recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD til harddisk og til TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVD til harddisk og til TV ?

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Tak, hvorfor syntes du så også at jeg hellere skal vælge mkv end vob ?

ok det forstår jeg ikke ret meget af, hvorfor er alle mkv filer ikke ens og hvad har det af betydning ? hvad er container format ? 


Fordi som jeg skrev ovenfor: Mkv er ikke et format i sig selv, men en container hvor man kan putte alle mulige slags video- og audiofiler i, f.eks. vob, mpeg2, mpeg4, divx, xvid m.fl.og filerne forbliver i det oprindelige format efter de er muxet til mkv. Så dine DVDer, som består af vob filer (vob er mpeg2) forbliver altså at være vob filer efter de er muxet til mkv. Forskellen bliver dog, at mens en DVD består af flere vob filer, så bliver den færdige mkv fil kun én lang fil. Med Makemkv kan du bevare de oprindelige lyd- og undertekstspor eller fravælge dem du ikke skal bruge, og du kan også bevare eller slette de kapitler der er på DVDen. 

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 21:04
ok tak.

Kan jeg evt. bare så købe sådan en harddisk og ligge ned på og koble den til mit tv ? tænker jeg vil starte med en mindre harddisk. Se link


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 21:10
 Ja, den tilsluttes TVet når Der er overført filer till den, så kan de afspiller der. Inden HDDen bruges, formatteres den till NTFS.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 21:19
ok og jeg kan så koble den fra igen og sætte den til min computer og ligge flere filer over på den og koble den til tv igen uden problemer ?

Kan jeg også lave windows mapper med titler på harddisken så der er mere styr på hvor de forskellige filer ligger ? som tv kan læse ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 21:29
 Der kan laves mapper på helt normal vis. Husk at inden den fjernes fra TVet, så skal den "skubbes ud"  ligesom man gør på en PC inden den fjernes
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 21:35
skubbes ud ? kan det uddybes ? jeg skubber ikke usb harddisk ud på min pc, jeg kobler den bar fra og slukker for strømmen til harddisken, er det forkert ?  Confused
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 21:41
 Man hiver ikke en USB enhed ud HOT, det gjorde jeg engang, filerne var skrot derefter. Enten skubbes den ud, eller PCen/TVet slukkes først.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 21:50
ok det vidste jeg ikke, tak for info. Nu lyder det måske dumt men hvordan skubber man en harddisk ud af et tv hvis den bare er forbundet med et usb stik ? men tænke rjeg vil slukke tv afbryde hd på strømmen og koble udb stikket fra.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 22:27
Der er ikke extern forsyning til de små HDDer, de forsynes fra den enhed de er koblet til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

ok det vidste jeg ikke, tak for info. Nu lyder det måske dumt men hvordan skubber man en harddisk ud af et tv hvis den bare er forbundet med et usb stik ? men tænke rjeg vil slukke tv afbryde hd på strømmen og koble udb stikket fra.


Den skal være en 2½" harddisk. Den strømforsynes igennnem USB kablet. Hvis den er koblet til et TV
kan strømforsyningen kun afbrydes ved at slukke for TVet. Hvis den er koblet på en PC klikker du på det ikon på proceslinien der hedder "Sikker fjernelse af hardware og udskubning af medier" inden du trækker stikket ud. Ellers  kan du i værste fald risikere, at alt hvad der er på harddisken bliver ubrugeligt.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 23:09
 Mit Samsung TV har en "skub ud" funktion, om Panaen har det ved jeg ikke, for der bruges en Shield TV til det, da TVet ikke kan læse .MOV som mit Nikon bruger til Video.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 23:19
ok, jeg skal bruge en harddisk med strømforsyning til, jeg kontaktet det firma som har lavet mit tv og de skrev at der skal være strøm stik til. Så jeg skal finde en større harddisk formoder jeg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu