recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dspeaker Anti-Mode 8033c setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dspeaker Anti-Mode 8033c setup

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 10:11
Jeg har faktisk ikke prøvet at lave en Pre-EQ før jeg har lavet en Audyssey Pro kalibrering, men det kunne da være jeg skulle prøve. Det kunne være sjovt at se om resultatet ville blive bedre.! 

Berdel - har du overvejet netop denne fremgangsmåde?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 10:13
Kan også sagtens være, at min metode er overkill... Jeg ser bare Auto-EQ som en virkelig dum algoritme, så jo bedre betingelser man kan give den, jo mindre skal den tage stilling til.
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Når det så er sagt, ville min førsteprioritet altid være, at eliminere alle former for auto-eq i systemet :)

Vil man kunne få et bedre resultat monstro med et værktøj, hvor man har mulighed for selv at påvirke resultatet?
Jeg har f.eks. overvejet en miniDSP.

Men, Dspeaker gør det godt og er helt automatisk..., men hvis det kan gøres bedre.... 
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 10:14

Kan også sagtens være, at min metode er overkill... Jeg ser bare Auto-EQ som en virkelig dum algoritme, så jo bedre betingelser man kan give den, jo mindre skal den tage stilling til.

Hvad er overkill?Wink Det lyder forkert når det kommer fra dig, som har en bio der blæser skindet af en kop varm kakao

Redigeret af Vejrup - 13-August-2015 kl. 10:17
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af damkel damkel skrev:

Når det så er sagt, ville min førsteprioritet altid være, at eliminere alle former for auto-eq i systemet :)

Vil man kunne få et bedre resultat monstro med et værktøj, hvor man har mulighed for selv at påvirke resultatet?

Men, Dspeaker gør det godt og er helt automatisk..., men hvis det kan gøres bedre.... 

har du prøvet at måle dit endelige resultat med din Dspeaker?
Jeg kan godt lide at jeg selv har den "fulde" kontrol over mine subs og ville ønske at jeg havde samme kontrol over de resterende 11 højtalere.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af damkel damkel skrev:

Det er ikke til at svare på... Måske laver DSpeaker det bedst mulige resultat i rummet og måske ikke. Jeg har det som Vejrup og kan godt lide at have den fulde kontrol, for så ved jeg, at resultatet bliver 100% optimalt og skal ikke bekymre mig.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Jeg har faktisk ikke prøvet at lave en Pre-EQ før jeg har lavet en Audyssey Pro kalibrering, men det kunne da være jeg skulle prøve. Det kunne være sjovt at se om resultatet ville blive bedre.! 

Berdel - har du overvejet netop denne fremgangsmåde?

Ja, det har jeg og jeg kunne ikke høre forskel - man ender med at skulle sætte flere PEQ filtre hvilket jeg er modstander af.

Mit næste forsøg bliver at lade ARC i min anthem kun EQ fra 70hz og frem til 600hz. Så vil jeg lade inuken 100% stå for alt op til 70hz. Det må give endnu færre filtre
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 11:36
Fik lige chattet med AV-Connection, hvor jeg har købt min Anti-Mode. De holder på at sub skal kalibreres til sidst. Det gjorde deres leverandør også, MEN man kunne gøre begge dele og anbefales at gøre begge dele og bruge den man syntes bedst om.. Hjalp ikke på forvirringen;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 11:47
Bare lige for min forståelses skyld, så kommer jeg lige med en teori/påstand, som i meget gerne må kommentere på:).

Hvis jeg som start kalibrerer min subwoofer med Anti-mode, så vil den via sine testtoner, bestemme udfra dens volume/spl, hvormeget delay og selvfølgelig bestemme hvor der skal cuttes mm.? SPL kan den vel af gode grunde ikke ramme, da den ikke kender til mit reference niveau endnu?

Når så jeg kører min auto eq (ypao for mig), vil den KUN sætte volumen på subwooferen, fordi ypao ikke har nogen sub eq. Ikke? Havde jeg audyssey der kunne kalibrere på sub´en ville jeg vel næstens skulle deaktivere aydyssey for ikke at få 2 sub eq?
Her sætter den selvfølgelig også spl for de øvrige kanaler, som den også laver en eq på?

I mit tilfælde bruger jeg altid through, da jeg syntes at flat osv er for nuanceret eller indelukket. Og dermed er kun min sub vel kalibreret ALENE udfra Anti-mode og IKKE min receiver - Fordi Ypao ikke kan sub eq´e? Ikke?
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Fik lige chattet med AV-Connection, hvor jeg har købt min Anti-Mode. De holder på at sub skal kalibreres til sidst. Det gjorde deres leverandør også, MEN man kunne gøre begge dele og anbefales at gøre begge dele og bruge den man syntes bedst om.. Hjalp ikke på forvirringen;)

Hvis du læser manualen som der var linket til tidligere, står der klart, at man kalibrerer receiveren efter DSPeakeren.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 12:21
Præcis.. Men AV og deres leverandør hævder altså sub til sidst:)

Men som sagt, så kalibrere jeg også min receiver EFTER Dspeakeren:).

Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 13:00
Lidt off topic og så alligevel ikke...

Nogen af jer der har overvejet en selvstændig DSP til jeres surround setup?

Jeg har kigget lidt på denne her og inkl AUX har man 8 kanaler med hver deres DSP
https://www.thomann.de/dk/behringer_x_air_xr18.htm

Det er selvfølgelig helt uden måle mikrofon og en del mere manuel arbejde og eftermåling, men til gengæld har man selv 100% kontrol over hvad der sker.

Redigeret af Vejrup - 13-August-2015 kl. 13:06
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu