recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Droppe fibernet til fordel for mobilt bredbånd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Droppe fibernet til fordel for mobilt bredbånd?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2022 kl. 21:26
Jo, jo.
Men der kommer også væsentligt flere brugere end i dag.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Sfinksen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2007
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sfinksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2022 kl. 15:45
Tak for alle jeres input! At dømme ud fra jeres svar, så kan det godt lade sig gøre at gå over til mobilbredbånd, enten via 4G (billigst) eller 5G (dyrere, men måske også mere stabilt). Jeg er dog bekymret for at stabiliteten, hvis kvaliteten på netværket er afhængigt af antallet af brugere. Og så har vi trods alt 4 km til den ene mast, som skal dække en mindre provinsby.

Ift. TV-kanaler, så ser vi meget begrænset flow-tv og så alene de licensfinansierede kanaler, som vi i forvejen får gratis via luften (antenne). Så der er ikke noget at hente her, men tak for input. Vi klarer os med Netflix, HBO Max etc., det meste via mobilabonnement.

Og i forhold til de 70/70 Mbit/s, som vi har på fiberen, så var det den billigste forbindelse vi kunne vælge, da vi skulle vælge ny udbyder for lidt over et år siden. Vi betaler 259 kr/måned og har som sagt ikke behov for større hastighed.

Jeg tror at konklusionen bliver, at jeg ind til videre beholder fiberforbindelsen for at have en stabil forbindelse. Så kan det være at jeg kigger på muligheden igen, når 5G er lidt mere modent og enhederne bliver billigere. Smile
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2022 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Sfinksen Sfinksen skrev:

Jeg tror at konklusionen bliver, at jeg ind til videre beholder fiberforbindelsen for at have en stabil forbindelse. Så kan det være at jeg kigger på muligheden igen, når 5G er lidt mere modent og enhederne bliver billigere. Smile


Jeg ville nok vælge at gøre det omvendt, altså gå over til mobil internet nu. Allerede efter 2 måneder har du jo sparet etableringsudgiften ind. Du kan så altid gå tilbage til fiber hvis behovet opstår.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2022 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Teknologien er jo netop gearet til væsentlig flere brugere kontra 4G, eller det mener du måske ikke er tilfældet?


Skal man da ikke betale et gebyr for at blive oprettet på fiberen igen?


Redigeret af mnielsen - 03-April-2022 kl. 16:29
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2022 kl. 17:25
Ahh set tror jeg godt man kan slippe for. Ellers har de tit bind dig for 6 måneder og slip for det 
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 18:09
Har du testet 4G hastigheden på din telefon? Bare så du ved om der overhovedet er nok speed igennem når du er så langt fra masten.

Normalt ville jeg sige at du er i problemer når der er mere 2km til masten.
Til top
TT0706 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2018
Sted: Tvis
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TT0706 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 11:56
Vi kører alt over 4g via Telmore til 29 kr per måned. Vi streamer kun og knægten på 14 spiller med gutterne. Han er ikke professionel gamer og ping ligger omkring 10-20 stykker og jitter under 10. Det virker fint her hos os, og jeg ser det som 280 kr. sparet, da det kun er Altibox, der udbyder fiber her hos os.
Forbruget ligger omkring 900-1200 gb pr. måned og det er der ingen problemer med hos Telmore. 
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af filthat filthat skrev:

Har du testet 4G hastigheden på din telefon? Bare så du ved om der overhovedet er nok speed igennem når du er så langt fra masten.

Normalt ville jeg sige at du er i problemer når der er mere 2km til masten.


Hvis man vil trådløst internet, vil jeg næsten til enhver tid anbefale en ekstern antenne.
Til top
Sfinksen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2007
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sfinksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af filthat filthat skrev:

Har du testet 4G hastigheden på din telefon? Bare så du ved om der overhovedet er nok speed igennem når du er så langt fra masten.

Normalt ville jeg sige at du er i problemer når der er mere 2km til masten.

Ganske uvidenskabelig hastighedstest:

Wifi fra sofaen via fiber: Download 66,7 Mbps - Upload 51,7 Mbps - Ping 11 ms
4G fra vindue mod mast: Download 68,1 Mbps - Upload 26,7 Mbps - Ping 29 ms

Så hastighedsmæssigt burde det sådan set godt kunne gå.

Til top
Sfinksen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2007
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sfinksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af TT0706 TT0706 skrev:

Vi kører alt over 4g via Telmore til 29 kr per måned. Vi streamer kun og knægten på 14 spiller med gutterne. Han er ikke professionel gamer og ping ligger omkring 10-20 stykker og jitter under 10. Det virker fint her hos os, og jeg ser det som 280 kr. sparet, da det kun er Altibox, der udbyder fiber her hos os.
Forbruget ligger omkring 900-1200 gb pr. måned og det er der ingen problemer med hos Telmore. 

Tak! Det er rart at vide, at Telmore ikke har en fast 1000 GB fair use grænse.
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Sfinksen Sfinksen skrev:

Oprindeligt skrevet af TT0706 TT0706 skrev:

Vi kører alt over 4g via Telmore til 29 kr per måned. Vi streamer kun og knægten på 14 spiller med gutterne. Han er ikke professionel gamer og ping ligger omkring 10-20 stykker og jitter under 10. Det virker fint her hos os, og jeg ser det som 280 kr. sparet, da det kun er Altibox, der udbyder fiber her hos os.
Forbruget ligger omkring 900-1200 gb pr. måned og det er der ingen problemer med hos Telmore. 

Tak! Det er rart at vide, at Telmore ikke har en fast 1000 GB fair use grænse.

Abo der er oprettet efter Februar er der Fair-Use grænse på....

Til top
TT0706 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2018
Sted: Tvis
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TT0706 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2022 kl. 14:44
Det ved jeg ikke noget om. De har dog altid sagt ud af til, at der er en fair-use grænse. Men den er i praksis aldrig blevet håndhævet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu