|
Droppe fibernet til fordel for mobilt bredbånd? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Sulaco
Bruger Oprettet: 17-Februar-2005 Sted: Espergærde Status: Offline Point: 67 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg har et Telmore PLAY abon. med 250Gb som blev oprettet for 2 år siden. Jeg ramte de 250Gb i går og nu har de skruet HELT ned for hastigheden. Så nu skal jeg overveje hvad jeg skal i fremtiden. Kan selvfølgelig vælge deres 1000Gb uden PLAY og tilkøbe de få streaming tjenester jeg rent faktisk bruger.
|
||
Panasonic TX-65GZ960
Panasonic DP-UB820 OPPO BDP-103 Yamaha RX-V3800 |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
lebara.dk har et med 500 gb data for 179 mdr kører på tt netværket
|
||
Hajsa
Super bruger Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mobilt Bredbånd er kun godt efter min mening, hvis ikke andet er muligt, hastigheden er meget svingende som andre også skriver, 5G er hvad jeg har fået oplyst af 5G brugere ikke særlig godt med mindre man bor utrolig tæt på en mast, vi bruger 4G og ja efter kl 22 på hverdage er det godt til streaming, men vi hopper snart på fiber, vi gider ikke planlægge efter hvornår der er færrest på.
|
||
Hajsa
Super bruger Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det bruger vi nu, bor ca 300 m fra mast og det vil vi ikke anbefale.
|
||
Swingking
Guld medlem Oprettet: 15-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 915 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Virker det i nu hos jer ?
|
||
Sony Bravia KD-65X8505C
|
||
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 265 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Havde lidt de samme overvejelser om det skulle være fiber eller Mobilt internet, i og med der går rygter om nedlægning af kobbernettet i den nærmeste fremtid. Nu bor jeg langt ude på bøhet, hvor der bliver rullet fiber ud til flere og flere. Det har dog givet lidt udfald om natten lige efter installation, men nu kører det stabilt, fiberen altså.
Redigeret af Jespus - 20-August-2023 kl. 03:29 |
||
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 705+200 ahorn
|
||
Swingking
Guld medlem Oprettet: 15-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 915 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Telmore er nu begyndt med at lukke ned for hastigheden når man har brugt alt sin data i sin mobilpakke, i hverfal her hos os, det har de aldrig gjort før , det er først startet her i august 2023 Oplever i andre som har internet via Telmore, det samme som os nu ?
Redigeret af Swingking - 20-August-2023 kl. 06:53 |
||
Sony Bravia KD-65X8505C
|
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Også på coax, og mobil er der udfald, kan du tro!! I går, da min router skabte sig, og jeg nulstillede den, da havde jeg kørt med mobilt hotspot. Dette plejer at køre stabilt. I går hoppede det af og på og af og på - KONSTANT! Fik så med hjælp fra support via Facebook, routeren på igen... Det er i Aars, der var noget "skaberi"
Redigeret af mnielsen - 20-August-2023 kl. 07:20 |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Kristian3th
Bruger Oprettet: 06-Oktober-2010 Sted: Vsj Status: Offline Point: 125 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fibernettet er stadigvæk en overlegen teknologi til internet. Mobilt netværk og coax-netværk er delte ressourcer, dvs at du deler linjer med (alle) de andre på samme linje/sendemast. Der ud over er mobilt netværk afhængig af vejrlig, - det går langsommere i regnvejr. Og en god forbindelse kræver en for for Line-of-Sight.
Så hvis man vil sikre sig en stabil forbindelse, så er det fibernet man skal gå efter. Men ellers er de andre teknologier stadig meget brugbare, hvis man ikke er afhængig af en stabil forbindelse.
|
||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ikke noget rygte - og det er formentlig ikke i nærmeste fremtid. TDC som ejer kobbernettet har meldt ud, at man vil det lukke det i dette årti. Så der er stadig op til 7 år at løbe på. Da TDC p.t. har omkring 600.000 ADSL/fastnet-kunder, som indbringer biksen en halv milliard om året, så sker der nok ikke noget, før de fleste af dem er gået over til fiber eller mobiltelefoni. Og når det sker, vil de helt sikkert få et "godt tilbud".
Redigeret af longjohn2 - 21-August-2023 kl. 14:30 |
||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 201 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er enig i konklusionen men ikke vejen derhen. Alle teknologier er delte ressourcer - om ikke andet så fra det nærmeste termineringspunkt. At fiber er andre teknologier overlegent er der så andre årsager til.
|
||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
||
Kristian3th
Bruger Oprettet: 06-Oktober-2010 Sted: Vsj Status: Offline Point: 125 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvfølgelig er alle teknologier delte, når man går langt nok baglæns i netværket. Også fiberen, som alt efter hvordan den er produceret, giver et nærmere eller fjernere terminerinspunkt.
Men fiberen er ikke en delt ressource på den sidste strækning ud til ende-brugeren (accessen), i modsætning til de andre teknologier, - hvilket er min pointe. Det gør, ud over fiberens andre kvaliteter, en kæmpe forskel slutproduktet. Fx vælger nogle fiberselskaber, at give hastighedsgaranti. Det er kun fiberen, som har mulighed for at tilbyde det. Redigeret af Kristian3th - 27-August-2023 kl. 06:50 |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |