recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dual-layer, Blue-Ray, HD-DVD...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDual-layer, Blue-Ray, HD-DVD...

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jesper Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2004 kl. 21:45

Jeg må nok heller lige rette lidt igen - det hedder ikke WM9, men WMV HD.. 

HD DVD kan også have dual layer på dual side - hvilket giver 60gb - det er dog endeligt endnu om det sker.. Sikker tnoget med penge at gøre!

Redigeret af Jesper Nielsen
Jesper Nielsen
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2004 kl. 00:25

Hej Springmand!

Lars sagde for nylig til mig, "tænk stort", da jeg spurgte hvad jeg skulle gøre nu hvor købefeberen var kommet over mig. Jeg er ikke helt sikker på hvad han mente med det, men måske det jeg vil sige her:

Hvis du har lyst til at købe en DVD-optager, skal du ikke lade dig nøjes. Jeg forstår ikke helt hvorfor DR-MH30 kun "næsten" er drømmemaskinen. Jeg gætter på, at det er fordi den ikke har dual-layer dvd brænder eller lignende. Men som det kan konkluderes af de indlæg her, så er det først om 1-2 år, at disse nye typer DVD-brændere vil være acceptable i kvalitet og pris.

Tænk stort: Hvis du gerne vil have en maskine med harddisk, hvorfor så nøjes med en model (DR-M10), der kun har DVD-brænder. Hvorfor ikke købe det bedste, der kan fås nu - og have glæde af den i de næste par år, indtil din drømmemaskine kommer på markedet til en fair pris.

Jeg har også en drømmemaskine, men selvom jeg har skrevet til Kiss, Sony, JVC og Panasonic omkring mine ønsker kan jeg nok ikke få udviklingen til at gå ret meget hurtigere.

Altså springmand: Hvad er din drømmemaskine? Hvis du gerne (nu) vil have en maskine med harddisk, hvorfor så ikke MH30 eller lillesøsteren MH20!!??

Tænk stort...

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
springmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2004
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2004 kl. 01:05

OK Thorvald

Tak for dine komentarer! Jeg kan godt se din pointe! Men der er flere grunde!

Det jeg tænker lidt på er alle de mennesker jeg kender, der har en kiss og siger, hvor glade de er for den! Bl.a. det med, at den har netværk! Men også det med netradio og de formater den tager! Og så får vi jo endnu flere gode formater!

Med hensyn til harddisk! Det jeg vil bruge den til er at optage noget mens jeg ser noget andet! og det kan M10 jo også!

Derudover håber jeg at redigerings funktionerne bliver bedre i de nye maskiner! Synes ikke der er nogen der omtaler redigeringsprogrammet i JVC specielt godt! Lader lidt til, at det er Panasonic der har det bedste!

Det jeg ud over at optage noget mens jeg ser noget andet skal bruge den til er, at redigere min DV-bånd, så jeg kan få lagt dem ned på DVD-skiver!

Har lidt overvejet, en blanding af M10 og en KISS DP600!

Torben Sørensen Böhlers
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2004 kl. 08:27

Hej igen springmand!

Aaah, du har set dig varm på netværk og web-radio...  Ja, det kan jeg jo godt forstå - det synes jeg også er ret smart!  Det er også blandt de ting jeg ønsker skal være i drømmemaskinen - hvilket også er hvad jeg grundigt har belært JVC, Sony og Panasonic om. Panasonic er de første (af "de store") der kommer med ethernet, nemlig i model DMR-E500H. Hvilke funktioner, der følger med er der ingen der ved... Jo, forhåbentligt dem der laver maskinen

Kan man godt optage noget mens man ser noget andet på M10 - nå, ja det kan man vel, hvis man bruger DVD-Ram eller -RW.

Redigering: Fungerer helt fint i min JVC, men da denne er en 1. generations HDD-optager er dette ganske givet blevet meget bedre i de nyeste maskiner. Om det er bedre eller på linie med Panasonic aner jeg ikke, men jeg kan måske med lidt held svare på det, hvis det lykkes mig at skaffe manual til MH20 og/eller MH30 - som jeg så vil sammenligne med manualen for Panasonic DMR-E85.

Redigering af DV-bånd: For overspilning af DV til HDD, tror jeg JVC's nye maskiner er bedst. JVC har forbedret teknikken markant for konvertering af DV til DVD formatet mpeg-2. Der anvendes nu en to-trins process hvor DV overspilles til HDD i høj kvalitet og først derefter konverteres til mpeg-2. Dette giver forbedret billedkvalitet. Også ved overspilning af videobånd giver JVC's nyeste maskiner den bedste kvalitet, tror jeg, idet teknikken også her er forbedret i MH20 og -30. Den nye proces hedder "Super mpeg-encoding pre-processor" og indeholder TBC (Time Base Corrector), FS (Frame Syncronizer) og støjreduktionen Motion Active Noise Reduction.

Overspilning fra HDD til DVD: Mulighed for at lave specielle afspillelister, bl.a. med mulighed for picture-in-picture og ind- og ud-punkter. Der kan laves op til 99 scener per afspilleliste og op til 99 afspillelister, og mulighed for preview og gentagelse. Ved færdiggørelse af DVD kan man vælge mellem 18 forskellige menu-designs til den færdige DVD.

Mere om det, hvis jeg får fat i manualerne...

En god kombination kunne også være MH20 eller -30 og en billig Kiss med netværk.

Håber jeg inspirerer dig...

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2004 kl. 08:29
Jeg synes vi skal starte en ny tråd, fordi vores snak begynder at falde uden for emnet for denne tråd. Andre er måske også interesseret i vores snak. Derfor kopierer jeg indholdet af mit indlæg over i en ny tråd under JVC.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu