og slip for det
|
||
filthat
Super bruger Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du testet 4G hastigheden på din telefon? Bare så du ved om der overhovedet er nok speed igennem når du er så langt fra masten. Normalt ville jeg sige at du er i problemer når der er mere 2km til masten.
|
||
TT0706
Ny bruger Oprettet: 19-Juni-2018 Sted: Tvis Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vi kører alt over 4g via Telmore til 29 kr per måned. Vi streamer kun og knægten på 14 spiller med gutterne. Han er ikke professionel gamer og ping ligger omkring 10-20 stykker og jitter under 10. Det virker fint her hos os, og jeg ser det som 280 kr. sparet, da det kun er Altibox, der udbyder fiber her hos os.
Forbruget ligger omkring 900-1200 gb pr. måned og det er der ingen problemer med hos Telmore.
|
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis man vil trådløst internet, vil jeg næsten til enhver tid anbefale en ekstern antenne. |
||
Sfinksen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ganske uvidenskabelig hastighedstest:
Wifi fra sofaen via fiber: Download 66,7 Mbps - Upload 51,7 Mbps - Ping 11 ms 4G fra vindue mod mast: Download 68,1 Mbps - Upload 26,7 Mbps - Ping 29 ms Så hastighedsmæssigt burde det sådan set godt kunne gå. |
||
Sfinksen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak! Det er rart at vide, at Telmore ikke har en fast 1000 GB fair use grænse.
|
||
Lyni
Bruger Oprettet: 05-December-2007 Status: Offline Point: 172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Abo der er oprettet efter Februar er der Fair-Use grænse på.... |
||
TT0706
Ny bruger Oprettet: 19-Juni-2018 Sted: Tvis Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det ved jeg ikke noget om. De har dog altid sagt ud af til, at der er en fair-use grænse. Men den er i praksis aldrig blevet håndhævet
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |