recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD Audio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD Audio

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 12:51

@t-teknik: Jeg er enig med dig i nemheden ved at bruge CD-Audio, men det er jo nok desværre et uddøende format... derudover er der faktisk rigtig meget godt at hente ved at ´kopiere til pc og rense (forsigtigt, hvor og hvis det er nødvendigt!) med f.eks. Adobe Audition. Jeg har faktisk lavet (pudser glorien) rigtig vellykkede overførsler af analog musik. 24/96 er også muligt, hvilket gi'r mere "luft" i lydbilledet.

Fremtiden: at spå er svært - især om fremtiden. , men jeg tror at harddiske vil blive erstattet af adgang (mod betaling) til "fjern-lager", som er sikret af udbyder. Her gemmer man så alle sine data/filer. En lille, hurtig hd kan benyttes i den lokale pc som buffer mv.

@Nicoleif: Downloade lossless files mv i fremtiden... du mener: LOVLIG d/l i fremtiden?? For ellers er "fremtiden" jo allerede her. Jeg får børn af forbavselse over at se, hvad de binære grupper tilbyder!! .

mvh., -Z-

Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 12:54

heyyyyy - AV PRECISION!! DET ER JO OTTO (tidl. fra TC)!!! Velkommen tilbage fra ferien! Ingen brækkede ben?? Håber, alt er vel, og at du ser lyst på fremtiden i dit nye job som selvstændig!!!

bedste ønsker fremover,

-Z-

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 13:10

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Da jeg bor lidt langt væk, kan så du evt. lægge et link?    

Ikke noget rigtigt brugbart, Cry, De brune sider og Route 66, Fælledvej 3, Kbhstrup har vist heller ikke nogen hjemmeside.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Da jeg bor lidt langt væk, kan så du evt. lægge et link?    

Ikke noget rigtigt brugbart, Cry, De brune sider og Route 66, Fælledvej 3, Kbhstrup har vist heller ikke nogen hjemmeside.

/MichaelS

Det må jeg så nøjes med jeg må se om der dukker noget op - netbutik med salg.
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

@t-teknik: Jeg er enig med dig i nemheden ved at bruge CD-Audio, men det er jo nok desværre et uddøende format... derudover er der faktisk rigtig meget godt at hente ved at ´kopiere til pc og rense (forsigtigt, hvor og hvis det er nødvendigt!) med f.eks. Adobe Audition. Jeg har faktisk lavet (pudser glorien) rigtig vellykkede overførsler af analog musik. 24/96 er også muligt, hvilket gi'r mere "luft" i lydbilledet.

Fremtiden: at spå er svært - især om fremtiden. , men jeg tror at harddiske vil blive erstattet af adgang (mod betaling) til "fjern-lager", som er sikret af udbyder. Her gemmer man så alle sine data/filer. En lille, hurtig hd kan benyttes i den lokale pc som buffer mv.

@Nicoleif: Downloade lossless files mv i fremtiden... du mener: LOVLIG d/l i fremtiden?? For ellers er "fremtiden" jo allerede her. Jeg får børn af forbavselse over at se, hvad de binære grupper tilbyder!! .

mvh., -Z-

Ja jeg tænkte på lovlig download! Når mp3-lousy lydkvalitet har kunne få så stor udbredelse, må der vel også være et download-marked for seriøse musikelskere!

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 13:28
[QUOTE=Zaragon]

@t-teknik: Jeg er enig med dig i nemheden ved at bruge CD-Audio, men det er jo nok desværre et uddøende format...

Ja det vil virkelig være en skam hvis CD-Audio skiverne bare sådan uddør!
Jeg kan ikke udnytte de andre CD´er til kopiering på min CD optager - som absolut er en god opfindelse.
Som jeg desværre er kommet lidt for sent til, da jeg for et par år siden købte min Sony CD optager.

- Sidst jeg foretog en special bestilling hos den lokale butik, måtte jeg op med ca. 250 kr. for ti RW Audio´er. - Men indtil videre er der HiFiKlubben ...

derudover er der faktisk rigtig meget godt at hente ved at ´kopiere til pc og rense (forsigtigt, hvor og hvis det er nødvendigt!) med f.eks. Adobe Audition. Jeg har faktisk lavet (pudser glorien) rigtig vellykkede overførsler af analog musik. 24/96 er også muligt, hvilket gi'r mere "luft" i lydbilledet.

Jeg købte et program for et par år siden - Music cleaning lab fra magix - som ikke fungerer efter hensigten på min Medion PC.
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 13:39

Music Cleaning Lab fra Magix kan ikke sammenlignes med Adobe Audition... Når jeg "renser" numre fra LP/45', foregår det med Stax Pro hovedtelefoner, og rent manuelt. Ikke som de automatiske programmer, der gør mere skade end gavn! Det ta'r virkelig lang tid, men det er det værd!

-Z-

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

Music Cleaning Lab fra Magix kan ikke sammenlignes med Adobe Audition... Når jeg "renser" numre fra LP/45', foregår det med Stax Pro hovedtelefoner, og rent manuelt. Ikke som de automatiske programmer, der gør mere skade end gavn! Det ta'r virkelig lang tid, men det er det værd!

-Z-

Jeg tror ikke lige foreløbig, jeg kaster mig i lag med at prøve et kopieringsprogram til LP. - Min PC erfaring er ikke særlig stor til at jeg tør prøve igen.   
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 14:52

Jeg bruger CoolEditPro manuelt og det tager hurtigt ca 20 længden på spilletiden. Jeg fik således betaling for 10 timer for at rette en LP side op. Det blev tæt på perfekt, men sikke et arbejde!

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 15:13

jap - det ER ufattelig tidsrøvende!! - iøvrigt er Cool Edit foreløberen for Adobe Audition... Adobe købte Cool Edit!

-Z-

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Jeg bruger CoolEditPro manuelt og det tager hurtigt ca 20 længden på spilletiden. Jeg fik således betaling for 10 timer for at rette en LP side op. Det blev tæt på perfekt, men sikke et arbejde!

/MichaelS

Så er det nok nemmere at bruge en CD optager
- og evt. redigere på PC?   

Hvis jeg bliver lidt mere dus med min PC, kan det være at bedre redigering via den kan komme på tale.
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 15:18

@T-teknik: Det er ikke noget problem at overføre fra LP til PC.... det ta'r "realtime", no more, no less... det er editeringen (hvis man vil ha' den), der "koster tid"!

-Z-

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu