|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Så har de da også haft et halvt århundrede til at spare op til nyere teknik. Hvordan mon de får taget ordnet eller udskiftet? Det er ikke gratis at leve - og det er slet ikke meningen det skal være det. Jeg gider generelt ikke høre om sådan 'klynk' uden der foreligger en klar og velbeskrevet forklaring. Alt for tit er historien 'strammet' udover enhver rimelighed. En MPEG-2 boks til 250 kr der kan modtage DR1+2+TV2 er alt nyt, der behøves indtil 2012 hvis man får TV2 via antenne.* Der er ikke must carry på andet - og Kongerigets fælles kasser har vigtigere ting at støtte en TV og Radio modtagere. Det er i øvrigt således, at man af bistandenshjælp selv skal spare op til forudsigelige hændelser - og den digitale omstilling har været varslet siden 2005/06 - så den kommer meget forudsigeligt. Lars :) **Bortset fra ovennævnte VHF case, der ikke kan være ret almindelig. Redigeret af reslfj - 11-September-2009 kl. 19:34 |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Alle skal betale medielicens - det er en skat, der sikre dansk kultur i bla. radio og tv. At DR mv. ikke betales via finasloven er udelukkende for at undgå, at medierne bliver udsat for politisk 'black-mail' ved hver eneste finanslov. Selv de blinde burde betale - ligesom vi seende også betaler for fx lyd ved fodgængerovergange eller rullestole til de, der er så uheldige at være invalide. Lars PS! Det er selve meningen med penge, at du skal bruge dem og dermed være motiveret til at arbejde for at få flere. Hvis alle havde penge nok ville samfundet let gå i stå |
||
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6673 |
![]() |
|
Jeg er lodret uenig. De nuværende og tidligere brugere skal absolut ikke spare op til eventuelle fremtidige brugere. Hvis der skal bygges om, må man låne til det, så dem der får fordelen ved nyt, også betaler. Redigeret af Brixen - 12-September-2009 kl. 11:45 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Du mener vel "det er ikke gratis at leve og se DVB-T2" ![]() ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu ser jeg jo kabel tv via youSee, hvis jeg vil se andet end DVB-T signalkvalitet ol. Men faktisk er det kun alle flybillettene til Manchester, hver gang man skal se lidt DVB-T2/MPEG-4 HD fjernsyn, der tynger budgettet lidt rigeligt. Guderne skal vide, at jeg i årevis har forsøgt at få DVB-T2 senderne til Danmark, så JEG kunne spare flyrejsen. De øvrige udgifter til udstyr er lidt i 'legetøjsafdelingen", når de fordeles ud over bare få år. Lars PS! Der er faktisk en del DVB-T2 udstyr på IBC09 i disse dage.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |