recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio Contour 30 - for tæt på væg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio Contour 30 - for tæt på væg?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dynaudio Contour 30 - for tæt på væg?
    Sendt: 14-Februar-2022 kl. 10:21
Hej Forum, 

Jeg håber at en af jer HIFI-kyndige mennesker kan gøre mig klogere på, om jeg skal hoppe på et par Dynaudio Contour 30 eller ikke. 

Jeg har været lun på dem længe og kan virkelig godt lide lyden af dem. Min udfordring er, at jeg ikke kan trække dem særligt langt ud fra væggen, da rummet af flere årsager ikke helt tillader det. Jeg kan max trække dem 25-30 cm ud fra væggen. 

Mit spørgsmål er derfor: 

Er det totalt gak at købe en højttaler af den kaliber og komme skumplug i, så den kan komme op ad væggen? Eller er der en chance for, at det kan lyde godt, selvom den kun kommer 25 cm ud fra væggen og ikke de anbefalede 50 cm?  

På forhånd tusind tak for hjælpen smiley 

Mvh Søren
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 10:50
Om det er gak, det kun dig der kan bedømme det. Men at du godt kan lide højttaleren og dens lyd, er jo et godt sted at starte. 

Et hurtigt kig i manualen fortæller, at de leverer skumpropper med, så selvom det ikke er ideelt, så er det en løsning de selv anbefaler.

Generelt er akustik i et rum et utroligt svært emne, flere folk har købt sig fattige i akustik paneler uden den ønskede effekt.

Alt afhængig af rummets størrelse, så kunne en mindre model, Contour 20 eller Heritage Special måske være et bedre bud. 
Køber du nyt? Så må det være muligt at høre højttaleren i eget rum inden du køber...


Redigeret af Gofiland - 14-Februar-2022 kl. 10:50
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 10:55
Tusind tak for hurtigt svar. 

Jeg har kig på et brugt sæt, så jeg har desværre ikke mulighed for at tage dem hjem til en audition. 

Ham der sælger dem har ikke de originale skum-plugs, der følger med, men jeg har selv tænkt tanken, at når Dynaudio vedlægger dem, kan det næsten ikke være sådan et helligbrøde, som nogle audiofile gør det til? 

Jeg tænker at jeg må prøve at finde et sæt plugs og så prøve mig lidt frem hos sælger :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 13:06
Tag et par tennissokker foldet så de sidder fast i portene med til hver port. Så kan du høre dem inden du køber.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 13:20
Det lyder dejligt lavpraktisk. Det vil jeg gøre. Tak for rådet. 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 13:47
Det er enkelt - Prop dem, og stil dem stadig så langt fra væggen som muligt. Vinkel dem en lille smule (10-15 grader) mod lyttepositionen, læn dig tilbage og nyd Dynaudios fantastiske gengivelse.  Wink
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 14:53
Jeg bliver jo som en kåd lille skole-dreng, når du skriver sådan Flippo LOL Jeg kan slet ikke vente med at få dem hjem i egen stue. Tak for dit tip. Det prøver jeg helt sikkert af Smile
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 19:01
Lad os høre, hvad ud beslutter dig for... 

Tror ikke du kan gå galt med Dynaudio og slet ikke en model i den klasse... Smile
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 19:14
Det er også min tanke. Men jeg har det også en smule stramt med at impulsshoppe i den prisklasse. På den anden side lever man kun én gang. Er der i hvert fald nogen, der mener 🤣

Jeg lover at give en melding, når og hvis de står i stuen :) 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 20:55
Alle højttalere du køber vil jo løbe ind i den samme udfordring, så der er ikke nogen videre grund til ikke at købe det bedste du har penge til.
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 21:05
Ja, medmindre en af jer skrev "Don't do it! Du er nødt til at købe højttalere, der er er uden ports bagpå stedet for" :) Men siden den generelle holdning indtil nu har været positiv ift. eventuelt at "plugge" dem, så er jeg meget mere rolig. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 22:37
Alle audiofile fortjener Dynaudio-højttalere i den prisklasse

Vi må se hvornår det bliver min tur
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu