recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD+R medier/Hvilket mærke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD+R medier/Hvilket mærke?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

På de enkeltlags -R 4x og -R 8x diske, jeg indtil videre opererer med står der tysk firmaadresse på æsker og spindler, men hvor de faktisk er produceret ved jeg ikke. Nu er jeg blevet nysgerrig:

Hvis ikke i Tyskland, hvordan kan man så undersøge det og om de er fra TY eller ej?

Såvidt jeg er orienteret så har det altid (i.h.f. i den seneste tid/år) kun været Fuji skiverne DVD+R 8x i 25 spindel som var fra TY. Har selv DVD+RW skiver fra Fuji hvor der ligeledes står noget om Tyskland.

Claus 

Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Marts-2005
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 10:35

Hej Carser

Sony VHS båndene har jeg også rigtig gode erfaringer med, samt i øvrigt også TDK EHG. -- Det undrer også mig, at Sony sælger skiver under eget navn, som ikke går specielt godt i spænd med deres egne recordere. På et tidspunkt tog jeg 10 skiver Sony R+ 4X (produceret af Ricoh) med til en Sony forretning (købt samme sted). Vi testede dem af i forretningen, og ekspedienterne måtte med et "hmmm konstatere", at kun 5 ud af de 10 kunne læses umiddelbart - at 2 mere kunne læses efter lidt vrid og gniden er så en anden sag. Som sagt, med Verbatim og Taiyo Yuden producerede Fuji skiver har jeg ikke én eneste gang haft problemet!

perfektionist

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Jeg er ikke sikker på, om man UMIDDELBART kan vide det. På mit spindel står der Fuji R+ 8X og så det vigtige,"Made in Japan", samt Fuji Magnetics GmbH. På Fuji DL etiketten står der blot Fuji Magnetics GmbH, altså IKKE, "Made in Japan". For en sikkerheds skyld kører jeg skiven igennem DVD identifier, http://dvd.identifier.cdfreaks.com/, som straks afslører, at R+8X skiverne er lavet af Taiyo Yuden, mens DL skiverne er produceret af Ricoh. --Og believe me, der er en verden til forskel. Sidstnævnte bliver straks returneret og byttet med Verbatim DL skiver.

Hilsen

perfektionist

Men at man ikke altid kan stole på medie-koden som fremkommer ved test med programmer af ovenstående karakter kan ses af nedenstående link.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5310&K W=Hyundai

Claus

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 10:44

Clausewitz

Godt spørgsmål, jeg må indrømme, at jeg tyr til DVD Identifier programmet, og ved køb af Fuji skiver gør jeg opmærksom på, at skiverne skal være produceret af Taiyo Yuden (der er mange i omløb endnu).

Jeg har ikke købt skiver fra www.guenstig-brennen.de, men på sitet angiver de faktisk producentnavnet - og det er en pokkers god oplysning, da salgsmærket som oftest forbliver det samme - men ikke nødvendigvis producenten.

perfektionist

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 11:13

Jeg har ikke købt skiver fra www.guenstig-brennen.de, men på sitet angiver de faktisk producentnavnet - og det er en pokkers god oplysning, da salgsmærket som oftest forbliver det samme - men ikke nødvendigvis producenten.

perfektionist

Det kan man desværre heller ikke altid stole på. Både Nierle og  Mediecentralen havde den (med meget meget stor sandsynlighed) falske TY mediekode knyttet til de føromtalte Hyundai skiver. Efter at have gjort Mediecentralen og Nierle bekendt med links der bekræftede denne sandsynlighed figurerer den ikke længere på deres hjemmeside. Jeg føler mig dog ret sikker på at Nierle hele tiden har vidst at koden var falsk jf. links fra DrageMester i Hyundai-tråden. 

Claus

Redigeret af clausewitz
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 11:36

Clausewitz

Ja, du har ret, der er altid en vis usikkerhed. Oplysninger er gode, især HVIS de er rigtige! Dog synes jeg, at man kan komme et langt stykke ad vejen med diverse Identifier programmer og etiketteangivelser. Jeg har i visse tilfælde byttet et spindel Fuji skiver, fordi Sony'en i flere tilfælde ikke kunne læse dem, og her kunne jeg via et Identifier program konstatere, at producenten IKKE var TY. Klog af skade holder holder jeg mig til et fåtal af forhandlere - også selvom de kan være en anelse dyrere end andre. Jeg er helt enig i din konklusion om Nierle.

perfektionist

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 11:40

Hej Carser

Sony VHS båndene har jeg også rigtig gode erfaringer med, samt i øvrigt også TDK EHG. -- Det undrer også mig, at Sony sælger skiver under eget navn, som ikke går specielt godt i spænd med deres egne recordere. På et tidspunkt tog jeg 10 skiver Sony R+ 4X (produceret af Ricoh) med til en Sony forretning (købt samme sted). Vi testede dem af i forretningen, og ekspedienterne måtte med et "hmmm konstatere", at kun 5 ud af de 10 kunne læses umiddelbart - at 2 mere kunne læses efter lidt vrid og gniden er så en anden sag. Som sagt, med Verbatim og Taiyo Yuden producerede Fuji skiver har jeg ikke én eneste gang haft problemet!

perfektionist

Hej igen!

Ja, dine erfaringer taler for sig selv. Nu har jeg læst de nyeste indlæg i tråden her og kan se, at det ikke er helt så ligetil med hvem, der har lavet skiverne. Og jeg må endda rømme mig højlydt og konstatere, at min pc med DVD/CD kombodrev slet ikke kan genkende mine afsluttede Fuji DVD-R 4x skiver!

Se evt.   http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4317&P N=1&TPN=1

Så hvor de er fra ved jeg ikke. Men de virker fint på min afspiller og min recorder. Og gør de det også om 25 år er jeg tilfreds.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 12:07

Carser

Ja, helt enig mht resultatet om 25 år. Det gælder nok om at holde et vågent øje med skiverne undervejs! Derfor ville jeg ønske, at man kunne trække HDD optagelserne ud på en gigantisk harddisk, så man altid - også om 25 år - havde en master udgave.

perfektionist

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 13:04

Det er i.h.f. nok også en god ide at tage Customer Reviews med et gran salt. Jeg kan se at de føromtalte Hyundai-skiver nu udelukkende får topkarakteren 5 (ud af 5) hos Nierle. Sidst jeg var forbi Nierle havde 2 Customers givet dem 1 (ud af 5). Kommentaren var at de var totalt ubrugelige men disse reviews er "tilfældigvis" ikke fremhævet mere.

Claus 

Redigeret af clausewitz
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 13:14

Clausewitz

Jeg tror absolut, man skal tage Customer Reviews med et gran salt. Når man kan "manipulere" med mediekoder, så er det vist en smal sag også at "filtrere" diverse reviews. Egen erfaring og pålidelig rådgivning er nu guld værd!

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 14:41

Hej til alle I store "mediepersonligheder",

Nu har jeg til jeres orientering mailet til Fuji her i Danmark og spurgt

• hvor Fujifilm DVD -R og naturligvis +R 8x skiverne fremstilles (hvis ikke i Tyskland) samt
  • hvorfor mine -R 4x ikke er så kompatible, at min Compaq pc kan læse dem trods finalize og at købe-DVD'er ikke er noget problem.

Jeg vender tilbage, når jeg har fået svar.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 14:47

...Og det gik tjep:

"...du skal prøve at opdatere dit dvd-drev, da dette ofte ikke er opdateret til de høje speed"

"Varerne bliver produceret i Østen - i samarbejde med anden leverandør."

Jeg spørger så om specifikke navne.

M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu