|
DX, radioamatør - Off Topic... |
Besvar | Side <1234 8> |
Forfatter | ||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2222 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er du så sikker på, at det kun er gældende for langdistance-modtagelse? Fordi, der var for lang tid siden en bruger, der skrev at han ikke mere havde sin teleskopantenne truppet ud for at kunne bruge DAB. Dog, da jeg prøved at skubbe min teleskopantenne helt sammen, så var det farvel, ABC!! Så, alt er relativt...
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2222 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nåh.... Ikke noget ophidsende i dag!
På FM: DR P4 trekanten DR P4 Sjælland... Den har jeg S' Gu' alligevel ALDRIG haft inde på min radio - ej heller, da jeg havde min 5-elements-antenne... (Så, altså noget "halvsvensk"...) DR P4 Syd har da af og til, været på besøg. På DAB var det noget besværligt at få lov til at høre Radio ABC, fra Viborg-Skive-netværket. Den plejer ellers at gå igennem RIMELIGT stabilt. NDR - No-Joy......
Redigeret af mnielsen - 14-August-2024 kl. 06:39 |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kørte fornylig nær Lejre og kunne pludselig høre Svensk P1 og P3 helt perfekt på FM, det har jeg godt nok ikke prøvet før.
|
||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det forstår jeg ikke - altså, at du ikke har prøvet det før. Hvis Lejre er på Sjælland. Så er der jo ikke så langt til Sverige. Bor du på Sjælland? Hvis ja, så prøvede du vel da du kom hjem, på anlægget, eller en radio?
Redigeret af mnielsen - 14-August-2024 kl. 15:47 |
||
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7100 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I Lejre Roskilde området kan man da høre svensk radio hver dag
Redigeret af hansie - 14-August-2024 kl. 20:30 |
||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så, mon ikke, Kasper_J har prøvet på de forkerte frekvenser? Eller, frekvenser, hvor andre radiokanaler forstyrrer? Det tror jeg... Her i det Mørke Nordjyske, døjer jeg nemlig med at Radio Alfa forstyrrer SR P3, på 99,4 MHz. Radio Alfa prøver ihærdigt at komme igennem på 99,5 MHz, hvilket smitter af på 99,4 MHz. ÆUW og dobbelt øv!.
|
||
||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når en radiokanal på FM, ikke giver lyd fra sig - ikke en gang sus, som normalt, når der ikke er ordentligt signal, hvad skyldes det så?
Radioen kan sagtens søge kanalen, og stopper der automatisk. Men ingen lyd - ingenting. Er jeg stadig bare udenfor ... Ikke pædagogisk rækkevidde, men SENDERENS rækkevidde? Det er 93,5 MHz, Radio Solo, (Langå/Hadsten) der er tale om. Der forsøges modtaget fra Aars. Det har hver dag ellers foregået uden problemos. Den kommer fint igennem på 96,4 MHz (Randers) Nogen, som bor i Langå/Hadsten-området, som gider at prøve, om senderen er oppe at køre på 93,5 MHz
Redigeret af mnielsen - 16-August-2024 kl. 08:20 |
||
||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er det fordi radiostationen står og sender stilhed ud. Kan være det er uden for deres sendetid.
|
||
Mvh Jesper
|
||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ligenu - den er fortsat stille... EDIT: Den funker igen, nu - enten vejret, eller ir og skidt i senderen..... HØJST sandsynligt, vejret.
Redigeret af mnielsen - 16-August-2024 kl. 20:50 |
||
||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
I dag har jeg så kunnet høre Radio GoFM på DAB i hele 3 timer, fejlfri lyd, uafbrudt. Ellers, har der ikke været noget særligt på frekvensbåndet for mig, denne gang. (Aars)
Redigeret af mnielsen - 17-August-2024 kl. 09:40 |
||
||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så håber jeg da, at det går bedre med det svenske, der, hvor du bor... Måske, kan det bare være vanskeligt at modtage i en kørende bil?
|
||
||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan nogen forklare mig, angående stueantenner, eller bare en ledning, som stueantenne?
En stueantenne, bestående af to teleskopantenner skal helst stå som V-formet for bedste modtagelse... SELV om den placeres så højt som muligt... Hvis dennes 2 teleskopantenner drejes ned til vandret, så bliver signalet dårligere?!?!?! Selv ved HØJ placering... En ledning, derimod, skal være vandret - som et T? Altså, ved FM-signaler, i de fleste tilfælde. Jeg fatter hat..... Ved/i Hobro, skal den godt nok nogle steder være lodret pga. senderens polarisering...
Redigeret af mnielsen - 18-August-2024 kl. 18:59 |
||
||
Besvar | Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |