recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DSC-HX5V vs DSC-HX7V vs DMC-TZ10 vs WB650, m.fl..!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDSC-HX5V vs DSC-HX7V vs DMC-TZ10 vs WB650, m.fl..!

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 02:47
Low light er HX5V bedre (mindre støj, mere lys). Men jeg kunne godt mistænke TZ10 for, at kunne lave skabere billeder i dagslys udenfor, pga. TZ10's mindre aggressive støjreduktionssystem. HX5V er jo kendt for, at lave billeder meget bløde pga. et ret voldsomt støjfiltreringssystem som kan ses m. 100% crop zoom i billederne. Og så ryger detaljerne sig en tur.

TZ10 er vidst ikke ligeså agressiv, men tilgengæld heller ikke ligeså god til tusmørke / mørke situationer som HX5V.

Moef

Redigeret af Moef - 01-Marts-2011 kl. 02:49
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juli-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 05:12
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Low light er HX5V bedre (mindre støj, mere lys). Men jeg kunne godt mistænke TZ10 for, at kunne lave skabere billeder i dagslys udenfor, pga. TZ10's mindre aggressive støjreduktionssystem. HX5V er jo kendt for, at lave billeder meget bløde pga. et ret voldsomt støjfiltreringssystem som kan ses m. 100% crop zoom i billederne. Og så ryger detaljerne sig en tur.

TZ10 er vidst ikke ligeså agressiv, men tilgengæld heller ikke ligeså god til tusmørke / mørke situationer som HX5V.

Moef

Ja det er også det der er problemet. Det støjfilteringssystem kan der ikke ændres i? Evt. en firmware upgrade?

Det er meget ærgeligt, da jeg klart hælder til HX5V, men ved ikke helt om jeg kan leve med den kraftige støjreduktion, som giver uskarpere billeder..

Hvordan er kameaerne til at behandle "Stil skarpt på ansigt / krop, samt slør baggrund" funktionen (Ved ikke hvad den kaldes den funktion)?
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 14:53
Jeg venter på HX9V, og ser hvad anmelderne siger.
Ellers er Panasonic TZ20 også interresant.

Jeg synes ikke at HX9V er meget større end HX7V. Det drejer sig vist om 3 mm hele vejen rundt.
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2009
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 03:33
Har lige haft HX5V i 2 mdr og det tager suverænt gode billeder OGSÅ INDENDØRS. 
Det er uden tvivl det bedste kamera jeg har haft til dato, ok jeg har ikke haft så mange, men det er godt.

Da vi skulle vælge var vi også omkring Panasonic TZ10, men valgte det fra pga de (for os) dårlige indendørs billeder.

Det var vigtigt for os da vi tager mange billeder indendørs at det var godt. 
At der ikke er så god lyd ved video optagelse det lever vi så med. Har dog ikke testet lyden.

Nu er vi så så heldige at vi har kunnet sælge vores HX5V for det samme som vi har givet. 
Derfor overvejer vi (eller rettere sagt det er mig der vil opgradere, kæresten er rigtig godt tilfreds og syntes vi bare skal holde os til det vi kender og som vi egentlig er rigtig glade for) om det kan betale sig at ofre de 300 kr det koste at opgradere til HX7.

Hvad er forskellene, udover der selvføgelig er kommet 6,2 mb pixel mere på ?
Tager det lige så gode billeder indendørs som HX5V (Jeg bliver slået ihjel der hjemme, hvis det ikke lever op til HX5V :) )

Er der nogen der kender til direkte sammenlignstest af HX5V & HX7V (link, please) ?

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 08:02
Hej.

Synes at sammenligningen mellem disse zoom modeller og Canon s95 er lidt malplaceret:Canon s95 er i en helt anden klasse,og desuden ikke et ZOOM kamera:Canon s95 skal sammenlignes med den helt nye Nikon p300(som jeg selv har bestilt)...den er klart en overvejelse værd: 1,8 objektiv,CMOS backlit censor,fULL HD video med zoom samt focus under video optagelse,3" skærm 920.00 dots....virker lovende til prisen på omkring 2200,00kr.

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 09-Marts-2011 kl. 10:14
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
mejersken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 11:13
Det er vist med lidt god vilje at du vil sammenligne p300 med s95.

p300 har en 1/2.3" cmos
s95 har en 1/1.7" ccd 

Du skal op i en p7000 før det rigtigt giver mening 

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 11:54
Hej.
Ja...altid i den bedste mening:Hvis du var bedre orienteret ville også du vide,at det kun gør en forskel hvis man optager i RAW format-da s95 desværre komprimerer JPEG voldsomt......så fordelen er pist væk.
Men ved skam godt at dette hypes voldsomt.....måske fordi at det er det eneste punkt hvor s95 "overgår" P300?

Glem p7000-her taler vi om kompakte kameraer,og desuden er G12 den overlegen.

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 09-Marts-2011 kl. 11:56
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
mejersken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 23:13
jeg syntes du skal prøve at gå ind på dpreview og sammenligne scorer 

Desuden kan jeg heller se hvad der er galt med at skyde i raw, det giver bare flere muligheder i efterbehandlingen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 02:02
Er der slet ikke nogen der har haft HX7v i hånden og kan komme med lidt sammenligningsinfo iforhold til HX5v ?

Jeg bliver trykket hjemmefra for at handle :)
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juli-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 05:42
Jeg har nu haft TZ10 (Mit er ZS7) i et par uger. Jeg må sige at jeg er meget skuffet. Jeg har primært taget billeder i dagslys, og jeg må sige at jeg virkelig synes billederne er elendige :O Hvis jeg zoomer meget lidt ind på computeren, så er billederne meget uskarpe, og detalje niveaut / skarpheden, synes jeg er meget skuffende.

Endvidere har jeg også et problem, at jeg nu er taget fra Hongkong til Kina, der kan jeg så ikke bruge GPS'en. Den siger "this feature is not avilable in this region" Argh hvad er nu det for noget!? Kan man smække TZ10 firmware ind på det, selvom det er ZS7?

Redigeret af rasmuskarlsen - 18-Marts-2011 kl. 05:44
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 09:47
Jeg har kigget det tidligere viste blog link godt igennem og ud fra det besluttede vi at investere de 400 kr  mere på kameraet så vi kunne opgradere til HX7V.

Nu har shg.dk HX9V kameraet til 2442 kr så vi ofrer klart 200 kr yderligere :)

Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af splitbus splitbus skrev:

Nu har shg.dk HX9V kameraet til 2442 kr så vi ofrer klart 200 kr yderligere :)

Det er da en fornuftig pris i mine øjne. Havde forventet en pris på/over 3.000 kr.
Skal helt klart have et HX9V Smile

Redigeret af Boost - 18-Marts-2011 kl. 09:57
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu