recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dspeaker Anti-Mode 8033c setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dspeaker Anti-Mode 8033c setup

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 14:49
det høre måske en anden tråd til. Men skal man i virkeligheden undgå for mange filtre. Og bare tage det værste. Kan man med andre ord "over EQe"


Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af damkel damkel skrev:

Nu havde jeg alligevel en stor fil der skulle læses ind i meget sløv testserver, så jeg lavede lige et par målinger.
Den lilla er i Bypass.

Jeg undrer mig over løftet fra 20 til 35Hz og så kan jeg da godt regne ud, at jeg skal flytte mindst en af subwooferne, for med to subwoofers ville jeg netop gerne undgå "huller" som den der er mellem 50-60Hz....


Er det med Dspeakeren?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

 
Lige præcis det du forespørger kan man faktisk i Audyssey Pro men ikke i alm Audyssey, du skal have en computer op som laver alle udregningerne til receiveren.
Det ser sådan her ud for hver enkelt kanal og der kan du så "tegne" din kurve som du mener du gerne vil have den.


Ja, det er ret lækkert at den kan det. Der er fordele og ulæmper med alle de auto-EQ systemer. Men med parametrisk EQ så kan man det hele :-)
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:09
Problemet med audyssey er at man skal have computeren til at beregne det hele en gang mere og det tager tid, og man har ikke mulighed for at prøve 2 forskellige eq opsætninger sådan A+B test... man kan kun prøve uden og med audyssey ;-)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:11
Det er endnu ikke lykkedes mig og få bedre resultater med PEQ'en i min miniDSP 10x10, end jeg får med Dirac. Men må da indrømme jeg er ved og være tæt på.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Det er endnu ikke lykkedes mig og få bedre resultater med PEQ'en i min miniDSP 10x10, end jeg får med Dirac. Men må da indrømme jeg er ved og være tæt på.


hvad oplever du af forskel ? hørbar
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Oprindeligt skrevet af damkel damkel skrev:

Nu havde jeg alligevel en stor fil der skulle læses ind i meget sløv testserver, så jeg lavede lige et par målinger.
Den lilla er i Bypass.

Jeg undrer mig over løftet fra 20 til 35Hz og så kan jeg da godt regne ud, at jeg skal flytte mindst en af subwooferne, for med to subwoofers ville jeg netop gerne undgå "huller" som den der er mellem 50-60Hz....


Er det med Dspeakeren?

Jep, begge med Dspeaker. 
Den lilla som sagt i bypass.
Jeg skulle nok have kastet lidt smooth på den...
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:18
Du skal ikke bruge smoothing når det handler om LFE, der vil du gerne se det så detaljeret så muligt... 

jeg vil sige at det ser ikke specielt imponerende ud. Der er helt sikkert plads til forbedringer., men noget har den da rette ind.... 
Er det i en stue?
Problemet er bare at når man først kommer igang stopper man ikke...Big smileBig smileBig smile


Redigeret af Vejrup - 13-August-2015 kl. 15:22
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Det er endnu ikke lykkedes mig og få bedre resultater med PEQ'en i min miniDSP 10x10, end jeg får med Dirac. Men må da indrømme jeg er ved og være tæt på.
Når du er i Kbh næste gang, kunne det være sjovt at prøve Dirac hos mig. Hvis man kan slå dirac on/off instant, vil vi kunne lave en instant A/B sammenligning med min PEQ kalibrering (givet, at vi bare kører Dirac ovenpå den kalibrering jeg har lavet). Kunne være ret sjovt.

Jeg har kun hørt Dirac til et par demoer og jeg synes det havde den Audyssey-effekt jeg ikke bryder mig så godt om. Lyden fra hver højttaler blev lidt mere "diffus". Mistede energi og attack og lyden var ikke så "fokuseret"... Det er dét jeg har oplevet.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:23
Mht Dirac 

Der er stadig ingen Atmos og dts:x understøttelse da den ikke understøtter bitstream og derved skal fødes med LPCM lyd.

Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Du skal ikke bruge smoothing når det handler om LFE, der vil du gerne se det så detaljeret så muligt... 

jeg vil sige at det ser ikke specielt imponerende ud. Der er helt sikkert plads til forbedringer., men noget har den da rette ind.... 
Er det i en stue?
Problemet er bare at når man først kommer igang stopper man ikke...Big smileBig smileBig smile

Næ, det er ikke, så man er ved at dåne af begejstring.... 
Men, den har da i en vis grad rettet i puklerne, jeg vidste godt, at den ikke piller i huller, hvad også er en farlig ting at gøre.

Men jeg skal prøve at flytte lidt rundt på sub'erne og se hvad det gør...

Og ja, det er i en stue.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af damkel damkel skrev:

Næ, det er ikke, så man er ved at dåne af begejstring.... 
Men, den har da i en vis grad rettet i puklerne, jeg vidste godt, at den ikke piller i huller, hvad også er en farlig ting at gøre.

Men jeg skal prøve at flytte lidt rundt på sub'erne og se hvad det gør...

Og ja, det er i en stue.

Det kan også være svært at rette meget op når det er en stue som også gerne må se lidt beboeligt udWink

Men ja den har rettet op på nogle store boost. Og hvis lyden er blevet bedre så er det jo et kæmpe plus.! 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu