recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T modtagere & DVB subtitles + MHP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T modtagere & DVB subtitles + MHP

Besvar Besvar Side  <1 26272829>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

#Mikael Andersen

Hvorfor skal den være så stor, hvorfor ikke http://www.hauppauge.co.uk/pages/products/data_novatdstick.h tml

Den kan endda bruges med både MCE205 og DVBViewer

og koster kun 424 på EDB priser

Hvor ser du, at den kan bruges med DVBViewer? Den er ikke nævnt blandt understøttede enheder på deres hjemmeside. Tilsyneladende er det kun PCI modellen der understøttes.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 14:56

Citat: Hvor ser du, at den kan bruges med DVBViewer? Den er ikke nævnt blandt understøttede enheder på deres hjemmeside. Tilsyneladende er det kun PCI modellen der understøttes.

Flemming

Det ved jeg fordi jeg selv benytter den på min Acer Travelmate 4222. Virker perfekt både med MCE og DVBViewer. DVBViewer kan, såvidt jeg ved, køre med næsten hvad som helst der har BDA drivere

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 16:27

Rettelse

Jeg har en HVR 900, men det skulle være fuldstændig det samme, og det er samme driver pakke man benytter.

HVR 900 står heller ikke i listen, ligesom HVR 1300 heller ikke står der, og det kører også perfekt på en anden maskine jeg har

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
keyser soze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Aarhus
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 12:48

God tråd!

Jeg har lige et spørgsmål vedr. de DVB-T modtagere til SCART - f.eks. BrainWave og Grundig 1560 (har i øvrigt set en model 1560-2 på grundig.de.... ved ikke helt, hvilke forskelle der er).

Hvor meget fylder de i SCART-stikket - bagud? Kan tv'et stadig hænge på væggen uden problemer?

Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af keyser soze keyser soze skrev:

Jeg har lige et spørgsmål vedr. de DVB-T modtagere til SCART - f.eks. BrainWave og Grundig 1560

Hvor meget fylder de i SCART-stikket - bagud? Kan tv'et stadig hænge på væggen uden problemer?

Da jeg købte en Grundig 1560 medfulgte der i pakken et kort ca. 10cm langt Scart forlængerkabel som man kunne sætte imellem 'scartboxen' og tv'et, hvis der ikke er plads til at boxen kan sidde direkte i scartstikket.

Med god hilsen

John
Til top
keyser soze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Aarhus
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Joho Joho skrev:

Oprindeligt skrevet af keyser soze keyser soze skrev:

Jeg har lige et spørgsmål vedr. de DVB-T modtagere til SCART - f.eks. BrainWave og Grundig 1560

Da jeg købte en Grundig 1560 medfulgte der i pakken et kort ca. 10cm langt Scart forlængerkabel som man kunne sætte imellem 'scartboxen' og tv'et, hvis der ikke er plads til at boxen kan sidde direkte i scartstikket.

Super. Det lyder godt. Tak for info. 

Til top
thatt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Maj-2007
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 10:35
Er der nogen der har haft held med undertekster på en dreambox 7020? hvis der er? hvad har i så brugt?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 10:53

Oprindeligt skrevet af thatt thatt skrev:

Er der nogen der har haft held med undertekster på en dreambox 7020? hvis der er? hvad har i så brugt?

>på din dreambox som jeg går ud fra kører gemini nyeste image enten 3.24/25 under blå tast /download hent gsub og instaler den så får du subtitles .

når den er lagt på tryk gul tast og vælg gsub og ret sprog og undertitler til dansk .

din boks skal være på internettet for at du kan hente filen

besøg forummet digsat.net næste gang

Til top
JKN. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2007
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 14:59

Problemstilling:  manlger 2. underteksline på  DR1

Jeg modtager mit digitale signal via DVB-C  fra Glentevejens antennelaug i Odense og har problemer med 2. undertekst linie på  DR1.

Problemet opstår kun når DR1 sender film eller nogle serier så jeg går ud fra at det må været noget med formatet.

DR2 og TV2 virker fint.   Har prøvet at slette alle programmer og indlæse på ny uden held og har også gennemgået manualen på boksen  ( en  HAN DAN )

Har nogen herinde samme problem og en evt. løsning?.

Jeg har skrevet til  DR teknikinfo men de har ferielukket indtil  1. sept.

mvh

JKN

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 17:33

Jeg kan sige så meget, at der ikke er nogen problemer, når der modtages fra TDC, (Selector) så det er næppe hos DR at der er en fejl.

Redigeret af Radiomanden - 24-August-2007 kl. 17:34
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 18:34

Jeg kan godt forstå problemet. Jeg troede bare DR 1 sendte teksten "inden i billedet". Er det fordi boksen outputter i 16:9? jeg mener istedet for 4:3.

Nogle Tv kunne ligesom løfte billedet således 2. tekstlinie kunne læses. Der er noget andet mht. teksten.

Det var også ligesom for hindre "Fuskere i gøre billedet større, i top og bund" CRT Tv. De som prøvede mistede jo ganske per automatik linie nummer 2.

Og jo jeg ER på kant med jeres Antenneforening (E mail mæssigt)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 18:42

Når DR sender i korrekt format, enten 16:9 eller 4:3, og din opsætning er rigtig, vil der ikke være problemer, der kan være problemer med teksterne, når der sendes i 4:3 LB, så vil dit TV Zoome billedet, hvis det står i Auto.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <1 26272829>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu