recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer skan kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBViewer skan kanaler

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 16:10
-selv om jeg ændre til canal gruppe c, så mangler jeg stadigvæk den dvbdevice som kandersen har i sin opsætning. Hvad med dig Benu...har du også de 4 enheder i dvbviewer opsætningen?
Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 16:24

Jeg render konstant ind i det sammen problem. Mangler den 4 device, og når jeg scaner efter mine kanaler, kommer den frem med denne fejlmeddelse - ingen hardware tilgængelig

Jeg bruger også driver 4.8.0.0 til min FireDTV og til dvbviewer er det 3.9.2.0

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 19:01

Prøv at vælge A i kanalgruppe i indstillinger - hardware når du har valgt FireDTV DBA TUNER og selvfølgelig også når du scanner - du fravælger B og C ved at trykke på dem og der kommer en streg istedet for bokstavet.

Hvis du bruger MCE 2005 vil din transponderlist nok ligge i c:\Documents and Settings\All Users\Application Data\CMUV\DVBViewer\Transponders

Eller søg efter transponders (evt fra dosprompt "dir \transponders /s")

Jeg havde også fire enheder før jeg slettede dem der er blev brugt,

du skal kun bruge FireDTV DBA TUNER hvis du har et floppydtv/firedtv

Redigeret af Benu - 25-Februar-2008 kl. 19:03
Den Ben
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 23:18

Igen, jeg tror at I er kommet til at installere den forkerte driver - afinstaler FireDTV/DVBViewer, og prøv at installere igen, så skulle I getne få muligheden for at vælge mellem MCE og DVBViewer - det har været forskellen for mig tidligere.

Mvh

LBA75

Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 07:51

Jeg har prøvet alt det i har forslået. Med hensyn til den rigtige driver.....så vælger jeg dba driverversionen, der hvor man har mulighed for at vælge imellem dvbviewer og mce. Mit problem er helt klart at jeg mangler den 4 device....

Er der nogen som har dvbviewer version 3.9.1.0 da jeg i dag bruger 3.9.2.0 måske fejlen kan ligge der.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 08:22

Der må være et eller andet, måske helt banalt gået galt...
Det har næppe noget med vers. af program at gøre...
Der er ikke vel nogen "programrester", der ligger og generer???
(total clean install)
Brug f.eks. systemgendannelse for at komme tilbage til en clean status...

1)
Når driver er installeret, skal den fremgå korekt i kontrolpanel/system som en BDA-driver.

2)
Når DVBviewer er installeret skal TV-kortet kunne findes under indstillinger hardware... (scan for hardware)

3)
Når der skal scannes, skal der vælges den type TV-kort, som rent faktisk er, nemlig  DVB-C (ikke noget med simulering til dvbviewer) og der skal være en dropdownliste med de forskellige qam og symbolrater som man kan udvælge fra.

4)
Når scanningsprocessen starter, vil man kunne signal se om der er signal.
TV-kortets navn skal stå i bunden af scanningsbilledet....

Det er det normale forløb i installationsprocessen... 

Redigeret af avh - 26-Februar-2008 kl. 08:22
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 08:59

Jeg vil prøve at se om jeg har noget rest fra dengang jeg satte min FireDTV op til mce.....det er næsten den eneste løsning jeg lige pt. kan se.

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 13:20

Jeg er enig i systemgendannelses forslaget.

Jeg har rodet meget med de samme ting og pludselig kunne jeg ikke bruge kortet i MCE lige meget hvad jeg gjorde. MCE kunne IKKE finde hardware. Jeg har afinstalleret og reinstalleret. skiftet og reinstalleret via devicemanageren og være i registry og rydde op. Ingen held.

Det eneste der virkede for mig var system restore tilbage til et punkt hvor jeg vidste det virkede. Man kan åbenbart forvirre Vista så meget at man pludselig er "stuck" men enten den ene eller den anden driver.

Jacob 

Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 21:04

Nu kom det endenlig til at virke som det skal.....jubiiiiii

Løsningen var at starte helt fra nul af. Fik lavet en helt ny indstallation af min vista, den trængte alligevel også til sådan en tur.
Har indstalleret den meget omtalte BDA opsætning samt DVBVIEWER, det har gjort at det virker som det skal.

Takker mange gange for hælpen indtil nu, det har virkelig været rart med alt den hjælp-

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 23:14

lyder godt!

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 00:21

Men ikke for at være bagklog (kom først i tanke om det nu) var problemet så ikke at MCE havde "hooket" hardwaren. Hvis fcdong nu er så uheldig at han kører en MCE konfiguration, sker det vel igen, eller hvad?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 07:35

Nej det som er forskellen på denne gang og første gang.

1. Min maskine kørte virkelig dårlig i forvejen, og jeg tror den generelt bare trængte til at få ryddet op på harddisken, da jeg har indstalleret og afindstalleret så mange ting det sidste halve år.
2. Dengang jeg begyndte at rode med FireDTV, satte jeg softwaren op til at køre FireDTV som MCE.
3. I dag kører jeg FireDTV som BDA opsætning, og når jeg ser tv igennem MCE, så bruger jeg mit Dual analog tvkort. Og ellers ser jeg HDTV igennem FireDTV og DVBVIEWER. På den måde kommer de to opsætninger ikke til at berører hinanden. Indtil nu virker det ganske fint.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu