|
DTS-X |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2119 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nogen der kender status på A-3050? Fik for nylig en firmware update men kan ikke finde noget DTS:X opsætning. Fik bestilt Crimson Peak ved CDON i dag så det kan testes.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Lyder som om jeg skal zappe lidt rundt på min
![]() Redigeret af osbech - 29-April-2016 kl. 21:01 |
|
![]() |
|
Boddicker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2014 Status: Offline Point: 82 |
Efter input fra andre på tråden, har jeg lavet lidt "A-B test" herhjemme I løbet af eftermiddagen. Så sekvenser fra Star Wars TFA (Market Escape+Falcon flies again) og Interstellar (Wormhole) I native sound og derefter Neural:X upmix, og må herefter give jer delvis ret. Uden at føle behov for at bruge latrinære udtryk, må jeg indrømme at lyden ikke bliver bedre af at bruge Neural:X. Selvom der er mere gang I surroundeffekterne, så er lyden I begge film mere nøjagtig I almindelig DTS-HD. Upmixet er lyden mere sløret og diffus I surround/loft kanalerne, og ja, fjerner lidt focus fra LCR. Synes dog ikke at det nødvendigvis dræber dynamikken. Er dog heller ikke imponeret af Dolby Surround, føler ikke at det løfter oplevesen, Facit er nok at jeg vælger at afspille film I native sound fremover. Når det kommer til musik, er jeg old school, og foretrækker stereo. Så Roger Waters-The Wall I Dolby Atmos, og hørte den derefter over Wimp/Tidal. Uanfægtet at lyden er fantastisk I Atmos, så er stereo bare mere mig, når jeg hører musik. |
|
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3
|
|
![]() |
|
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
Steen6400 jeg har også en A-3050 efter den seneste opdatering har jeg fået dts:x
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2119 |
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
På fjernbetjeningen kan du trykke på den knap med surround decoder der kommer neural-x imellem alle de andre dsp'er
|
|
![]() |
|
scantek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
Hey Ved du om der er en genvej af en art. til dette valg ? Synes det er bøvlet at man skal helt ind under Surround menuen, og så vælge derfra. Kunne være snedigt hvis der var en nemmere vej. /michael
|
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Jeg har endnu ikke hverken kunne finde eller lave en genvej via scene...
Til atmos og dts:X opsætning mht højttaler layout og Dolby upscaler - men ikke til dts neural... |
|
![]() |
|
scantek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
Hmm, ok - det kan være det kommer
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |