|
Dspeaker Anti-Mode 8033c setup |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | ||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Husk at subwoofermålinger taget i én enkelt lokation ikke er specielt værdifulde... Tag i hvert fald 2 målinger med 0,5m'ish mellemrum og lav gennemsnit af de to. Så får man et mere retvisende billede (synes jeg).
|
||
![]() |
||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
|
Helt enig, min måling ændre sig også meget jeg har taget 2 målinger og genereret en A+B=C
Så man ender med at gå på kompromis (eller det gjorde jeg hvertfald)
|
||
![]() |
||
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
|
Ja, så er det vi kommer ud over mine nuværende evner i REW. Jeg har stadig flere fingre end jeg har lavet målinger ![]() Det er noteret som opgave til den regnfulde weekend vi har foran os.....
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Summerer du målingerne? Det giver ikke det "rigtige" resultat... Du skal bruge average funktionaliteten i REW så den tager de to målinger og laver et gennemsnit. A+B=C summerer de to målinger og viser resultatet af hvis to individuelle målinger spiller samtidigt.
|
||
![]() |
||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
|
Det er også noget pjat det jeg skriver, jeg har brugt Generate A+B=C på L+Sub/ R+Sub / C+Sub, for at se hvordan det så ud... med mine sub'er holder jeg dem hver for sig og finde den bedste mellemvej...
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Som sagt jeg er ved og være tæt på. Jeg sad fredag aften og skulle prøve og klemme et par ekstra procenter ud af anlægget, da jeg om lørdagen fik besøg af en gut med et par Devialet Phantom, og dem skulle jeg æ tabe til da ![]() Nå men jeg var ved og blive godt træt i ørene og havde utroligt svært ved og høre forskel på Dirac og min MiniDSP profil. Så inviterede en af mine audiofile kammersjukker, som plejer og være bedre til og lytte til den slags og danne sig indtryk, i forhold til mig. Han var ikke i tvivl, han foretrak mellemtonen og diskanten fra Dirac. Han syntes det var mere behageligt og naturligt. Dagen efter kunne jeg også godt selv høre det med friske ører. Men det er altså i småtings afdelingen. Syntes klangen er den samme, og graferne lignede også hinanden temmelig meget. Hvad der giver forskellen ved jeg ikke, men kunne forestille mig det har noget og gøre med de ting som Dirac fikser i fasen, og måske group delay´et.
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Jamen hvis muligheden dukker op vil jeg give et kald. Men jeg har haft dårlige erfaringer med og køre Dirac ovenpå min PEQ kalibrerede MiniDSP profil. Uden Dirac dæmper jeg i MiniDSP´en mellemtone og diskanten hhv 6DB og 4DB globalt fordi de åbenbart er mere effektive end basserne. Det optimale havde været en effektblok til disse med et lavere gain eller justerbar gain. Når så Dirac kommer oveni, så dæmper Dirac som default yderligere 8DB globalt for og give headroom til og løfte dips. Og så er vi oppe og dæmpe 14DB digitalt på mellemtonen, og det æder dynamik og lydkvalitet. Har læst mig frem til på hificentralen.no og andre steder, at man mister "bits" i lyden når man dæmper digitalt. Og nu kan jeg konkludere, at det hvertfald er tydeligt hørbart når man kommer op på de der 14DB. Det er ligesom der kommer tæppe foran højttaleren, der forsvinder rigtig mange små detaljer i lyden. Meget hørbart på live optagelser.
|
||
![]() |
||
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
|
Så har jeg været ved at flytte rundt på mine subwoofere og kalibrere.
Jeg har prøvet "at høre efter" og har lavet 3 målinger og ladet REW lave et gennemsnit af disse, som vises her under.
Før kalibrering: ![]() Efter kalibrering med Dspeaker: ![]() Ja, helt flad er den ikke, men klart bedre. i området 20-80Hz ligger det indenfor +/- 3db, er det ikke OK? |
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
|
Jo, det er rigtigt godt. Mere kan man vist ikke forlange
![]() |
||
![]() |
||
|
Flot resultat du endte med...! Endte sub'erne så med at stå et nyt sted for at få det bedste resultat eller hvordan?
Dog virker det som om at det er ret sent den ruller af.?
Redigeret af Vejrup - 20-August-2015 kl. 10:34 |
||
![]() |
||
|
Jeg flyttede den ene sub. Før, stod den ene sub ved siden af min højre front højttaler og den anden stod på venstre side af sofaen, altså ved den modsatte væg. Jeg var af den opfattelse af det ville være bedst hvis de stod over for hinanden, at den så endte på venstre side af sofaen var fordi jeg sidder i højre side af sofaen og jeg kan høre hvor den står, når den stod ved siden af mig - så hellere lade det gå ud over fruen ![]() Den ved siden af sofaen er nu flyttet, så den står ved siden af venstre højttaler. Det både ser bedre ud og lyder bedre - win win. (det var da godt jeg fik trukket kabel til subwooferen gennem tomrør til den anden side af stuen... ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |