recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio Contour 30 - for tæt på væg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio Contour 30 - for tæt på væg?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Søren.B Søren.B skrev:

Så er de landet i stuen. Jeg er en meget, meget glad mand. Konen skal godt nok lige smøres kan jeg fornemme "De er altså lidt voldsomme. Skal de stå så langt ude?" Vi snakker max 30 cm ud fra væggen. Hun må lige vænne sig til tanken!

Du har købt et sæt fantastiske ganske diskrete velproportionerede højttalere. Hvis konen syntes at de er for store, så fortæl hende at du faktisk helst ville have et sæt kleinhorns, men for hendes skyld valgte de små og diskrete Dynaudio.

Kleinhorns
https://www.moppe.dk/klhorn.html


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Søren.B Søren.B skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Prøv med 20 cm, det er ikke sikkert du kan høre forskel. Og tillykke med dem, gode højttalere er vigtige Wink

Det prøver jeg med det samme! Tak! Så kan jeg også drukne støjen fra min datter, der strejker imens min kone putter hende Tongue Og så håber jeg, at der ikke er noget, der hedder karma efter den kommentar ErmmLOL
Mine højttalere står ca 20 cm fra væg, der anbefales 50 cm. Jeg ved ikke hvad de havde tænkt sig, om man skal kunne gå rundt om højttalerne LOL  Jeg har så smækket en skum havehynde op mod væggen bag hver højttaler
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2022 kl. 03:40
Oprindeligt skrevet af Søren.B Søren.B skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren.B Søren.B skrev:

Sælger havde købt Confidence 60 parret med sin H590 


Han er dum
 

Han er i hvert fald en meget privilegeret mand Big smile


Heldigvis har jeg dog en forstærker der er næsten lige så dyr

Mine ønskehøjttalere er også Confidence 30, som jeg gerne venter ti år på at få råd til. Det må være godt nok til at være endgame.

Redigeret af Naiera - 20-Februar-2022 kl. 03:42
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2022 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren.B Søren.B skrev:

Så er de landet i stuen. Jeg er en meget, meget glad mand. Konen skal godt nok lige smøres kan jeg fornemme "De er altså lidt voldsomme. Skal de stå så langt ude?" Vi snakker max 30 cm ud fra væggen. Hun må lige vænne sig til tanken!

Du har købt et sæt fantastiske ganske diskrete velproportionerede højttalere. Hvis konen syntes at de er for store, så fortæl hende at du faktisk helst ville have et sæt kleinhorns, men for hendes skyld valgte de små og diskrete Dynaudio.

Kleinhorns


Klaus

Nej, hvor jeg grinede! Jeg havde regnet med at se nogle kæmpe højttalere, men de "Klein"horns er jo direkte komiske! Wow. Dem gad jeg godt at høre Big smile
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2022 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren.B Søren.B skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Prøv med 20 cm, det er ikke sikkert du kan høre forskel. Og tillykke med dem, gode højttalere er vigtige Wink

Det prøver jeg med det samme! Tak! Så kan jeg også drukne støjen fra min datter, der strejker imens min kone putter hende Tongue Og så håber jeg, at der ikke er noget, der hedder karma efter den kommentar ErmmLOL
Mine højttalere står ca 20 cm fra væg, der anbefales 50 cm. Jeg ved ikke hvad de havde tænkt sig, om man skal kunne gå rundt om højttalerne LOL  Jeg har så smækket en skum havehynde op mod væggen bag hver højttaler
 

Tak for info. Så tænker jeg også at det går hos mig. Indtil videre har jeg ikke noget at brokke mig over og jeg fik spillet højt idag. Dog uden havehynder :)
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2022 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren.B Søren.B skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren.B Søren.B skrev:

Sælger havde købt Confidence 60 parret med sin H590 


Han er dum
 

Han er i hvert fald en meget privilegeret mand Big smile


Heldigvis har jeg dog en forstærker der er næsten lige så dyr

Mine ønskehøjttalere er også Confidence 30, som jeg gerne venter ti år på at få råd til. Det må være godt nok til at være endgame.
 

Du kan jo ikke smide sådan en cliffhanger uden at indvie os i herlighederne? Wink 

Confidence 30 kunne også godt være min holy grail. Men en stor del af charmen er altså også forventningens glæde, jagten, og så selvfølgelig at opgradere lidt løbende, så man rent faktisk kan sætte pris på de meget fine ting i livet. Som Confidence serien f.eks. :) Contour er en meget fin high end start for mig. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2022 kl. 20:22
Ja, det gør bestemt ikke noget at have noget at se frem til. Jeg nyder som nævnt mine M66'ere nu og kan godt vente lang tid før jeg har pengene til et par brugte Selvtillid 30

Tillykke med dine Konturer; det er virkelig lækkert at få en betydelig opgradering på lydsiden.
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2022 kl. 21:18
Det kan jeg godt forstå at du gør :) Tusind tak!
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2022 kl. 22:11
Stort tillykke med dine fede nye højttalere :-) 

Håber du fortæller lidt om dine indtryk, når du har fået lyttet lidt! Slet ikke misundelig ;-) 


Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2022 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Stort tillykke med dine fede nye højttalere :-) 

Håber du fortæller lidt om dine indtryk, når du har fået lyttet lidt! Slet ikke misundelig ;-) 


 

Mange tak! Jeg har tabt kæben på gulvet over, hvor meget liv de har pustet i albums var gammel tid. Jeg anede slet ikke at produktioner fra 80'erne kunne lyde så godt. Jeg har altid tænkt at "nyere var bedre", men gode produktioner fra 80'erne lyder virkelig godt. Jeg har testet med Totos Africa f.eks. 

Det der umiddelbart slår mig mest er, at lyden er ekstremt veldefineret. Der er god adskillelse mellem alle instrumenter, så de står klart i lydbilledet. En anden ting er, at vokalen lader til at træde meget langt frem i lydbilledet, hvilket jeg helt og aldeles elsker. Det er formentlig takket være prioriteringen af mellemtone i designet af højttaleren, og så Esotar2 diskanten. 

Jeg hørte det seneste album fra Leonard Cohen i går (som jeg ellers ikke dyrker) og jeg endte med at høre hele albummet fordi hans stemme fik hele rummet til at skælve. På den gode måde. Jeg er helt blæst bagover indtil videre. 

Lydbilledet er meget bredt og dybt. 

Hvis der er én ting, jeg skal nitpicke omkring er det, at hvis der er meget bas på en produktion kan der godt indimellem være en tendens til lidt "boominess". Det er helt sikkert fordi højttalerne står 20 cm. fra væggen. 

Jeg har nogle originale skumpropper på vej fra Dynaudio (30 kr. stykket, av min arm LOL), som jeg vil prøve lidt frem og tilbage med. Man kan vist tage en indersektion ud af skumproppen, så der er flere muligheder for at dæmpe luft-udladningen. 

God dag Smile

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2022 kl. 12:29
Jeg tænker du bare skal proppe dem helt af, med den afstand til væggen.

Og ja, gamle indspilninger er næsten altid bedre, end nye, da nyere indspilninger er fyldt med "loudness-war". Det ødelægger dynamikken og detaljerne i musikken.
Hvis du er til Dire straits, så er de gamle albums helt suveræne at lytte til...
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2022 kl. 13:37
Ja, der skal lige eksperimenteres lidt og det kan godt være at det ender med at de bliver helt proppet af. 

Jeg har ikke hørt så meget Dire Straits, men jeg er åben overfor alle genrer, så det kan godt være at der lige skal Sultans of Swing på senere. Den har jeg ikke hørt længe :) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu