|
DVB-T/C USB Tuner fra Bilka/Føtex |
Besvar | Side <1234 6> |
Forfatter | |
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du behøver ikke en .ini.
Søg via homing channel i stedet.
|
|
.....
|
|
jbulow
Ny bruger Oprettet: 25-Februar-2011 Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg købte også mygear i Føtex. Fandt ikke driver i win7 64 af sig selv. brugte den medfølgende diver, for så at kæmpe i flere timer for at få det til at spille med dvblink. skiftede diveren ud med den der ligger i win7 som epia2885 8/2010. Så spillede det bare max med yousee dvb-c. kanon billede kvalitet til prisen.
|
|
Akhen
Ny bruger Oprettet: 03-Marts-2011 Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg var også en af de heldige der fik købt denne tuner, dog ikke i Føtex da de sagde tilbuddet var udløbet men, i Bilka Hundige lykkedes det mig. Jeg håber nogen kan hjælpe her, jeg har omsider fået DVBlogic til at fungere med tunerne, men ikke med Mediecenter. Når Mediecenter opstartes kommer der en besked "Programmet DVBLink svarer ikke længere, og du kommer tilbage til Windows Media Center" men programmet kører?? jeg kan ligeledes ikke finde nogen DVBlogic tunere inde i opsætningen af TV når jeg iflg. guiden af dvblogic vælger Satelit. Det eneste der kommer frem er "angiv kanal" "S-video 1" "S-video2" "Composite video 1" "Composite video2" "Ovenstående har ikke noget tv-signal"
Jeg har prøvet at klikke i DVBlogic server "MC Guide Services" og vente der osv.
Håber nogen har et forslag, for jeg syntes godt nok man er ved at være tom fra ideer...
|
|
gigabyte
Guld medlem Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du i TV opsætningen i MCE, har svaret "JA" i "Har du en set top doks", så får du mulighed for at vælge Video Svideo in.
Du skal: Vælg Sattelit, vælg IKKE at du har set top boks, vælg en eller anden transponder (ABS f.eks.), vælg universal oscilliator. Gå in i EXTRA i MCE, vælg DVBLogic, sæt dediecenter til standard recorder, vælg synkroniser. Nu skulle du have alle kanalerne fra DvbLogic. Husk at du med VLC player kan checke dine kanaler i DVBlogic, se evt hjælpen i TVSource. fjern evt de kanaler der er krypterede fra TVSource, inden du syncrosisere med MCE. Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
Akhen
Funktioner
Tak(0)
|
Men hvis denne besked kommer kort efter opstart af MCE "Programmet DVBLink svarer ikke længere, og du kommer tilbage til Windows Media Center" så må det jo være fordi der ikke er nogen kontakt mellem DVBlogic og MCE, og hvorfor er der ikke der? begge software er installaret på samme PC.
|
|
Patriarken
Guld medlem Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der køres vel en firewall eller lignende... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
Akhen
Funktioner
Tak(0)
|
Har prøvet at slå firewall fra, men igen det er jo også internt så skulle være mærkeligt hvis der blev blokeret i mellem 2stk software på samme pc af en Firewall... men igen man ved aldrig.
Ellers tak for budet Patriarken, alt hjælp modtages meget gerne.
Boksen med beskrivelsen af at programmet ikke svarer, kommer små 5sek efter opstart af mce nede i venstre hjørne med overskrift "Programmet Svarer Ikke"
Jeg får slet ikke lov til at vælge noget ang. Set Top Boks, jeg får generelt kun lov at vælge Satelit, hvis jeg har aktiveret mit tidligere interne PCI haupauge TV tuner kort, hvis jeg deativere dette og går i tv setup i MCE vælger den altid som standard "Antenne" :( uden jeg får lov at ændre noget. Redigeret af Akhen - 03-Marts-2011 kl. 15:35 |
|
gigabyte
Guld medlem Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du prøvet at previewe med VLC plaer i TV Source?? bare for at se om der er forbindelse til tuneren.
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
Akhen
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har testet med det medfølgende software og der fungere i hvertfald 1 af tunerne, jeg har købt to og tilsluttet begge to. Der fungere det som det skal, og begge er installeret, og har også fået løst DVBlogic installation af dem i går. Men jeg må lige prøve at finde den VLC player du siger der er i DVBlogic til at teste.
Redigeret af Akhen - 03-Marts-2011 kl. 16:09 |
|
jbulow
Ny bruger Oprettet: 25-Februar-2011 Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder til at du har brugt medfølgende driver fra mygear.
Den kan du ikke bruge sammen med dvblogic, du skla bruge den der ligger i win7 empia2885
|
|
Akhen
Funktioner
Tak(0)
|
Det er også den fil jeg benytter, jeg har lige forsøgt at ominstallere det hele igen så må vi se...
|
|
Akhen
Funktioner
Tak(0)
|
Så langt så godt, begge tunere er installeret og de fungere begge i dvblogic med VLC player, dog lidt hakkende i udsendelserne i forhold til det medfølgende program og driver til tuneren. Så er mit problem kun "eller kun :( " at det lader til der ingen kontakt med dvblogic og mediecenter er, lige så snart MCE opstartes går der omkring 5sek så kommer fejlen "programmet svarer ikke, programmet dvblink svarer ikke længere, du kommer tilbage til windows mediecenter" det er formodentligt derfor jeg ikke kan vælge satelit men at den bare antager det er antenne ved TV signal installation. Når jeg kigger i joblisten så kører dvblogic mediecenter launcher. Er der nogen der har nogen ideer?
|
|
Besvar | Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |