|
DSU vs. Neural X |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg kan tydeligt høre , af LCR bliver afrullet. Min reveiver er en Yamaha |
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil slet ikke kunne leve med, at der kommer forkerte lyde ud af loftkanalerne. Og det virker som om, at den fejl forekommer med begge upscallere. Sker det bare en gang, vil jeg blive revet ud af filmens univers - så jeg er glad for, at alle mine højtalere er placeret på føder der meget nemt kan hæves og sænkes. Så kan jeg sætte dem ned i ørehøjde når jeg skal høre Atmos og dts:x, og ellers se alle andre film med højtalerne placeret over ørehøjde. Jeg har eksperimenteret med at at lytte til 5.1 og 7.1 lydspor med surround kanalerne i ørehøjde, og det synes jeg virkelig ikke er særlig fedt, det bliver for nemt at lokalisere de enkelte højtalere og man fornemmer virkelig, at lyden kun befinder sig i en ring rundt om en.
|
|
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har lige set den nye James Bond film Spectre, med DTS Neural X upscale, og her fungerer det faktisk rigtig fint.
Syns stadig der er lidt for meget aktivitet i loftet når det kommer til musik soundtrack, men oplevede ikke direkte fejlplaceret lyde som jeg har gjort i tidligere film. Det kommer åbenbart an på filmens mix om Neural X fungerer optimalt. |
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for update. Det lyder meget realistisk, at det er filmens miks der afgøre hvor godt resultatet bliver.
Men da man gerne vil høre god lyd, første gang man ser en film, er det en ringe trøst. Hvis det er hit-or-miss, kommer jeg nok til at fravælge det. |
|
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har også lige genset Trancendence med Neural-x..
Det fungerede også rigtig fint. Fede effekter fra loftet under regn og eksplosioner, og det gav også en god rumfornemmelse / ekkofornemmelse når Johnny Depp er uploaded og igennem filmen snakker ud af laboratoriets højttalere i gangene.. Redigeret af strecker - 29-Februar-2016 kl. 12:52 |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en gammel tråd, men nu har jeg haft min nye biograf (7.1.4) oppe køre køre i ~3 måneder og har mere erfaring end blot at lytte til demoer.
Native Atmos: Fungerer rigtigt godt og får rummet til at virke større. Tror ikke mange er uenige i dette. DSU: Denne er lidt mere "hit-or-miss" afhængigt af filmen. Mange gange tilføjer den præcis den ekstra dimension og rumfornemmelse som man får med native Atmos. Andre gange bliver det en rodet og diffus fornemmelse og som om det tager for mange lyde i loftet og det hele får en lidt "ude-af-fase" lyd. Stemmer godt overens med hvad Berdel og P.Las skriver (og det jeg selv havde erfaret til demoer). Er vi stadig alene med denne konklusion eller har andre tænkt over det? Konkret eksempel er "Guadians of the galaxy" (1'eren) som er DTS-Master lydspor. Jeg så den i går og specielt ting som musik blive hevet op i loftshøjttalerne og tingene bliver trukket væk fra lærred. Synes det er vildt irriterende at den skal pille ved indholdet i LCR-højttalerne. Hvad siger I andre?
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
Er der kommet flere erfaringer og meninger om dette?
Jeg synes ikke rigtigt, at der er en perfekt indstilling desværre. DSU gør tingene for diffuse hos mig. Dog en god rumfornemmelse. Og som om den gør noget ved feks dialog - lyder som om der kommer en smule mere bas i dialogen. DTS:Neural: mere pinpoint surround felt. Stadig god rumfornemmelse. Gør ikke det samme negative ved dialog, men placerer lidt for meget i loftet som kan lyde unaturligt. Straight uden upmix: God pinpoint i surroundfelt, ingen issues med dialog men savner den større rumfornemmelse. Ovenstående er til film. Til musik synes jeg pro-logic II er ubestridt vinder.. No free lunch! Hvad er jeres erfaringer?
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
Funktioner
Tak(0)
|
bruger altid det bedste format på skiven.
Hvis musik er i 5.1 kunne jeg da ikke drømme at dekode det i prologic
|
|
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har et 7.1 system kan pro logik bruges til at lave 5.1 om til 7.1. Dvs ud fra de 5.1 diskrete kanaler, matrixe to ekstra backs. Hvorfor kunne du ikke drømme om det?
|
|
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger næsten udelukkende DTS Neural:X upmixer da den understøtter front wides, som jeg syntes gør meget for rumligheden i lyden. Desværre understøtter hverken DSU eller Auro frontwides i upmix.
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er DSU?
AVR står til selv at skifte til det lydformat der er på skiven/filmen.
|
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |