Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
LBA75
Super bruger
Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 23:50 |
Hej
Tak jeres svar..... jeg er en netværks klovn!
Jeg har brugt UPnP...... skal altså bruge SMB...... findes der en "crash course" i det? - kan ikke se min Synology igennem SMB på min Dune, så skal der oprettes en "bruger(DUNE) på Synology eller hvordan fungerer det?
Sorry - dette er muligvis basic for nogle - men desværre ikke for mig
Mvh LBA75
|
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 22-Februar-2011 kl. 23:53 |
Du kan bare bruge det samme som fra din pc. :)
Eller bruge nfs.
|
|
 |
LBA75
Super bruger
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 00:01 |
He he..... du elsker det her hva? 
Må lige kigge lidt på det her og så have google frem.......UPnP, SMB, nfs...... siger mig desværre ikke nok til bare at trykke 1, 2, 3 og så virker det.....
Kom jo så langt at DUNE kan se den Zappiti folder.... men ingen filer, bare lange koder uden noget indhold....... fik heller ikke den der lækre "UI" frem.....
Hmmmmm, må kigge lidt på jeres svar og så prøve igen i morgen
Takker så langt 
Mvh LBA75
|
|
 |
justrace
Guld medlem
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 00:11 |
Du skal have konfigureret zapitti korrekt først, og dernæst scrape igen, og til slut eksporter til dune.
Så burde det virke.
Det er folderen _Zapitti du skal finde med din dune.
|
|
 |
LBA75
Super bruger
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 00:15 |
Takker Justrace........
Du har en god tålmodighed...kigger på det i morgen.... et par øl under FCK/CHL hjælper nok ikke 
Hygge Mvh
|
|
 |
LBA75
Super bruger
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 08:56 |
Neobi/q skrev:
Synology der kan du benytte CIFS du skal bare kalde stien smb://Synology/Video/DVD MKV og så tilgå den via SMB. |
hahahahahaaha........ tak for hjælpen Neobi/q og Justrace - nu virker det sgu 
Flere ting skulle rettes til, men det der gjorde det sidste udslag var, at jeg ikke havde adgang till min Synologi via smb. Ind i Synology og åbne access til "Guest" med password og share Video folder...... gik ind via DUNE til Video folder og via popúp menu kunne jeg nu logge ind på Synology. Nu kører den første film i baggrunden....Perfekt 
Nu skal der bare "Scapes" film, da alt fra titler og cover art er et kaos!!
Hvordan ligger man sine egne cover art ind, hvis man ikke finder det på imdb?.... 1) kan man tilgå andre film info services? 2) Kan man downloade/scanne egne cover art....og hvis ja, hvilken opløsning skal disse filer være på? 3) Hvilket program kan bruges til at justere opløsningen?
Mvh LBA75
|
|
 |
justrace
Guld medlem
|
Sendt: 23-Februar-2011 kl. 11:05 |
Jeg plejer at gå på blockbuster for at kopiere covers, og gemmer dem i en mappe på min PC.
I zapitti kan du under scrap pictures vælge "Choose from harddrive".
Det samme fra blockbuster kan gøres under "Edit" så du kopierer detaljerne ind.
2 og 3 er dækket ind da zapitti klarer det for dig. :)
1 har jeg ikke haft brug for.
Den bedste måde at sikre den finder korrekt film, er at taste det navn der står på coveret under Original titel.
eks.: 60 seconds finder den ikke, men sixty seconds giver hurtigt bonus. :)
|
|
 |
MATRIX
Super bruger
Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 09:17 |
Er der nogle af jer der kan få Zappiti til at virke når det i vil afspiller er en dvd .img fil Hos mig står billedet bare og hænger i beskrivelsen af filmen i stedtet for at starte. Jeg kan godt browse mig til samme .img og afspille og også afspille .mkv filer der ligger ved siden af(samme share fra min NAS) uden problemer
|
 |
justrace
Guld medlem
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 09:29 |
Har du prøvet både med "Play" eller "Enter" tasten?
|
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 11:39 |
MATRIX skrev:
Er der nogle af jer der kan få Zappiti til at virke når det i vil afspiller er en dvd .img fil Hos mig står billedet bare og hænger i beskrivelsen af filmen i stedtet for at starte. Jeg kan godt browse mig til samme .img og afspille og også afspille .mkv filer der ligger ved siden af(samme share fra min NAS) uden problemer
|
Synes det lyder som om du ikke har fået peget stien ordentlig i Zappiti i absolute path ?
|
 |
MATRIX
Super bruger
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 23:29 |
justrace skrev:
Har du prøvet både med "Play" eller "Enter" tasten?
|
Jeg tror kun jeg har brugt OK som jeg plejer til MKV, men jeg tester lige i morgen :)
|
 |
MATRIX
Super bruger
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 23:31 |
Sploink skrev:
Synes det lyder som om du ikke har fået peget stien ordentlig i Zappiti i absolute path ? |
Jo, men hvis det var problemet, hvorfor kan jeg så afspille en MKV fil, som ligger i samme folder som min IMG fil ?
|
 |