recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer og måske Recording Service?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBViewer og måske Recording Service?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Kolvig Kolvig skrev:

Det er ikke godt at koble tunerne på min server. Grundet at den af og til bliver brugt som en større filserver.
Korrekt
Hvis jeg ser TV eller optagelsern på en klient, og jeg samtidig kopierer filer til/fra TV serveren, vil klienten begynde at falde ud

Derimod kan jeg benytte en af "klienterne" til at tilslutte de 3 tunere og det er ligegyldigt at det er en klient maskine. Bare det er en maskine som er tændt 24/7, så der altid vil være tilgang til tunerne.

Er det ikke korrekt forstået?
Korrekt. Lad os kalde den klient for TV server. Ifølge dokumentationen til DVBViewer behøver du ikke lade den være tændt 24/7, idet DVBViewer supporterer WOL (Wake On Lan), men det har jeg ikke prøvet.

I så fald har jeg lige et spørgsmål..... Grundet at min filserver og de kommende DVBViewer klienter benytter sig af samme netværk. Vil filtransportering til og fra filserveren ikke stadig påvirke TV server og klienter negativt?.... Eller kan det gå an, på grund af at man ikke benytter sig direkte af filservren?
Hvis du har et ordentligt konfigureret, kablet Gigabit netværk vil det fungere fint, idet TV serveren ikke skal skrive/læse dobbelt til harddisk, samtidigt med at den skal sende/modtage dobbelt over netværket
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 11:25
Endnu engang tak for hjælpen....:-)

Jeg vil hermed gå videre i projektet

Mvh.
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Korrekt. Lad os kalde den klient for TV server. Ifølge dokumentationen til DVBViewer behøver du ikke lade den være tændt 24/7, idet DVBViewer supporterer WOL (Wake On Lan), men det har jeg ikke prøvet.

Jeg kan bekræfte at WOL virker. Det er dejlig nemt at DvbViewer klienten selv tænder for tv serveren.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 00:01

Ja, WOL virker, men nogen gange skal man forbi producenten af maskinen for at checke ud hvad der skal sættes af parametre i eks. bios for at det vil virke.

De der store filer der sendes en gang imellem, hvor kommer de fra, de er en killer som der før er skrevet. Jeg har en ide, hvis du lige beskriver hvordan det hænger sammen. Er det noget der kun sker en gang imellem, må de gerne være længe om at lagres osv.

Det der med en radio mand for at splitte et kabel op i 3 kunne du have klaret med en 3 splitter og 4 f-connectorer, hvis du havde spurgt. Den fylder ikke noget.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 12:02
Min tanke var, at hvis det var din disk adgang der skulle begrænses så den her device der sender store filer ind i dit system ikke skulle tage alt saften / båndbredden, så kunne du sætte hastigheden ned på netkortet, så den ikke æder alt diskadgang.

Du vil jo ikke få det store dataflow fra dine H7 tunere, da de om kort tid kun kan køre SD kanaler og ikke boxer HD, så vidt jeg kan se på H7 specifikationerne.

Jeg syntes det ville være optimalt at det hele er samlet et sted.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 19:03
Jeg har nu gået og rodet lidt med det her Recording Service og det virker til at blive rigtig lækkert, når jeg får helt styr på det.

For nuværende har jeg et par spørgsmål, jeg håber at kunne få hjælp til?

1. Skal TV serveren også sættes op med unicast network enheder. Hvis den også skal fungere som en klient? - Og i så fald. Skal man så slette de fysiske tunere?

2. Er det muligt at prioritere tunerne efter hvilken maskine?.... Det er nemlig sådan at fruens maskine er også blevet TV server for RS og det erprimært min kone som optager og gerne flere programmer af gangen. Så derfor vil jeg gerne have at hvis konen har brug for at bruge alle tunerne, så er det bare ærgeligt at der ikke er tunere til at vise noget på de andre klienter - kan det lade sig gøre at sætte op?

3. Kan man på nogen måde se, hvilken specifik tuner der har optaget et givent program?..... Det er jo 3 ens Terratec H7 tunere?....

4. Helt tilbage, hvor RS kom frem. Der  kan jeg huske at debatten gik meget på at RS gav muligheden for at kunne optage serier uge efter uge. Kan RS stadig dette og i givent fald, hvordan gør man det?

Mvh.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 19:28

Jeg har nu gået og rodet lidt med det her Recording Service og det virker til at blive rigtig lækkert, når jeg får helt styr på det.

For nuværende har jeg et par spørgsmål, jeg håber at kunne få hjælp til?

1. Skal TV serveren også sættes op med unicast network enheder. Hvis den også skal fungere som en klient? - Og i så fald. Skal man så slette de fysiske tunere?

2. Er det muligt at prioritere tunerne efter hvilken maskine?.... Det er nemlig sådan at fruens maskine er også blevet TV server for RS og det erprimært min kone som optager og gerne flere programmer af gangen. Så derfor vil jeg gerne have at hvis konen har brug for at bruge alle tunerne, så er det bare ærgeligt at der ikke er tunere til at vise noget på de andre klienter - kan det lade sig gøre at sætte op?

3. Kan man på nogen måde se, hvilken specifik tuner der har optaget et givent program?..... Det er jo 3 ens Terratec H7 tunere?....

4. Helt tilbage, hvor RS kom frem. Der  kan jeg huske at debatten gik meget på at RS gav muligheden for at kunne optage serier uge efter uge. Kan RS stadig dette og i givent fald, hvordan gør man det?

Mvh.
1. Ja, Du skal konfigurere unicat tunerne til at benytte RS virtuelle tunere. Du behøve ikke slette dem i DVBViewer, du kan bare sætte dem til Do not use
De tre andre kikker jeg lige på, hvis ikker der er andre der dbyder inf(er ved at lave mad)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 19:41
Man kan gruppere sine tunere, så man f.eks. ikke benytter en tuner med CAM til at optage FTA-kanaler..
Dvs. man lave kanallisten sådan at RS vælger en bestemt tuner til kanal.

RS kan sættes op så den "ejer" alle tunerne og har primært adgang til dem. Klienerne skal så altid kun have en unicast-adgang til tunerne...

Redigeret af avh - 26-Oktober-2011 kl. 19:42
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 20:47
Ok tak begge 2.

avh. Jeg vil meget gerne gruppere mine tunere, da jeg har 3 FTA tunere liggende. Men hvordan gruppere jeg tunerne?....... Skal jeg ikke kun scanne efter kanaler en gang?.... Eller hvis der skal skannes for hver tuner. Hvordan foregår det så?
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 21:09
Og hvordan kan de virtuelle tunere se om det er en CAM tuner eller FTA?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 21:20

Og hvordan kan de virtuelle tunere se om det er en CAM tuner eller FTA?
Det styrer RS 100%
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 21:22

Ok tak begge 2.

avh. Jeg vil meget gerne gruppere mine tunere, da jeg har 3 FTA tunere liggende. Men hvordan gruppere jeg tunerne?....... Skal jeg ikke kun scanne efter kanaler en gang?.... Eller hvis der skal skannes for hver tuner. Hvordan foregår det så?
Desværre, her må jeg stå af. Har kun erfaring med DVBS2 med Canal Digital, hvor alt er er krypteret, og det klarer RS fint i samarbejde med mine FireDTV tunere med CAM
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu