|
Dspeaker Anti-Mode 8033c setup |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej, jeg ville sætte distance og level i reciever, så dspeaker har et ordenligt grundlag at arbejde ud fra. Alt på subwooferen/sub amp skal stå til default.
|
||
![]() |
||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
|
ok så er vi enige.!
![]() |
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
|
Men du har en god pointe til første gangs opsætning. Så vidt jeg ved så er f.eks audyssey god til at finde distance. Måske det ville være en god ide at køre receiverens auto setup først, skrive distance og levels ned på et stykke papir, hvorefter man sletter auto EQ så alle filtre er væk. Når det er gjort kan man taste disse ind, køre dspeaker og derefter auto EQ.
|
||
![]() |
||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
|
det kunne selvfølgelig være en mulighed. Audyssey Pro er rigtig god til at måle delay og level, og det jeg oplever er at ved at kører den først, så klarer den også de fase problemer der måtte være. Dvs når udmålingen igennem receiveren er klaret så kan jeg manuelt rette de få parameter i EQ til mine subs så det passer til mine preferencer og så er kurven som regel altid meget liniær. |
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|
Egentlig kan jeg godt forstå at man skal sætte distance og volumen på sub'en inden kalibrering, MEN anti mode tilføjer et delay og også db nedjustering alligevel.
Delay skal mab lade være, mens man anbefales at skrue op på receiverens sub udgang til end spl. Sådan forstår jeg det. Og så er det vel nærmest ligemeget at gøre noget inde ? |
||
![]() |
||
|
Jeg er enig! Det eneste jeg retter ind er at mine subs spiller 75dB og crossover så højt så muligt. Derefter får min receiver lov til at klare resten og når det er klaret, benytter jeg mig af manuel EQ på sub'ens DSP til at rette det sidste
Redigeret af Vejrup - 13-August-2015 kl. 09:57 |
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|
http://www.dspeaker.com/fileadmin/datasheets/dspeaker/antimode8033Cinemaen.pdf
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Jeg ville bruge DSPeaker først og derefter det interne i receiveren. Receiveren kigger på "hele systemet", så for mig er det logisk at starte med de processer som kigger på de individuelle ting først inden man ser systemet som en helhed.
|
||
![]() |
||
|
Ja ok. Så ville jeg også bruge dspeakers distance og taste dem ind til sidst efter end auto EQ. SUB level kan man alligevel aldrig regne med - den er meget smags afhængig og jeg synes altid at den bliver sat for lav. Jeg synes bare at det vigtigste er at du lader din DSpeaker arbejde først. Det vil betyde at din receivers auto EQ ser dine subs som "bedre" og vil derfor ikke lave så stort et indgreb på dem. Så du sparer filtre i sub området hvilket altid er godt. Når det er sagt så gør jeg faktisk selv som vejrup men det er også fordi at jeg har parametrisk EQ og måleudstyr, så jeg kan se præcist hvad der sker og retter så selv til efter egne præference. Jeg synes at det er anderledes med auto EQ, der skal du sætte det så teoretisk rigtigt op som muligt og sætte din lid til det den gør
Redigeret af Berdel - 13-August-2015 kl. 10:01 |
||
![]() |
||
|
Hvis min subwoofer DSP var automatisk og med målemikrofon, ville jeg også lade den kalibrere først og derefter kører Audyssey i receiveren. Men man skal virkelig stole på at det den laver er korrekt.!
![]() Redigeret af Vejrup - 13-August-2015 kl. 10:07 |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
I din situation ville jeg stadig lave en "pre-eq" af subs manuelt, derefter køre fuld-auto og lave en manuel post-eq af subs. Jeg vil altid gå efter, at give auto-eq'en de bedste betingelser til at starte med. Når det så er sagt, ville min førsteprioritet altid være, at eliminere alle former for auto-eq i systemet :)
|
||
![]() |
||
|
Jeg gør også som vejrup:). Først dspeakeren kalibrering, dernæst auto eq (ypao). Så justere jeg manuelt spl på alle kanaler så de spiller 75db..
Meeeen jeg kan ikke have en crossover på 120, det er hørbart så desværre:). |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |