|
Dynaudio Contour 30 - for tæt på væg? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Du har købt et sæt fantastiske ganske diskrete velproportionerede højttalere. Hvis konen syntes at de er for store, så fortæl hende at du faktisk helst ville have et sæt kleinhorns, men for hendes skyld valgte de små og diskrete Dynaudio. Kleinhorns Klaus
|
||||
![]() |
||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4864 |
|||
Mine højttalere står ca 20 cm fra væg, der anbefales 50 cm. Jeg ved ikke hvad de havde tænkt sig, om man skal kunne gå rundt om højttalerne
![]() |
||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
|||
Heldigvis har jeg dog en forstærker der er næsten lige så dyr ![]() Mine ønskehøjttalere er også Confidence 30, som jeg gerne venter ti år på at få råd til. Det må være godt nok til at være endgame. Redigeret af Naiera - 20-Februar-2022 kl. 03:42 |
||||
![]() |
||||
Søren.B ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Januar-2012 Sted: København DK Status: Offline Point: 63 |
|||
Nej, hvor jeg grinede! Jeg havde regnet med at se nogle kæmpe højttalere, men de "Klein"horns er jo direkte komiske! Wow. Dem gad jeg godt at høre
![]() |
||||
![]() |
||||
Søren.B ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Januar-2012 Sted: København DK Status: Offline Point: 63 |
|||
Tak for info. Så tænker jeg også at det går hos mig. Indtil videre har jeg ikke noget at brokke mig over og jeg fik spillet højt idag. Dog uden havehynder :)
|
||||
![]() |
||||
|||
Du kan jo ikke smide sådan en cliffhanger uden at indvie os i herlighederne? ![]() Confidence 30 kunne også godt være min holy grail. Men en stor del af charmen er altså også forventningens glæde, jagten, og så selvfølgelig at opgradere lidt løbende, så man rent faktisk kan sætte pris på de meget fine ting i livet. Som Confidence serien f.eks. :) Contour er en meget fin high end start for mig.
|
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
|||
Ja, det gør bestemt ikke noget at have noget at se frem til. Jeg nyder som nævnt mine M66'ere nu og kan godt vente lang tid før jeg har pengene til et par brugte Selvtillid 30
![]() Tillykke med dine Konturer; det er virkelig lækkert at få en betydelig opgradering på lydsiden. |
||||
![]() |
||||
|||
Det kan jeg godt forstå at du gør :) Tusind tak!
|
||||
![]() |
||||
Gofiland ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2017 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 111 |
|||
Stort tillykke med dine fede nye højttalere :-)
Håber du fortæller lidt om dine indtryk, når du har fået lyttet lidt! Slet ikke misundelig ;-) |
||||
![]() |
||||
|||
Mange tak! Jeg har tabt kæben på gulvet over, hvor meget liv de har pustet i albums var gammel tid. Jeg anede slet ikke at produktioner fra 80'erne kunne lyde så godt. Jeg har altid tænkt at "nyere var bedre", men gode produktioner fra 80'erne lyder virkelig godt. Jeg har testet med Totos Africa f.eks. Det der umiddelbart slår mig mest er, at lyden er ekstremt veldefineret. Der er god adskillelse mellem alle instrumenter, så de står klart i lydbilledet. En anden ting er, at vokalen lader til at træde meget langt frem i lydbilledet, hvilket jeg helt og aldeles elsker. Det er formentlig takket være prioriteringen af mellemtone i designet af højttaleren, og så Esotar2 diskanten. Jeg hørte det seneste album fra Leonard Cohen i går (som jeg ellers ikke dyrker) og jeg endte med at høre hele albummet fordi hans stemme fik hele rummet til at skælve. På den gode måde. Jeg er helt blæst bagover indtil videre. Lydbilledet er meget bredt og dybt. Hvis der er én ting, jeg skal nitpicke omkring er det, at hvis der er meget bas på en produktion kan der godt indimellem være en tendens til lidt "boominess". Det er helt sikkert fordi højttalerne står 20 cm. fra væggen. Jeg har nogle originale skumpropper på vej fra Dynaudio (30 kr. stykket, av min arm ![]() God dag ![]() |
||||
![]() |
||||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1433 |
|||
Jeg tænker du bare skal proppe dem helt af, med den afstand til væggen.
Og ja, gamle indspilninger er næsten altid bedre, end nye, da nyere indspilninger er fyldt med "loudness-war". Det ødelægger dynamikken og detaljerne i musikken. Hvis du er til Dire straits, så er de gamle albums helt suveræne at lytte til... |
||||
![]() |
||||
|||
Ja, der skal lige eksperimenteres lidt og det kan godt være at det ender med at de bliver helt proppet af.
Jeg har ikke hørt så meget Dire Straits, men jeg er åben overfor alle genrer, så det kan godt være at der lige skal Sultans of Swing på senere. Den har jeg ikke hørt længe :)
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |