recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer og måske Recording Service?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBViewer og måske Recording Service?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 21:31
Til spgsm. 4
Der er i RS en mulighed for at specifere Series. Har aldrig brugt det, og aner ikke hvordan det fungerer. Som jeg har forstået det er det noget med en Program beskrivelse som nogen udbydere leverer. Men jeg bruger bare navnet på serien som søgning, og klikker på autosearch. F.eks. Borgen (4:15), ændrer jeg til Borgen og opretter en Auto Search, sørger for at kanalen er DR HD og at tidspunktet er fra kl. 20:00 så optages alle Borgen udsendelser der kommer kl. 20 eller derefter. Genudsendelser midt på dagen bliver ikke optaget. Til dem der har Sattelit, skal man være meget varsom at specificere f.eks. TV Lorry, ellers kommer der tusindvis af forsøg på at optage programmet på alle de lokale TV2 stationer
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 21:36
Eks. på gruppering af tunere.. ( anvendes til 3 dvb-t tuner)

Gruppe A anvendes til Mux1
Gruppe B anvendes til Mux 2
Gruppe C anvendes til Boxers Mux (med cam)

Der er så lavet 3 kanal-lister med kun de relevante kanaler, i henholdsvis mux1, mux2 og boxer-mux.

Transedit er anvendt til at redigere de enkelte kanalister, som så er eksporteret og tilknyttet et bestemt gruppebogstav..

Disse kanalister er efterfølgende importeret i dvbviewer.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Kolvig Kolvig skrev:

Jeg vil meget gerne gruppere mine tunere, da jeg har 3 FTA tunere liggende. Men hvordan gruppere jeg tunerne?....... Skal jeg ikke kun scanne efter kanaler en gang?.... Eller hvis der skal skannes for hver tuner. Hvordan foregår det så?

Du kan tildele programmer til hver tuner, men jeg gør det at jeg prioritere "FTA" tunerne så de altid bliver valgt først og så skulle den med CAM gerne stå klar hvis der er brug for den. Fordelen er at jeg så også kan bruge den med CAM til "FTA" hvis det skulle blive nødvendig. Ulempen er at den kan være optaget til "FTA", men sådan har jeg valgt at gøre det. RS vil altid bruge færrest mulig tunere, så optages fx 2 programmer fra samme MUX bruger den kun én tuner.

Jeg bruger så DVB-C, så da er "FTA" (free to air) en forkert betegnelse, her er det ukodet contra kodet programmer.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 00:13
avh....
Undskyld hvis jeg er lidt tung..

I mit tilfælde er der tale om 3 stk. Terratec H7 Cam tunere og 3 stk. Terratec T3 FTA tunere.

Er dit eksempel med 3 grupper. Er det indeholdende de 6 tunere og hvis det er tilfældet, hvordan figurerer de i hver enkelt gruppe?.... Det er sgu lige lovlig langhåret til mig..:-)

Og kanal listerne, hvordan opretter jeg dem?

Steen6400....

Har jeg ret at avh og dig, egentlig kommer med hver jeres version af hvordan man kan opsætte tunerne?..... Hvor avh's er den mere tekniske og din måde er den mest simple?

Jeg er også stadig i tvivl, om jeg skal scanne flere gange?...... Jeg famler lidt lige nu. Da jeg ikke er i nærheden af RS maskine.

MCenterFreak....

Er det i webinterfacet du søger?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 08:41

I det setup jeg beskriver, har man 

alle kanaler til rådighed for optagelse og live tv for mux1 og mux2 til alle klienter og RS.
Det skyldes at dvbviewer kan vise/optage alle kanaler inden for et mux med en tuner..

Med hensyn til de 3 mux til boxer er det anderledes, her kan kun optage/se en kanal ad gangen pr. tuner, fordi de er kodet.
Når du har 3 stk. tuner med CAM skal de så efter denne metode grupperes i samme gruppe og anvendes til de 3 Boxer Mux.

Med hensyn til kanallister anvender jeg transedit (fra dvbviewers member area).
Med transedit scanner man alle kanalerne. (det er den eneste scanning, der er nødvendnig)

Herefter eksporterer man en kanaliste-liste til hver Tuner.
Det gøres ved at udvælge de relevante kanaler til hver tuner, f.eks. programmer der ligger i MUX1, DR1, DR2, TV2 og eksportere dem til gruppe A. 

Alternativ kan man scanne flere gange og begrænse scanningen til et bestemt Mux eller hvis boxer de 3 boxer mux.
Denne metode kan man også udføre med selve dvbviewer.
(overflødige kanalerne kan redigeres fra).
(Gruppeopdelingen under option/hardware skal være på plads før scanningen)

Redigeringen af kanalister, så de kun indeholder relevante kanaler, kan også være smart af hensyn til webinterface til RS..  (favoritkanlisten ser ikke ud til at kunne anvendes i RS)

Redigeret af avh - 27-Oktober-2011 kl. 09:33
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 11:22

Er det i webinterfacet du søger?

Yes
Jeg benytter RS på engelsk, så det hedder noget andet på dansk
Fra TV Guiden vælger jeg et program, klikker på Reruns. I Search for retter jeg teksten til f.eks. kunne der stå Borgen (15:20). Det retter jeg til Borgen. I Name skriver jeg Borgen. Sætter hak i Add to Auto-Record search og klikker på Save

For at den skal køre skal man oprette en Timer der dagligt scanner EPGen for optageleser. Det gør man i Timer, New Timer, Internal Task. Giver den et navn, sætter Internal Task til Autotimer

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 19:44

Steen6400....

Har jeg ret at avh og dig, egentlig kommer med hver jeres version af hvordan man kan opsætte tunerne?..... Hvor avh's er den mere tekniske og din måde er den mest simple?

Ja, det er 2 måder at gøre tingene på. Jeg er så ikke skarp på DVB-T, men hvis der max er 3 FTA mux vil du kunne håndtere samtlige FTA kanaler med de 3 T3 tuner og så 3 forskellige BOXER kanaler med H7'erne. RS kan selv finde ud af om CAM er nødvendig, så med én kanalscanning og prioritet på de 3 T3'er (H7 vælges automatisk til BOXER) burde du være kørende.

Jeg ved så ikke noget om tildeling af bestemte kanaler til de forskellige bruger, men da kan det godt være at du skal i gang med det som avh beskriver. Men gå bare igang og tag så back-up af den første kanal scanning, så kan du altid komme tilbage til udgangspunktet.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 13:14
Jeg har store problemer....

Jeg har nu sat det hele op og alt ser ud til at virke. Jeg har i første omgang kun brugt mine 3 Terratec CAM tunere og så lavet virtuelle drev på TV serveren og 2 andre PC'er/klienter. Som jo vil sige at der er 3 RS opkoblinger på netværket.
Jeg har skannet de virtuelle drev, ved hvert enkelt klient og der bliver også fundet alle kanaler. Men det er meget random, hvilke kanaler der virker og hvilke der ikke virker??...... Nogle gange er det også de frie kanaler som ikke kan tilgåes (sort skærm) andre gange kommer der en besked frem fra DVBViewer, der fortæller at man skal prøve at blive på kanalen i op til en time, for at få dent il at virke. Men det kommer den altså ikke til.
På en af klienterne er det stort set alle kanaler der virker, og den klient hvor RS også er installeret er der lidt mindre kanaler der virker og så den tredie klient er helt håbløs, med kun et par kanaler. Men sjovt nok er det 2 kodede kanaler.

Er der noget jeg mangler at sætte op?..... Det virker som om der er en konflikt af en art et sted. Men jeg kan simpelthen ikke se hvor jeg skulle have lavet fejlen?

Det vil være yderst lækkert med hurtigt svar, da jeg har fået en netværksekspert til at kigge på sagen og han er også uforstående for måden det reagerer på.

Mvh
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 18:28

Jeg har store problemer....

Jeg har nu sat det hele op og alt ser ud til at virke. Jeg har i første omgang kun brugt mine 3 Terratec CAM tunere og så lavet virtuelle drev på TV serveren og 2 andre PC'er/klienter. Som jo vil sige at der er 3 RS opkoblinger på netværket.
Jeg har skannet de virtuelle drev, ved hvert enkelt klient og der bliver også fundet alle kanaler. Men det er meget random, hvilke kanaler der virker og hvilke der ikke virker??...... Nogle gange er det også de frie kanaler som ikke kan tilgåes (sort skærm) andre gange kommer der en besked frem fra DVBViewer, der fortæller at man skal prøve at blive på kanalen i op til en time, for at få dent il at virke. Men det kommer den altså ikke til.
På en af klienterne er det stort set alle kanaler der virker, og den klient hvor RS også er installeret er der lidt mindre kanaler der virker og så den tredie klient er helt håbløs, med kun et par kanaler. Men sjovt nok er det 2 kodede kanaler.

Er der noget jeg mangler at sætte op?..... Det virker som om der er en konflikt af en art et sted. Men jeg kan simpelthen ikke se hvor jeg skulle have lavet fejlen?

Det vil være yderst lækkert med hurtigt svar, da jeg har fået en netværksekspert til at kigge på sagen og han er også uforstående for måden det reagerer på.

Mvh
Jeg vil foreslå følgende:
Keep it simple!
Først koncentrer dig om at få EN TV server med alle tunerkort, RS og en DVBViewer klient til at køre problemfrit. Lad så DVBViewer få magt over TV tunerne. Udfør skanning og sikrer dig at alt virker.
Når/hvis alt fungerer, indtiller du den lokale klient til at benytte de virtuelle tunere i RS
Hvis det fungerer fint, så gå i gang med klienterne
De sættes op til at benytte RS tunerene, men SKAN IKKE KANALER. Jeg benytter det lille trick at jeg bare kopierer channels.dat fra TV serveren.
Den ligger sandsynligvis her: C:\ProgramData\CMUV\DVBViewer.
og skal kopieres til samme lokation på klienterne
Prøv først det, og vend tilbage med resultatet
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 20:26

ARGH!!..... Nu er det sgu ikke sjovt længere...:-(

McenterFreak. Jeg har nu også prøvet at formatere Tv serveren og bare installeret DVBViewer almindeligt med en tuner tilsluttet. Det virkede fandme heller ikke?? (undskyld sproget).
De seneste forsøg har resulteret i de samme kanaler der ikke kan vises - jeg aner ikke hvad jeg skal gøre nu. Forleden havde jeg købt en dyr radio tekniker til at sætte antenne op og han målte dethele til at være perfekt?

Udover at jeg er RASENDE, så skal I alle der har hjulpet selvfølgelig have en stor tak for jeres foreløbige medvirken..:-)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 21:02
Som #MCenterFreak anfører, prøv at tage det i steps, altså start med at få en tuner til at virke fuldstændig korrekt i selve Dvbviewer...

Hvis der er problemer med korekt modtagelse, kunne det være en ide at kontrollere modtagelsen med transedit, MUX for Mux.
Man kan som regel modtage de samme kanaler fra flere sendere med DVB-t, sørg for at udvælge den rigtige og bedste sender og slet de andre....  

Det er bl.a. derfor jeg har sorteret de ikke relevante kanaler væk i kanalisten...

Redigeret af avh - 28-Oktober-2011 kl. 21:03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 00:45

ARGH!!..... Nu er det sgu ikke sjovt længere...:-(

McenterFreak. Jeg har nu også prøvet at formatere Tv serveren og bare installeret DVBViewer almindeligt med en tuner tilsluttet. Det virkede fandme heller ikke?? (undskyld sproget).
De seneste forsøg har resulteret i de samme kanaler der ikke kan vises - jeg aner ikke hvad jeg skal gøre nu. Forleden havde jeg købt en dyr radio tekniker til at sætte antenne op og han målte dethele til at være perfekt?

Udover at jeg er RASENDE, så skal I alle der har hjulpet selvfølgelig have en stor tak for jeres foreløbige medvirken..:-)
Jeg vil gerne tilbyde dig en Teamviewer session, men jeg kan selvgølgelig ikke garantere at jeg kan hjælpe dig. Men send en PM hvis du vil have at jeg prøver. Jeg er pt. i gang med et større byggeprojekt, så det bliver efter aftale
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu