|
dual sub phase indstilling |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
moler
Bruger Oprettet: 02-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
Funktioner
Tak(0)
|
og hvad tager du så for at komme til Herning og bruge bruge det når det er købt ?
Jeg vil prøve at bruge corona krisen på at læse om det
|
|
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(1)
|
Der går desværre nok noget tid før jeg kommer nogle steder, men læs på det og stil endeligt spørgsmål, så ser vi på det.
|
|
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan ikke lige huske det præcise tal, men de 7.5mS begrænsning uden HD svarer vist til en afstand på omkring 3-4m, så hvis afstand mellem subs og til front højtaler er af den størrelse er det bedst med HD-udgaven. Tror ikke spændingen bliver et problem med/uden HD, hvis det virker direkte fra forstærkeren i dag.
Husk at matche output fra subs, mine havde 10dB forskel ved klokken 12. Og med analog justering er det et hit med tape hen over knappen, jeg har et par gange ved et uheld skruet ned for den ene Og du skal nok også kigge på room modes, når du nu undrer dig over ændring i lydniveau i rummet, det snakker Home Theater Gurus også om.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
|
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
I REW er der en room simulator hvor du kan dimensionere dit rum og placere dine lytte positioner og derefter kan du rykke rundt på dine subwoofers og se hvordan det påvirker room modes. Det er en god ide at have en god placering af subs inden du går videre med DSP delen. Redigeret af Eeyore - 02-April-2020 kl. 10:13 |
|
moler
Bruger Oprettet: 02-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har nu set en del video om rew og bla fra home theater guro og jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal rette på ved de dips og peaks der er. Altså hvor når en dip eller peak er så stor at der skal gøre noget ved den. Du skriver om mso at det bare er at følge den gode guide, men jeg syntes at de vil have en til at læse mange forskellige guides bla om rew. Er det muligt at lave målingerne importere dem til programmet og så laver den på magisk vis den rigtige EQ som man så kan exportere til mini dsp?
|
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |