recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTT-modtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDTT-modtager

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: DTT-modtager
    Sendt: 23-Januar-2007 kl. 09:21
Er der nogle af brugerne, som er bekendt med om hvis man anvender en DTT-modtager, så får den fulde undertekst med ved optagelse af 16:9 på TV2?

Og er det rigtigt, at hvis jeg i forvejen er fuldt belagt med t-stik til både tv og radio via min modtagerboks, at jeg så ikke umiddelbart kan gøre brug af en DTT-modtager?

Redigeret af T-teknik - 23-Januar-2007 kl. 09:22
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 18:53

[QUOTE=T-teknik]Er der nogle af brugerne, som er bekendt med om hvis man anvender en DTT-modtager, så får den fulde undertekst med ved optagelse af 16:9 på TV2?

Og er det rigtigt, at hvis jeg i forvejen er fuldt belagt med t-stik til både tv og radio via min modtagerboks, at jeg så ikke umiddelbart kan gøre brug af en DTT-modtager?
[/QUOTE]

Hvis den understøtter DVB Tekst, så ja.

Du kan vel få plads til at den kan få et signal fra din UHF antenne. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

[QUOTE=T-teknik]Er der nogle af brugerne, som er bekendt med om hvis man anvender en DTT-modtager, så får den fulde undertekst med ved optagelse af 16:9 på TV2? Og er det rigtigt, at hvis jeg i forvejen er fuldt belagt med t-stik til både tv og radio via min modtagerboks, at jeg så ikke umiddelbart kan gøre brug af en DTT-modtager?[/QUOTE]

Hvis den understøtter DVB Tekst, så ja.

Du kan vel få plads til at den kan få et signal fra din UHF antenne. 

Jeg fik ikke præciseret, at jeg får signalet fra en selvstændig antenneforening - er dit svar så stadig det samme?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 22:30

Når du får signal fra en kabeludbyer, så kan du ikke anvende en DTT modtager, medmindre, at udbyderen leverer DR og TV2 signalerne i DVB-T format, eller om de anvender DVB-C. Du må undersøge hvilket system der anvendes.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 22:54

Når du får signal fra en kabeludbyer, så kan du ikke anvende en DTT modtager, medmindre, at udbyderen leverer DR og TV2 signalerne i DVB-T format, eller om de anvender DVB-C. Du må undersøge hvilket system der anvendes.

- Når jeg har oprettet mit indlæg, er det fordi der har været enkelte tvivlsspørgsmål, som jeg så gerne vil have besvaret fra brugerne i det her forum.
Og så har jeg set den DTT modtager markedsført rundt omkring, uden at jeg har den egentlige kendskab til anvendelsen.

Bl.a. ved jeg at antenneforeningen markedsfører den med at den kan tage digitale radiokanaler.

Og ja, den bruges til DR 1, DR 2 og TV2 via deres markedføring.

Redigeret af T-teknik - 23-Januar-2007 kl. 23:01
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 22:59

Den kan godt modtage Digitale radioprogrammer, det bruges bare ikke i DK. Der udsendes kun TV på DTT nettet. Det er kun de mindre kabeludbydere der leverer DR og TV2 i DVB-T format. Normalt er det DVB-C som anvendes.

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 23:08

Den kan godt modtage Digitale radioprogrammer, det bruges bare ikke i DK. Der udsendes kun TV på DTT nettet. Det er kun de mindre kabeludbydere der leverer DR og TV2 i DVB-T format. Normalt er det DVB-C som anvendes.

Tak for svaret.

Det er så spørgsmålet om det kan betale sig at købe en DTT modtager?
Jeg ved det er ret begrænset hvad den kan tilbyde - både fra antenneforeningen - og bl.a. hvad du nævner.

Mit problem er manglende optagelse af undertekster i 16:9 format via TV2. - Men om det er grund nok til at købe en DTT modtager ud fra det jeg ved nu - og ud fra det du nævner - ved jeg ikke.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 23:13

Lige nu modtager du vel Analogt, så vil du ikke kunne modtage TV2 i 16:9, men der vil være tekst på, 16:9 kan kun modtages digitalt.

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Mit problem er manglende optagelse af undertekster i 16:9 format via TV2. - Men om det er grund nok til at købe en DTT modtager ud fra det jeg ved nu - og ud fra det du nævner - ved jeg ikke.

Siger du dermed, at du med dit nuværendesetup optager TV2 i 16:9 format, og ikke får underteksterne med?

Medmindre du allerede modtager digitalt, kan du da ikke optage i ægte 16:9.
Og modtager du ikke digitalt, kan jeg ikke se hvordan underteksterne skulle kunne forsvinde.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 10:53
Til de sidste nævnte indlæg, kan jeg sige at jeg modtager DR 1 i ægte 16:9 - selvom det er Analogt. - Jeg har heller ikke problemer med at optage billed og den fulde tekst.

Derimod selvom mit DR 2 ser ud til at være i 16:9, så ved optagelse og senere afspilning så er det i letterboks.

Siden min antenneforening gik over til ny udsendelse af TV2 - og at tilbyde DTT-modtagelse - så har udsendelsesmæssigt og optagelse af 16:9 på TV2, været med den manglende nederste del af teksten.
Det kan jeg så forstå at hvis jeg anskaffer mig en DTT-modtager, vil jeg få den fulde tekst med ved optagelse af TV2s 16:9 udsendelser.

Ved tidligere henvendelse til TV2, har jeg fået at vide, at TV2 sender det rigtige format - og at DR bare formindsker teksten.

Men det lyder lidt mærkeligt. - For mig at se er det ægte 16:9 format som DR sender.

Men jeg hører stadig fra andre om evt. løsning af optagelse af hele teksten på 16:9 udsendelser på TV2.

Redigeret af T-teknik - 24-Januar-2007 kl. 10:56
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 12:51

Til de sidste nævnte indlæg, kan jeg sige at jeg modtager DR 1 i ægte 16:9 - selvom det er Analogt. - Jeg har heller ikke problemer med at optage billed og den fulde tekst.

Dvs, hvis du optager det og afspiller det på et 4:3 tv, så fylder billedet hele skærmen, og folk er "lange"?

Ja undskyld, jeg tvivler, men det gør jeg altså.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Dvs, hvis du optager det og afspiller det på et 4:3 tv, så fylder billedet hele skærmen, og folk er "lange"?Ja undskyld, jeg tvivler, men det gør jeg altså. Mvh Michael

Ja undskyld, fejlen er på min side.
Jeg har ikke gjort nok opmærksom på at jeg har et næsten tre år gammel widescreen/bredformat billedrørstv, om du vil.

- Men ellers er alt som jeg tidligere har nævnt.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu