recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer og måske Recording Service?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBViewer og måske Recording Service?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Status: Offline
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Emne: DVBViewer og måske Recording Service?
    Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 16:42
Hej folkens....

Jeg er lige gået fra de "frie TV kanaler" til kodet Boxer TV.... Dette gør at jeg er meget usikker på hvilken vej jeg får mest ud af at gå?

Jeg har brugt DVBViewer til at vise de frie kanaler og vil meget gerne fortsætte med at benytte mig af dette program.

Første og største problem jeg støder på, ved at benytte mig af de kodet kanaler. Er at man ikke kan optage flere kanaler af gangen, på samme tunerkort. - det er dæleme irreterende...:-(
Så nu har jeg været ude og købe 3 stk. Terratec H7 tunere, der hver især har CI modul og tunerne er udstyret med 1 stk. DVB-T tuner og 1 stk. DVB-C. Det er så kun DVB-T tuneren jeg har brug for.

Tanken ved købet af de 3 stk. Terratec H7 tunere, var at sætte 1 stk. til 3 forskellige PC'er. Men kan det ikke gøres på en smartere måde. - For på ovenstående måde, skal man jo tilgå hver enkelt PC, for at sætte EPG optagelser op?...... Jeg tænker nu, om det kan være muligt at sætte de 3 tunere til en enkelt PC. Så man kan optage og tilgå kanalerne fra denne ene PC, og det gjort fra PC'er der står ved de enkelte TV?...... Det vil jo give muligheden for at optage eller se 3 forskellige programmer samtidig og derved er det også kun en PC man skal indkode sine EPG optagelser, i stedet for på 3 forskellige steder?

Hvis noget ala ovenstående kan lade sig gøre, vil det så kræve en ekstraordinær kraftig PC?

Mvh.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Kolvig Kolvig skrev:

Tanken ved købet af de 3 stk. Terratec H7 tunere, var at sætte 1 stk. til 3 forskellige PC'er. Men kan det ikke gøres på en smartere måde. - For på ovenstående måde, skal man jo tilgå hver enkelt PC, for at sætte EPG optagelser op?...... Jeg tænker nu, om det kan være muligt at sætte de 3 tunere til en enkelt PC. Så man kan optage og tilgå kanalerne fra denne ene PC, og det gjort fra PC'er der står ved de enkelte TV?...... Det vil jo give muligheden for at optage eller se 3 forskellige programmer samtidig og derved er det også kun en PC man skal indkode sine EPG optagelser, i stedet for på 3 forskellige steder?

Hvis noget ala ovenstående kan lade sig gøre, vil det så kræve en ekstraordinær kraftig PC?

Mvh.

Du skal bare installere de 3 tunere i en PC. Derefter installerer du DVBViewer og derefter DVBViewer Recording Service. Recording Service sørger derefter på smukkeste vis at dele tunerne ud på netværket. På den enkelte klient opretter man i DVBViewer virtuelle tunere, som benytter de fysiske tunere
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 17:00

Nej. Den skal kun beskæftige sig sig med at dele IP pakkerne ud. Og så selvfølgelig dekode betalingskanalerne. Det vigtigste er netværket. Hvis du skal benytte HD kanaler, er 1 Gbit netværk uundværligt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 17:04

... vil det så kræve en ekstraordinær kraftig PC?

Nej, det at optage digitalt kræver næsten ingen ting (pånær harddisk plads), heller ikke hvis det er 3 optagelser samtidig og heller ikke hvis det skal streames til andre enheder.

Edit: Overhalet igen Wink

Redigeret af Steen6400 - 18-Oktober-2011 kl. 17:04
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 19:49
Det lyder dæleme godt...:-)

Jeg vil begynde og læse lidt på lektien...:-)

Foreløbig en stor tak!
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 22:26
Skal man så have 1 kort + 2 kort "Boxer i hele huset" = 3 ialt for at det vil virke, eller kan alle 3 tunere suge på samme kort som vi gør lokalt i share kort verdenen, som jo så ikke lige duer med den version af viaaccess som boxer klogt nok har valgt.
Måske det kan give lidt besvær med pladsen i kassen 

Redigeret af rasmuzzen - 18-Oktober-2011 kl. 22:27
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 11:47
Opsætningen er desværre  3 stk. tuner og tilhørende ci_interface/cam pr. tuner.

Digitalt.tv har en anmeldelse med en enhed fra digital-devices, som ellers kan dekode flere samtidigt (dog ikke i forhold til boxer)

Redigeret af avh - 19-Oktober-2011 kl. 11:50
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 11:59
Kan det her måske løse problemet?
med det her SW
Jeg aner ikke om det virker, men har læst i denne tråd at det virker fint med Viasat
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 23:57
Hej igen folkens...

Nu har jeg bestilt en radio/antenne montør, til at komme i morgen tidlig. Da jeg vil bede ham om at føre 3 kabler fra antennen og hen til min server PC. Hvor jeg har planlagt at isætte mine 3 Terratec H7 moduler, med hver deres Boxer kort i sig.

Nu er jeg bare blevet lidt i tvivl igen. For denne server PC. Den administrerer i forvejen 6 Wilife kameraer + Logitech Squeezecenter og en bunke Squeezebokse....... Derudover bliver der over netværket til tider sendt store filer til lagring på serverens RAID 5 system (5 diske) - det drejer sig om et Lian Li EX-50 kabinet, som efter hvad jeg kan læse mig frem til, køre en software RAID løsning, som jo vil sige at den også kræver en vis form for processor kraft..... Og nu bliver jeg lidt nervøs over at jeg også har planer om at sætte 3 Terratec tunere til?

Serveren kører med 4Gb RAM og en dual core processor på 2,2Ghz

Hvad siger I...... Jeg har også muligheden at bruge en af de ellers kommende "klienter" til at håndtere disse tunere. Men giver det så ikke problemer i forhold til de virtuelle tunere på den pågældende Klient PC?

Min foreløbig ringe viden omkring dette projekt, gør at nok ikke har formået at forklare mig ret godt. Men jeg håber i kan gennemskue, hvad det er jeg prøver at sige...:-)

Mvh.

Redigeret af Kolvig - 20-Oktober-2011 kl. 23:58
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 00:43

Alt det du skriver skulle være problemfrit, bortset fra denne sætning "Derudover bliver der over netværket til tider sendt store filer til lagring på..." Det er en killer

Problemet er at i næsten alle opererativsystemer får sådan en operation meget høj prioritet, hvilket betyder at alt andet vil "hakke" på klienterne
En TV server skal kun være TV server, kan til nød også være en simpel filserver, men hvis man ønsker en god oplevelse, så glem filserverdelen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 01:00

Hvad siger I...... Jeg har også muligheden at bruge en af de ellers kommende "klienter" til at håndtere disse tunere. Men giver det så ikke problemer i forhold til de virtuelle tunere på den pågældende Klient PC?

Det er fuldstændig ligemeget hvor de er placeret. Man kan placere hvor man har lyst, men man skal jo overveje hvilken maskine man placerer sine tunere i. Den skal jo være tændt for at kunne levere! 
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 02:42
Ok, tak for svar....

For en sikkerheds skyld, skriver jeg lige hvordan jeg har forstået dig, med mine egne ord...:-)

Det er ikke godt at koble tunerne på min server. Grundet at den af og til bliver brugt som en større filserver.

Derimod kan jeg benytte en af "klienterne" til at tilslutte de 3 tunere og det er ligegyldigt at det er en klient maskine. Bare det er en maskine som er tændt 24/7, så der altid vil være tilgang til tunerne.

Er det ikke korrekt forstået?

I så fald har jeg lige et spørgsmål..... Grundet at min filserver og de kommende DVBViewer klienter benytter sig af samme netværk. Vil filtransportering til og fra filserveren ikke stadig påvirke TV server og klienter negativt?.... Eller kan det gå an, på grund af at man ikke benytter sig direkte af filservren?
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu