recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD+R medier/Hvilket mærke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD+R medier/Hvilket mærke?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 14:56

Carser,

Godt gået Carser! Elsker svaret, "i samarbejde med anden leverandør", hmm øhhh TY, Ricoh eller hvem kan det mon være???

Venter spændt på svaret, vi ved jo, at der er mere end én leverandør!!!

perfektionist

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 15:11

Tak perfektionist,

Fuji er flinke til at svare hurtigt (i modsætning til Sony, der på mailsiden er i dyb koma - det er måneder, jeg refererer til)

"Hej Carsten.

Dette er en info som vi ikke umiddelbart må informere om. Men jeg kan fortælle dig at Fuji bruger sin egne dye.

Med venlig hilsen / Best regards
Fuji Magnetics Denmark"

Det med dye'n er jo fint, men har nogen mon "fået mundkurv på"?
Prøv evt. selv at fritte dem ud!

Jeg mailede på fuji@fuji.dk

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 15:18

Hej Carser

Ja, vi er inde i et kerneemne her, kerneemne fordi der vitterlig ER forskel på kvaliteten, alt efter hvem der leverer råmaterialet, og hvem gider købe et spindel på 25 stk., hvis man ikke ved, hvem leverandøren er!

http://www.blankdiscshop.co.uk/acatalog/dvdplusrnoprint.html.

Se f.eks. ovennævnte link til "blankdiscshop" i UK. Her finder vi vores velkendte - og hidtil fremragende - Fuji +R 8X skiver med RITEK dye.

Sony, ja, jeg har hørt, at de er ved lave om på deres struktur og derfor er tunge at danse med - heldigvis er deres HX-710 stadig fremragende.

perfektionist

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 15:33

Det kunne være interessant at se hvordan efterspørgslen efter deres DVD+R 8x (25 spindel) udvikler sig nu når Ritek står for produktionen. Det er mit indtryk at mange har brugt den tidligere billige adgang til TY-medier.

Claus

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 15:38

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

• hvorfor mine -R 4x ikke er så kompatible, at min Compaq pc kan læse dem trods finalize og at købe-DVD'er ikke er noget problem.

Du kan også være havnet i et politisk spil her. Jeg har selv en bærbar PC  med et TEAC drev som ikke kan læse DVD+R/RW medier. Compaq (HP) er en af de store støtter af DVD+RW - specielt tidligere (for 2-3 år siden) har fabrikanterne 'drillet hinanden' med ikke at kunne læse konkurrenternes formater  (bestemt ikke i brugernes interesse ).

Efter opblødningen, først fra Sony, med at støtte alle medie-typer er den krig dog afblæst.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 15:41

Jeg har lige tjekket mine Fuji+RW 1-4x de har mediekoden: RICOHJPN W11

Jeg går ud fra at JPN står for Japan. De har altid virket upåklageligt og med lave PIE og PIF.

Claus

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 15:49

Clausewitz

Når bare det virker, så er alt godt - og så skidt med alt andet. Vi ved jo også, at forskellige medier opfører sig forskelligt med forskellige recordere, så det er vanskeligt at fastlægge universelt gældende regler. Måske er Sony recordere overkritiske med medier? Jeg bemærkede bare, at min 710 begyndte med sine fejlmeddelelser, da jeg pludselig fodrede den med Fuji (Ricoh) medier istedet for Fuji (TY) medier. HVIS denne tendens er generel, så vil det helt sikkert påvirke efterspørgslen efter Fuji medier.

perfektionist

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 15:52

Hej igen,

Ja - det link fra perfektionist er beviset - de har lavet om på dye'n på de nye Fuji +'er på UK-markedet. Det minder mig om min foreløbige teori her:

...Blanke medier sælges som aldrig før, og det er altså ikke kun til back-up af pc'ers data, børnefilm og optagelser fra tv, de bruges. Kvaliteten er ofte ringe, måske fordi prisen presses ned bl.a. p.g.a. afgift, der også er pålagt fordi der snydekopieres i stor stil. Den ringe kvalitet kan så ødelægge ens optagelse af en film fra tv eller ens seriøse og 100% lovlige computer back-up. Det er også noget skidt. Jeg taler af bitter erfaring...

Et uddrag fra "Om Sony HDD-lagring af ofte sete DVD-film og ridser" i denne tråd "Overførsel af DVD til HDD" 

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5746

hvor jeg bl.a. langte lidt ud efter pirater. Så blev der ret tavst...

Og nu er Fuji lidt tavse. Er det mon fordi sandheden er ilde hørt  

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 15:59

Carser,

Jeg er bange for, at der er noget om din teori. Det er principielt lidt i stil med Sony's nuværende trængsler. De har etableret sig som et rigtig godt navn, MEN der er p.t. en udpræget tendens til at forbrugerne går efter discount markedet - og så bliver det svært at tjene penge på kvalitet.

Hurra for et forum som dette! Forhåbentlig kan vi skille en hel del får fra bukkene.

perfektionist

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Du kan også være havnet i et politisk spil her. Jeg har selv en bærbar PC  med et TEAC drev som ikke kan læse DVD+R/RW medier. Compaq (HP) er en af de store støtter af DVD+RW - specielt tidligere (for 2-3 år siden) har fabrikanterne 'drillet hinanden' med ikke at kunne læse konkurrenternes formater  (bestemt ikke i brugernes interesse ).

Efter opblødningen, først fra Sony, med at støtte alle medie-typer er den krig dog afblæst.

/Lars

Hej Lars,

Det giver god mening. Min Compaq er fra 2003. At det er politik det her passer også med Alt om DVD formater! 's oplysninger.

Godt krigen er afblæst. 

M.v.h. Carser

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 16:36
GODT NYT?
http://www.fuji-magnetics.com/en/company/news/index2_html

fortæller bl.a. dette:

FUJIFILM INTRODUCES DVD 1X-16X MEDIA WITH NEW, PROPRIETARY DYE

Environmentally friendly dye enables broad recording capabilities

Kleve , NRW, 25 August, 2004 – Fuji Magnetics GmbH today announced that the Fujifilm DVD+R 1X-16X optical media would be available in the European market in September. The media is among the industry’s first optical technologies to offer a disc capable of recording consistently and reliably in drives ranging from 1X-16X recording speeds. At a speed of 16X, a full 4.7 GB DVD+R disc can be written in about 6 minutes.

This new disc continues a legacy of innovation by incorporating Fujifilm’s unique, patented organic dye coating that was announced in January. The heavy-metal free dye comes from the company’s extensive research and development labs, which have over the last 70 years created an extensive library of innovative compounds based on photochemical research that have been responsible for advancing many technologies.

----

Ordet reliably er et, jeg især bemærker. 

M.v.h. Carser

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 16:43

Carser,

Lad os se det som godt nyt, indtil det modsatte er bevist!

perfektionist

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu