recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVI til LCD-TV problem.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVI til LCD-TV problem.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zerocool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: DVI til LCD-TV problem.
    Sendt: 09-August-2005 kl. 23:57

Håber virkelig der er en venlig sjæl, som kan være mig behjælpelig her.

Jeg har koblet mit 32" LCD-TV (http://www.alfaview.dk/netshop/index.asp?productid=197) op til min HTPC, med et ATI Radeon 9800, via DVI. Panelet har en fysisk opløsning på 1366x768 og det er lykkedes mig at opnå 1:1 pixelmapping.

Der er dog 2 problemer:

  • Dels er der, når jeg kører 1366x768 eller 1360x768, en vandret blinkende linie der bevæger sig fra bunden af skærmen til toppen. Bemærk det kun er ved de nævnt opløsninger, hvor problemet er tilstede.
  • Derudover er der i højre side af panelet, 6 pixellinier som er let forvrængede.

Håber i kan hjælpe. På forhånd tak

I am the Law
Til top
zerocool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2005 kl. 17:57

Nu er jeg kommet lidt videre og håber, at der er nogen, med nedenstående informationer, kan få mig sporet ind på en løsning.

Har nu siddet i et par timer og rodet med indstillingerne i Powerstrip. Det er lykkedes mig følgende:

  • At få den vandrette blinkende streg til dels at bevæge sig hurtigere og langsommere, samt tillige i modsatte retning. Altså oppefra og ned. Dog er det ikke lykkedes mig, at fjerne den helt.
  • At fjerne forvrængningen i højre side (det ser faktisk ud som om alle pixellinierne er aktiverede). Når denne indstilling er aktiveret er der dog ikke længere 1:1 pixelmapping på det vandrette niveau. Jeg tror måske problemet ligger i de ekstra 6 aktiverede pixellinier.

Bemærk at de 2 punkter er ved 2 forskellige indstillinger.

Af TV-manualen fremgår det, at 1366x768 kører med 48.387 Hz i det horizontale niveau og 60.00 Hz i vertikal frekvens. Håber at det hjælper nogen til at kunne hjælpe mig

 

Sådan ser det ud når jeg kører med et testmønster som baggrund på skrivebordet:

Sådan her skal det se ud når jeg opnår 1:1 pixelmapping:

I am the Law
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu