recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD/CD mærker - hvad er bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD/CD mærker - hvad er bedst?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
nygdvd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2007 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

DrageMester

Jeg er fuldstændig enig i din vurdering. Til min Sony 710 bruger jeg nu kun Tayio Yuden medier, som fungerer nærmest fejlfrit. Desværre laver TY mig bekendt ikke DL medier. Jeg har som DL medier brugt Verbatim (2.4X versionen), men har stødt på mange fejl, både under brænding, og efterfølgende, hvor min Sony pludselig ikke kan læse mediet længere. Jeg renser regelmæssigt lacerhovedet, så fejlen burde ikke ligge der.

Hvad er dine erfaringer med Sony 910 og Verbatims DL medier?

Hej

Må man få og vide hvor og hvilke dvd skiver du køber til din 710 har tidligere kørt med sunstar men kan ikke finde dem mere

Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 12:14
[QUOTE=DrageMester]

CD-R Media

Hvis man køber Verbatim 16x DVD-R medier, så vil de være MCC03RG20 hvis de er Made in Taiwan eller Made in India, hvor Made in Taiwan typisk har lidt mindre variation i kvalitet.

Køber man Verbatim 16x DVD-R medier Made in Japan, så vil de være TYG03 produceret af Taiyo Yuden.

Da jeg er ny hvad angår Verbatim, håber jeg du kan sige noget om produktet:
Jeg har lige købt en 5stk. pakke af Verbatim DVD-R 16x
Det eneste der står på pakken er:
Advanced AZO+
Recorder 43519
Så er der web adresse
Så står der forskellige steder hvor Verbatim holder til
som: USA, Europa og Australien
Til sidst Mitsubishi Kagaku Media Company
Og ikke andre numre end det ovenfor nævnte.

Redigeret af T-teknik - 16-April-2007 kl. 14:23
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 15:55
Så har jeg fået læsebrillerne på. Nede i bunden af pakken, med småt, står der både Made in India / Produceret i Indien. - Så som DrageMester nævner, så skulle de være gode nok. Hvorfor der ikke står det nummer, som er nævnt i listen ovenfor, ved jeg ikke.    

Redigeret af T-teknik - 16-April-2007 kl. 15:56
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

DVD+R og DVD-R Single Layer Medier

De generelt mest kompatible medier med bedst kvalitet er Taiyo Yuden 8x DVD+R (YUDEN000 T02), Verbatim 8x DVD+R (MCC003), Taiyo Yuden 8x DVD-R (TYG02) og Verbatim 8x DVD-R (MCC02RG20).

<...stuff deleted...>

Med de nyeste brændere vil også Taiyo Yuden 16x DVD+R (YUDEN000 T03) og Taiyo Yuden 16x DVD-R (TYG03) være rigtigt gode.

Du mener altså, at 8x Taiyo er at foretrække for 16x Taiyo? Jeg købte for en del tid siden en 100 stk. spindel 8x Taiyo DVD+R (YUDEN000 T02) hos OS-Mediatrade i Tyskland. Har stadig en del tilbage af dem. Jeg må erkende, at det er de medier jeg har haft så absolut den bedste brændekvalitet med på min BenQ DW-1640 (BSLB).

Så fik jeg nogle 16x Verbatim (MCC004) DVD+R (fra Taiwan for øvrigt), som jeg får langt ringere brændekvalitet med, helt ned til 94% i CD-DVD Speed.

Jeg havde ellers overvejet at købe nogle 16x Taiyo Yuden (YUDEN000 T03) hos DVD Shop Online, men måske skulle jeg hellere nøjes med at købe dem i 8x hastighed igen?

Hvad er for øvrigt din holdning ang. DVD-R vs DVD+R. Hos mig har DVD+R altid resulteret i bedre brændekvalitet, og iflg. mange kilder skulle selve DVD-R formatet teknisk også være DVD+R formatet underlegent (på trods af at det er det officielle format). På den positive side for DVD-R er så, at der er et par MB mere at tage af end på et DVD+R medie.

/az

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 13:21

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Du mener altså, at 8x Taiyo er at foretrække for 16x Taiyo? Jeg købte for en del tid siden en 100 stk. spindel 8x Taiyo DVD+R (YUDEN000 T02) hos OS-Mediatrade i Tyskland. Har stadig en del tilbage af dem. Jeg må erkende, at det er de medier jeg har haft så absolut den bedste brændekvalitet med på min BenQ DW-1640 (BSLB).

Hvis kompatibilitet og kvalitet er i højsædet, så får du bedst kompatibilitet og bedst chance for høj kvalitet ved at købe 8x Taiyo Yuden, med 8x DVD+R varianten som den bedste af de to.

Generelt vil jeg anbefale at brænde disse 8x TY medier ved 8x, selvom man i mange brændere kan brænde ved 12x eller endda 16x.

Hvis det derimod er vigtigst at kunne skrive med god kvalitet ved maks hastighed på en 16/18/20x brænder, så vil 16x Taiyo Yuden (+R eller -R) være at foretrække.

Brændekvaliteten vil dog typisk være bedre ved 8/12x end ved 16/18/20x selv med 16x medier.

Så fik jeg nogle 16x Verbatim (MCC004) DVD+R (fra Taiwan for øvrigt), som jeg får langt ringere brændekvalitet med, helt ned til 94% i CD-DVD Speed.

Verbatim 16x DVD+R (MCC004) er generelt de bedste og mest kompatible 16x medier, men selv de bedste medier er af variabel kvalitet nu om stunder p.g.a. fokus på pris i stedet for kvalitet i produktionen.

Jeg havde ellers overvejet at købe nogle 16x Taiyo Yuden (YUDEN000 T03) hos DVD Shop Online, men måske skulle jeg hellere nøjes med at købe dem i 8x hastighed igen?

Hvis brænde hastighed ikke er så vigtig for dig, så ville jeg personligt foretrække 8x Taiyo Yuden DVD+R fremfor nogen af 16x varianterne eller 8x DVD-R.

Hvad er for øvrigt din holdning ang. DVD-R vs DVD+R. Hos mig har DVD+R altid resulteret i bedre brændekvalitet, og iflg. mange kilder skulle selve DVD-R formatet teknisk også være DVD+R formatet underlegent (på trods af at det er det officielle format). På den positive side for DVD-R er så, at der er et par MB mere at tage af end på et DVD+R medie.

Jeg bruger langt flere DVD+R end DVD-R fordi de i gennemsnit giver bedre brænde kvalitet (PIE/PIF/Jitter m.v.) og fordi DVD+R med booktype DVD-ROM er en lille smule mere kompatible end DVD-R.

Jeg kender godt de teoretiske fordele ved DVD+R over DVD-R, men i praksis synes jeg også de er lidt bedre, og prisen er jo generelt den samme.

Hvis jeg skulle optage direkte på min recorder, ville jeg nok bruge lidt flere DVD-R end jeg gør nu p.g.a. understøttelse af 16:9 format flag, men da jeg i stedet brænder til DVD±RW på recorderen og derefter overfører til DVD±R på min pc, så betyder dette ikke noget da man sagtens kan have 16:9 format flag på DVD+R ved authoring og brænding på pc.

Redigeret af DrageMester - 13-Maj-2007 kl. 13:22
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 18:23

Tak for dit hurtige svar! Jeg kan fortælle, at jeg typisk brænder med 8x på alle medier jeg har, om det så er 8x eller 16x medier. Grunden dertil er, at det tager ca. 1,5 minut længere at brænde ved 8x frem for ved 16x samtidigt med, at brændekvaliteten er en del bedre ved 8x (men hvorfor fortæller jeg dig det, du ved det jo allerede! :).

Lidt skuffet er jeg dog over MCC004 Verbatim 16x DVD+R. Troede aldrig, at et ellers så rost medie skulle give (mig) så ringe resultater. For sjovs skyld har jeg de seneste par gange brændt dem ved 12x, da jeg mener, at min brænder så anvender en anden write strategy. Resultatet med netop disse medier synes at være bedre ved 12x end ved 8x for mig, men altså langt fra de 98-99%, som jeg er vant til fra Taiyo Yuden T02...

Nå, men så bliver det 8x Taiyo Yuden næste gang i stedet for 16x som oprindeligt planlagt. Kender du for øvrigt til det der www.dvdshoponline.co.uk eller kan du måske anbefale et andet sted at få sine Taiyo Yuden medier fra?

Lidt sjovt, at du for øvrigt nævner 16:9 format flag på DVD-R skiver. Har jeg faktisk aldrig hørt om før, men jeg tror det kan forklare hvorfor de diverse HDD-optagere angiveligt ikke kan optage i 16:9 på DVD+R, men "kun" i 4:3 anamorf. Det virker dog, som om det stadig er en kunstig begrænsning, når du siger, at man sagtens kan sætte flag'et ved authoring på pc. Jeg *hader* kunstige begrænsninger...!

/az

Redigeret af azrael - 13-Maj-2007 kl. 18:23
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 18:55

Nå, men så bliver det 8x Taiyo Yuden næste gang i stedet for 16x som oprindeligt planlagt. Kender du for øvrigt til det der www.dvdshoponline.co.uk eller kan du måske anbefale et andet sted at få sine Taiyo Yuden medier fra?

Jeg kender godt den butik, men jeg har ikke handlet der endnu.

Jeg har købt de fleste af mine Taiyo Yuden skiver fra SVP i England, som har godt udvalg, fornuftige priser og fremragende service. Desværre bruger de DPD som fragtfirma til Danmark, og dem er jeg uimponeret over.

Redigeret af DrageMester - 13-Maj-2007 kl. 18:56
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 17:49
Som nævnt er Verbatim MCC03RG20 at foretrække, desværre kan man ikke regne med at det er dem man får, selvom koden fremhæves på en butiksside.
Jeg har lige modtaget Verbatim-skiver af en anden type end dem der var annonceret på nævnte butiksside - Medieshoppen.
Men inden min forundring blev gjort til skamme, kan jeg se at Nierle gør opmærksom på pludselige forandringer af koder fra producenternes side.
- Men Verbatim er jo nok stadig at foretrække end andre, trods alt.   
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 18:37

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Som nævnt er Verbatim MCC03RG20 at foretrække, desværre kan man ikke regne med at det er dem man får, selvom koden fremhæves på en butiksside.
Jeg har lige modtaget Verbatim-skiver af en anden type end dem der var annonceret på nævnte butiksside - Medieshoppen.

Er det så TYG03 du har fået i stedet?

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 19:00
Til DrageMester: Om det er TYG03, ved jeg ikke. Men jeg har gemt omslag/mærkat om du vil fra en tidligere dåse købt et andet sted, det er præcis de samme oplysninger fra den der er på den nye. - Jeg kan se de er made in Japan.
- Modsat en mærkat fra en 5 styks pakning fra Fona, som stemmer mere overens med de oplysninger der givet i dette forum. - (Made in India)
- Jeg kan tilføje, at jeg ikke har set andre netbutikker end de nævnte med varenummer MCC03RG20.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 21:32
Verbatim MCC03RG20 og TYG03 har samme varenummer (43522), hvilket er lidt [meget] forvirrende. Jeg sidder med to 25 stk spindels, og den eneste synlige forskel er "Made in Japan" for TYG03 og en grå bund (mod normalt en sort på Verbatim spindels). Media code står ikke på indpakningen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Verbatim MCC03RG20 og TYG03 har samme varenummer (43522), hvilket er lidt [meget] forvirrende. Jeg sidder med to 25 stk spindels, og den eneste synlige forskel er "Made in Japan" for TYG03 og en grå bund (mod normalt en sort på Verbatim spindels). Media code står ikke på indpakningen.

Nu er det lidt usikkert med de varenumre - på min 50 stk dåse står der 43548 på mærkaten. (Ifølge min nye bestillings faktura 43549) Dåsen er sort i bunden.

Jeg søgt lidt på Verbatim siden, men den har vist tekniske problemer. Så jeg har ikke fundet noget om, de er ved samle sig om en slags x16 skiver - minus som plus?   
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu