recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T MODTAGER MED 2 TUNER OG PVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T MODTAGER MED 2 TUNER OG PVR

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Skal ALDRIG have en Sagem igen.Angry
Har canal Digital lige nu og har deres boks med Harddisk fra Sagem, som er 99% identisk med den fra Boxer. Det er det værste crap man kan tænke sig og er en af hovedårsagerne til at Canal digital får sparket.
Jeg har en Sagem HD94250 udskiftet med 500 GB disk til Boxer, den har ALDRIG nogensinde gjort den mindste knude Wink
PVR delen fungerer fremragende.
Denne boks er fremstillet af Cisco, måske derfor den er så stabil.
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 10:09
Har idag bestilt en Maximum T-641 VA PVR m. 500GB til 499,- + Boxer mini
Glæder mig til at få skiftet min skodboks fra canal digital.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Har idag bestilt en Maximum T-641 VA PVR m. 500GB til 499,- + Boxer mini
Glæder mig til at få skiftet min skodboks fra canal digital.

Det gjorde jeg egentlig også, før jeg købte min - kan dog ikke akseptere, at udsendelser der sendes i 4:3 også vises i dette format, uden man automatisk kan sætte boksen til at fylde hele vinduet ud, og tro mig der er temmelig mange udsendelser der bliver sendt i dette format.

Det går helt galt med udsendelser fra TV2, fordi herfra er du tvangsindlagt til at se udsendelsen i 4:3, idet dele af teksten forsvinder hvis du manuelt beder TV´et fylde vinduet ud.

Og NEJ, Kjærulff1 har efter eget udsagn, ikke tænkt sig at løse problemet, med en firmware opdatering.

For mig og konen er det derfor en skodboks.

Det er sidste gang jeg køber nogle af deres produkter. Min utilfredshed skyldtes, min første boks var en Digiality 302, fungerede fint, men kun 1 tuner, så købte jeg en Digiality 604 med 2 tunere, denne kom ALDRIG til at fungere med undertekster, og så min sidste boks fra Kjærulff, Maximum 641.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 11:30

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

kan dog ikke akseptere, at udsendelser der sendes i 4:3 også vises i dette format, uden man automatisk kan sætte boksen til at fylde hele vinduet ud, og tro mig der er temmelig mange udsendelser der bliver sendt i dette format.

Hvis ikke en 4:3 udsendelse skal ses i det format hvad skal den da ellers.? Skal den ødelægges med forkert AR, nej selvfølgelig ikke.

Nu har Boxer jo desværre også en stor fejl, der er kanaler/udsendelser i 16:9 som udsendes i 4:3 LB, og det må ikke forekomme, det er IKKE godt, en klar OMMER.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

kan dog ikke akseptere, at udsendelser der sendes i 4:3 også vises i dette format, uden man automatisk kan sætte boksen til at fylde hele vinduet ud, og tro mig der er temmelig mange udsendelser der bliver sendt i dette format.

Hvis ikke en 4:3 udsendelse skal ses i det format hvad skal den da ellers.? Skal den ødelægges med forkert AR, nej selvfølgelig ikke.

Nu har Boxer jo desværre også en stor fejl, der er kanaler/udsendelser i 16:9 som udsendes i 4:3 LB, og det må ikke forekomme, det er IKKE godt, en klar OMMER.
Vi har nu aldrig følt os generet af udsendelser i 4:3 format der blev vist i fuld skærm, hverken på vores tidligere Topfield boks eller på vores Panasonic tv - vi gider ikke glo på sorte rammer omkring billedet
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 12:19

Vi har nu aldrig følt os generet af udsendelser i 4:3 format der blev vist i fuld skærm, hverken på vores tidligere Topfield boks eller på vores Panasonic tv - vi gider ikke glo på sorte rammer omkring billedet

Jeg gider heller ikke sorte rammer, så derfor er de grå. Jeg gider heller ikke forkert AR.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 12:40

Det har jeg ikke hørt om før og håber ikke at det tilfældet. Hvilke kanaler er det som Boxer udsender i 4:3 LB istedet for i det originale format 16:9 ?

Der er vist ikke mange TV-kanaler idag, der ikke sender i ægte 16:9
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 12:45

Nu har jeg ikke selv Boxer, men i følge Kampus, så er det bl.a Discovery og N.G. der lider den tort.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 12:47
Ork, der er flere af Boxer's kanaler der udsender i 4:3 i letterbox format, så der er "sørgerand" hele vejen rundt. Kan på nogle tunere zoomes ud så det fylder skærmen helt ud, men betyder så et umanérligt dårligt billede Ouch
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 12:49

Nu har jeg ikke selv Boxer, men i følge Kampus, så er det bl.a Discovery og N.G. der lider den tort.
Ja bl.a. de to kanaler. Mener også der var 2-3 flere, men da jeg er på vej væk fra Boxer, har jeg ikke kanalerne mere.Tongue
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 12:56

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ork, der er flere af Boxer's kanaler der udsender i 4:3 i letterbox format, så der er "sørgerand" hele vejen rundt. Kan på nogle tunere zoomes ud så det fylder skærmen helt ud, men betyder så et umanérligt dårligt billede Ouch 

Ja, deres kvalitet er i forvejen ikke for god.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja bl.a. de to kanaler. Mener også der var 2-3 flere, men da jeg er på vej væk fra Boxer, har jeg ikke kanalerne mere.Tongue

Det lyder sgu ikke godt. Må Boxer egentlig det - altså konvertere et originalt 16:9 signal til 4:3 LB ?

Hvad med kanal 4 , 5 og TV2 film  - er de også letterboxed ?

Er ellers ved at droppe Canal Digital og gå over til Boxer...
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu