recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T optager med "export"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T optager med "export"

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvis du vil undgå PC løsningen, så skal du have en PVR boks, hvor optagelser kan lagres på en USB-lager (stick eller HDD), og hvor optagelsen kan afspilles på anden enhed. Dette udelukker som udgangspunkt Boxer godkendte løsninger, da Boxer kræver, at optagelser "låses" til enhed, hvor de optaget. Der er dog en række andre PVR, hvor det er muligt at afspille optagelser på anden enhed. Det er blandt andet bokse fra Denver, Abeo, Clint m.fl. Desværre kræver de fleste optagelser en konvertering inden de kan afspilles fra standard mediaafspiller som VLC, XBMC og andre. Min egen Miraclebox kan nu afspille filer eksternt uden konvertering (efter diverse FW upgrades), men ligger i prisklassen fra omkring 2.000 og op.

Tidligere har jeg hørt, at filerne fra Coops Ennovia PVR kunne afspilles direkte uden tab. Der er kommet en ny med DVB-T2 og CI+ (EN-EDT21R), og jeg ved ikke om filerne fortsat kan afspilles eksternt, men den ligger på omkring 800,-

Tak for svar 

Boxer er ikke vigtigt - har har ikke TV2 nu, og savner det heller ikke (måske ville han skifte mening, hvis han kendte TV2- News) . De ca. 3.000 er ikke overkill hvis blot løsningen fungerer, så jeg vil kigge på Miraclebox, og den anden du nævner.

En konvertering kan dog sikkert også være ok, bare det er en nogenlunde stabil og simpel proces hans skal igennem. Hvis signalet er krypteret, er bliver det noget rod. På den anden side er Clint-dimsen jo ikke større end at man sagtens kunne tage den fra tv-et med en USB-børge i og så afspille fra den i klassen.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Hej Pastorius

Det jeg mente med mit indlæg før. Jeg er sikker på at din ven er en god lærer og gerne vil bringe noget samfunds relevans ind i undervisningen.

Men om han skal være en god lærer afhænger ikke af hvilket udstyr han har derhjemme, jeg mener at han skal gå til skoleledelsen og sige at hvad han gerne tilføre undervisningen og så må de indkøbe udstyr derefter.

Jeg kan godt se det tekniske problem, men det er jo ikke noget han skal stå med.

NB. jeg mener at det er muligt at låne udsendelser på biblioteket.

Det er jo alt sammen meget godt (men også en smule utopisk - har selv været lærer i 6 år), men selvom skolen har de ting han skulle bruge, ville det være meget lettere for ham at klare det hjemmefra, og boksen kan jo stadig bruges til private formål også.
Til top
DIY! Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2004
Sted: Denmark
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DIY! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 15:07
Hej

I og med at det er digitalt TV der skal optages behøver du ikke særligt meget computerkraft.

Jeg har en gammel Pentium PC (E5200) neddroslet til 2.2 Ghz, med 2 USB tunerne i, som fint optager 4-6 kanal ad gangen.

Mine USB tunere er fra Bilka (dvs billige), og softwaren er TV Scheduler Pro - gratis software:
http://sourceforge.net/projects/tvschedulerpro/

Eneste problem er at man kun kan optage free-to-air kanaler - dvs danmarks radio
mvh

Anders
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 15:08
Okay

Min mening er at lærere ikke på noget tidspunkt skal bringe optagelser med hjemmefra.

Der skal være totalt gennemsigtighed og ikke nogen tvivl om hvad der undervises i, hvad hvis der kommer børn hjem og siger at de ser film som læreren selv optager derhjemme, ikke godt.

Hvad han selv ønsker af teknisk udstyr derhjemme har ikke noget med undervisningen af skoleelever at gøre.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

... På den anden side er Clint-dimsen jo ikke større end at man sagtens kunne tage den fra tv-et med en USB-børge i og så afspille fra den i klassen.
... eller måske er prisen så tilpas lav, at han kan have en ekstra stående på skolen, så det kun er usb'en, der skal fragtes frem og tilbage...

Du skal dog være opmærksom på, at de billige ofte har hver deres svagheder og dertil nogle børnesygdomme, som de ofte aldrig kommer helt over - så tjek lige div. fora / tråde inden du råder specifikt!
miri
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 18:04

... På den anden side er Clint-dimsen jo ikke større end at man sagtens kunne tage den fra tv-et med en USB-børge i og så afspille fra den i klassen.
... eller måske er prisen så tilpas lav, at han kan have en ekstra stående på skolen, så det kun er usb'en, der skal fragtes frem og tilbage...

Du skal dog være opmærksom på, at de billige ofte har hver deres svagheder og dertil nogle børnesygdomme, som de ofte aldrig kommer helt over - så tjek lige div. fora / tråde inden du råder specifikt!

Ja - jeg er helt med på at man får hvad man betaler for - særligt mht. brugerinterface etc.

Hvis optagelsen er låst til enheden, vil jeg tro at det er på serienummeret (sådan er de i hvert fald på mit panasonic-fjernsyn) og ikke på modeltypen.

Det kunne være jeg skulle låne ham min eye-TV hybrid, og se om det kan fungere rimeligt med hans computer.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Okay

Min mening er at lærere ikke på noget tidspunkt skal bringe optagelser med hjemmefra.

Din mening er temmelig irrelevant for mit problem - den kæphest må du finde et andet sted at ride.

Vi har vist allerede været igennem at der ikke er nogen problemer ved at vise optagede TV-udsendelser hvis skolen har en Copydan-aftale.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 19:25

Hvis optagelsen er låst til enheden, vil jeg tro at det er på serienummeret (sådan er de i hvert fald på mit panasonic-fjernsyn) og ikke på modeltypen.
Jep, men på f.eks.en del af de billige bokse, så er optagelsen ikke låst til enheden, men alene formateret på en måde der kræver en konvertering for at kunne afspilles af standard programmer. Derfor kan man godt anskaffe to ens (billige) bokse og flytte filer mellem dem - hvis man ellers kan leve med dem eller deres mangler - og så slipper man for at starte pc op etc....
miri
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 19:30

Jep, men på f.eks.en del af de billige bokse, så er optagelsen ikke låst til enheden, men alene formateret på en måde der kræver en konvertering for at kunne afspilles af standard programmer. Derfor kan man godt anskaffe to ens (billige) bokse og flytte filer mellem dem - hvis man ellers kan leve med dem eller deres mangler - og så slipper man for at starte pc op etc....

Ok - det er da værd at foreslå ham. 

Tak igen.
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 08:02
Vær desuden opmærksom på, at visse USB'nøgler kan volde problemer, når man optager på dem. Er deres læse/skrivehastighed ikke høj nok, så kan du risikere at maskinen melder fejl eller blot stopper. Det kan også vise sig som syncroniseringproblemer mellem lyd og billede så fx billedet halter 1 sek. efter lyden.

Optager jeg på nyere kvalitetsUSB'nøgler eller en USB'harddisk, så møder jeg ikke disse problemer. Det er en 4-5 år gammel Denver DMB-107HD jeg har gjort mine observationer med/på, men tilsvarende bokse har formentlig lignende problemer.

Omkring at konvertere og brænde disse filer ud på skiver, så er det ikke nødvendigt med ovenstående. Selve maskinen vejer kun et par hundrede gram og fylder i omegnen af en madpakke, så jeg ville blot tage maskinen med, slutte den til fjernsynet og afspille optagelsen derfra, hvis der er tale om engangsvisninger.
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 15:07
Undskyld, jeg har ikke læst hele tråden, men er det blevet nævnt hvilket udstyr optagelserne skal afspilles på? Hvis det skal ske på en PC, burde det ikke være noget problem at anvende en af de billige bokse fra Denver, Blue Tinum, Clint etc. til at optage på, idet optagelserne lagres i .ts format, som kan afspilles incl. undertekster med f.eks. VLC eller DVBViewer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu