recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD til harddisk og til TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVD til harddisk og til TV ?

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 23:24
ok har ikke meget forstand på harddiske så ved ikke lige hvad 2½ er, dem jeg har til min pc de er med strømforsyning men de fyldt godt op og skal ikke bruges til mine film og tv så jeg skal ud og købe en til mit tv. Men ifølge philips så anbefaler de at der strømfyning til den harddisk jeg sætter over i mit tv med usb stik.

Så er det måske derfor jeg aldrig har mistet noget på mine harddisk da de alle køre på strømforsyning ? når jeg bare har slukket med og trukket usb stikket ud eller har jeg bare været heldig ?
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

skubbes ud ? kan det uddybes ? jeg skubber ikke usb harddisk ud på min pc, jeg kobler den bar fra og slukker for strømmen til harddisken, er det forkert ?  Confused


Det handler om hvordan systemet er konfigureret. Harddisken kan være optimeret til "hurtig fjernelse" eller "hurtig skrivning". I Windows er en harddisk som udgangspunkt optimeret til hurtig skrivning - og så er det vigtigt, at "skubbe den ud" inden den bliver fysisk fjernet/slukket.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 01:15
Ifølge Windows burde "Safely remove" være en saga blot, faktisk siden Windows 7 kom på markedet.

Personligt har jeg 15 - 20 forskellige eksterne harddiske og USB-sticks, både med og uden ekstern strømforsyning, som jeg frakobler forskellige enheder, uden nogensinde at have oplevet problemer, så jeg vil ikke mene, det er noget man skal bekymre sig om, så længe man er ret sikker på, der ikke bliver skrevet til den.
Ved harddiske med ekstern strømforsyning, sørger jeg altid for, at hive USB-kablet ud før strømkablet, så er jeg sikker på, der ikke bliver overført data, når strømmen kappes.

Hvis uheldet skulle være ude, så er harddiske efterhånden så store i dag, at man alligevel burde have en backup, hvis ikke af det hele, så i det mindste af det vigtigste!

Selvom producenten skriver, der skal bruges en harddisk med ekstern strømforsyning, så virker de fleste hardiske uden (2,5") som regel alligevel.

Harddiske på 1 TB er som regel for dyre, i forhold til den plads man får for pengene.
Harddiske på 8 TB er i øjeblikket der, man får mest plads for pengene, men jeg vil anbefale at købe 2 stk. med det samme, så man kan have backup af det hele, så slipper man for fugtige øjne.
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 06:26
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Ifølge Windows burde "Safely remove" være en saga blot, faktisk siden Windows 7 kom på markedet.

Personligt har jeg 15 - 20 forskellige eksterne harddiske og USB-sticks, både med og uden ekstern strømforsyning, som jeg frakobler forskellige enheder, uden nogensinde at have oplevet problemer, så jeg vil ikke mene, det er noget man skal bekymre sig om, så længe man er ret sikker på, der ikke bliver skrevet til den.
Ved harddiske med ekstern strømforsyning, sørger jeg altid for, at hive USB-kablet ud før strømkablet, så er jeg sikker på, der ikke bliver overført data, når strømmen kappes.

Hvis uheldet skulle være ude, så er harddiske efterhånden så store i dag, at man alligevel burde have en backup, hvis ikke af det hele, så i det mindste af det vigtigste!

Selvom producenten skriver, der skal bruges en harddisk med ekstern strømforsyning, så virker de fleste hardiske uden (2,5") som regel alligevel.

Harddiske på 1 TB er som regel for dyre, i forhold til den plads man får for pengene.
Harddiske på 8 TB er i øjeblikket der, man får mest plads for pengene, men jeg vil anbefale at købe 2 stk. med det samme, så man kan have backup af det hele, så slipper man for fugtige øjne.

Hvordan man laver en såkaldt "skub ud"-øvelse på et TV, aner jeg ikke, men når muligheden findes på en computer, hvorfor så risikere noget? Det tager kun 2 sekunder og tre klik. NOgle gange vil en harddisk IKKE skubbes ud. Så er man nødt til at lukke computeren helt først, og så hive stikket.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

ok, jeg skal bruge en harddisk med strømforsyning til.


Det mener jeg bliver alt for bøvlet, så det vil jeg ikke anbefale. Desuden kommer du til at døje med støj fra en 3½" harddisk.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 11:17
 Det er alt for besværligt og helt unødvendigt at bruge en HDD som skal bruge seperat forsyning, det hele skal flyttes frem og tilbage mellem enhederne, i stedet flor bare at flytte HDDen, og så er der som også skrevet den helt unødvendige støj som kommer fra de store diske, derudover, så koster de også extra.
Har ikke brugt en HDD med seperat forsyning efter overgang til bærbar PC for mange år siden. Det er vel snart 10 år siden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 17:02
Hej planen er også at købe 2 med det samme på hver harddisk så jeg har kopi af alt. Men har tænkt at for at være mere sikker så kunne jeg evt. købe en ekstra mindre harddisk som er sat til tv hvor jeg altid kan ligge lidt på og fjerne fra og så bruge de 2 andre som master harddiske hvor jeg kan kopiere over fra hvad jeg end vil se.

Nu ændre mkv vel ikke billed format eller fjerner undertekster ?
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 17:05
ok, dem jeg har til min pc må så være 3½ da der er strømforsyning til dem alle sammen. Men syntes nu ikke at jeg kan høre dem ret meget.
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 17:08
philips skrev bare til mig at harddisken skal ha egen strømforsyning hvis jeg sætter dem til mit tv. Kan de tage fejl ? Confused
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 17:11
Der bør være en USB på TVet hvor der står HDD. Det er der på de fleste TVer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Nu ændre mkv vel ikke billed format eller fjerner undertekster ?


Kun hvis du selv beder om det.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

philips skrev bare til mig at harddisken skal ha egen strømforsyning hvis jeg sætter dem til mit tv. Kan de tage fejl ? Confused


Det står der også i mange manualer, men moderne 2½" harddiske bruger så lidt strøm at de sagtens kan fødes gennem USB kablet.

Flemming


Redigeret af fltk - 21-August-2019 kl. 18:07
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu