recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio Contour 30 - for tæt på væg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio Contour 30 - for tæt på væg?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 22:45
Jeg er helt enig. Forventningens glæde skal man heller ikke kimse ad :) Jeg håber dog, at du får din drøm opfyldt før end siden 😉 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 01:39
Der er i hvert fald én stor ting der skal købes til setuppet først, så det har lange udsigter Jeg er også rigtig glad for mine DLS M66 alligevel.
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 09:56
Det kan jeg godt forstå! :) De er fede. De er allerede et væsentligt step up fra mine nuværende AR-11, som jo er ren vintage, men som jeg også har været rigtig glad for. 

Jeg opgraderede til en Hegel H190 for et par år tilbage med drømmen om Contour 20 på et tidspunkt. Nu har jeg så muligheden for at tage det skridtet videre og købe 30 serien. Så vidt jeg kan læse mig frem til, kan H190'eren trække dem uden problemer. Jeg tager den med, når jeg skal lytte til højttalerne :) 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 12:33
Medmindre du kan lide at være døv, så kan de fleste fornuftigt byggede forstærkere jo trække de fleste højttalere.

Redigeret af Naiera - 15-Februar-2022 kl. 12:34
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 13:01
Nej, jeg hører sjældent meget høj musik. Det regnede jeg også lidt med :) 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 13:16
Det er i øvrigt sjovt, at der kun er to analoge indgange (plus HT-input) på sådan en H190'er, men den har selvfølgelig også flere digitale indgange end min Hegel HD25 DAC
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 13:30
Ja, den er lidt begrænset analog-mæssigt, men det kompenserer den netop for på den digitale side, når man har det behov :) 
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 19:47
Så er de landet i stuen. Jeg er en meget, meget glad mand. Konen skal godt nok lige smøres kan jeg fornemme "De er altså lidt voldsomme. Skal de stå så langt ude?" Vi snakker max 30 cm ud fra væggen. Hun må lige vænne sig til tanken!

Sælger havde købt Confidence 60 parret med sin H590 Dead Jeg nåede desværre også at høre dem inden jeg gik. Haha. 

Nå, men jeg er ovenud lykkelig!

God weekend til alle og tak for gode råd og vejledning.

Mvh Søren 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 19:56
Prøv med 20 cm, det er ikke sikkert du kan høre forskel. Og tillykke med dem, gode højttalere er vigtige Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Søren.B Søren.B skrev:

Sælger havde købt Confidence 60 parret med sin H590 


Han er dum
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren.B Søren.B skrev:

Sælger havde købt Confidence 60 parret med sin H590 


Han er dum
 

Han er i hvert fald en meget privilegeret mand Big smile
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Prøv med 20 cm, det er ikke sikkert du kan høre forskel. Og tillykke med dem, gode højttalere er vigtige Wink

Det prøver jeg med det samme! Tak! Så kan jeg også drukne støjen fra min datter, der strejker imens min kone putter hende Tongue Og så håber jeg, at der ikke er noget, der hedder karma efter den kommentar ErmmLOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu