|
Dspeaker Anti-Mode 8033c setup |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | ||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har faktisk ikke prøvet at lave en Pre-EQ før jeg har lavet en Audyssey Pro kalibrering, men det kunne da være jeg skulle prøve. Det kunne være sjovt at se om resultatet ville blive bedre.!
Berdel - har du overvejet netop denne fremgangsmåde?
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Kan også sagtens være, at min metode er overkill... Jeg ser bare Auto-EQ som en virkelig dum algoritme, så jo bedre betingelser man kan give den, jo mindre skal den tage stilling til.
|
||
![]() |
||
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
|
Vil man kunne få et bedre resultat monstro med et værktøj, hvor man har mulighed for selv at påvirke resultatet? Jeg har f.eks. overvejet en miniDSP. Men, Dspeaker gør det godt og er helt automatisk..., men hvis det kan gøres bedre....
|
||
![]() |
||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
|
Hvad er overkill?
![]() Redigeret af Vejrup - 13-August-2015 kl. 10:17 |
||
![]() |
||
|
har du prøvet at måle dit endelige resultat med din Dspeaker? Jeg kan godt lide at jeg selv har den "fulde" kontrol over mine subs og ville ønske at jeg havde samme kontrol over de resterende 11 højtalere.
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Det er ikke til at svare på... Måske laver DSpeaker det bedst mulige resultat i rummet og måske ikke. Jeg har det som Vejrup og kan godt lide at have den fulde kontrol, for så ved jeg, at resultatet bliver 100% optimalt og skal ikke bekymre mig.
|
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
|
Ja, det har jeg og jeg kunne ikke høre forskel - man ender med at skulle sætte flere PEQ filtre hvilket jeg er modstander af. Mit næste forsøg bliver at lade ARC i min anthem kun EQ fra 70hz og frem til 600hz. Så vil jeg lade inuken 100% stå for alt op til 70hz. Det må give endnu færre filtre
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|
Fik lige chattet med AV-Connection, hvor jeg har købt min Anti-Mode. De holder på at sub skal kalibreres til sidst. Det gjorde deres leverandør også, MEN man kunne gøre begge dele og anbefales at gøre begge dele og bruge den man syntes bedst om.. Hjalp ikke på forvirringen;)
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|
Bare lige for min forståelses skyld, så kommer jeg lige med en teori/påstand, som i meget gerne må kommentere på:).
Hvis jeg som start kalibrerer min subwoofer med Anti-mode, så vil den via sine testtoner, bestemme udfra dens volume/spl, hvormeget delay og selvfølgelig bestemme hvor der skal cuttes mm.? SPL kan den vel af gode grunde ikke ramme, da den ikke kender til mit reference niveau endnu? Når så jeg kører min auto eq (ypao for mig), vil den KUN sætte volumen på subwooferen, fordi ypao ikke har nogen sub eq. Ikke? Havde jeg audyssey der kunne kalibrere på sub´en ville jeg vel næstens skulle deaktivere aydyssey for ikke at få 2 sub eq? Her sætter den selvfølgelig også spl for de øvrige kanaler, som den også laver en eq på? I mit tilfælde bruger jeg altid through, da jeg syntes at flat osv er for nuanceret eller indelukket. Og dermed er kun min sub vel kalibreret ALENE udfra Anti-mode og IKKE min receiver - Fordi Ypao ikke kan sub eq´e? Ikke?
|
||
![]() |
||
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
|
Hvis du læser manualen som der var linket til tidligere, står der klart, at man kalibrerer receiveren efter DSPeakeren.
|
||
![]() |
||
|
Præcis.. Men AV og deres leverandør hævder altså sub til sidst:) Men som sagt, så kalibrere jeg også min receiver EFTER Dspeakeren:). |
||
![]() |
||
|
Lidt off topic og så alligevel ikke... Nogen af jer der har overvejet en selvstændig DSP til jeres surround setup? Jeg har kigget lidt på denne her og inkl AUX har man 8 kanaler med hver deres DSP https://www.thomann.de/dk/behringer_x_air_xr18.htm
Det er selvfølgelig helt uden måle mikrofon og en del mere manuel arbejde og eftermåling, men til gengæld har man selv 100% kontrol over hvad der sker.
Redigeret af Vejrup - 13-August-2015 kl. 13:06 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |