recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dyre CD og blu-ray afspillere, kan det betale sig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dyre CD og blu-ray afspillere, kan det betale sig?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 19:11
Haha jeg er også selv skeptisk, specielt i forhold til kabler. Men må indrømme at jeg blev sat på plads under en hjemlig blindtest på mit daværende stereo anlæg med primare og audiovector. Der kunne jeg sgu høre forskel, og faktisk kende eet samme kabel i blindtest.

Men hva, kan også være held ;)
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 19:43

Man bør tilslutte dem i 7.1 input/processor input eller hvad den indgang nu hedder. Den skulle nemlig gå uden om d/a konverteren. men man kan jo diskutere om en surround receiver i den prisleje kan afsløre en forskel. Men det skal ikke være komprimeret lyd du skal lytte på. Så er der efter min erfaring meget lidt forskel.

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2404
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Men hva, kan også være held ;)

Nu skal jeg nok lade være med at mumle at heldet følger de tossede, hehe..

Spændende at du kunne høre forskel. Personligt er jeg halvdøv nok til at jeg dårligt kan høre om kablet er afbrudt eller ej, så jeg må nøjes med at observere hvis en anden med bedre hørelse en dag demonstrerer evnen til at høre forskel. Hvad angår heldet, så kan man selvfølgelig ikke udelukke at folk er svineheldige og gætter rigtigt adskillige gange i træk, men gør de det et dusin gange i træk er vi ude i noget med at de i stedet burde sætte penge på en lottokupon.. LOL
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2012 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af JensHolm JensHolm skrev:

Hej

Jeg har en Onkyo TX-NR809 forstærker og et System Audio Surroundanlæg med 2 x Explorer, 2 x Talent og en Exact som center i et 5.1 system.
Jeg har derudover en DENON DBP-2012UD BLU-RAY AFSPILLER samt en Denon DCD-700AE CD-afspiller.

Mit spørgsmål går på om det kan betale sig med "dyre" Blu-ray og CD-afspillere mhp. lydkvalitet? Bliver lyden bedre af bedre afspillere, eller er det forstærkeren og dens DAC der primært bestemmer lydkvaliteten? For så kunne det være man skulle "nedgradere" sine afspillere en smule.

På forhånd tak!
Har du prøvet? Du har jo en dyr bluray og semi-dyr cd, så du har jo alle muligheder for at teste det.
Til top
Ronny73 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Klaus dm - det er altså ikke muligt på denne model, hverken analog eller digitalt at omgå onkyoen. Beklager, det er faktisk sådan på flere mærker, specielt på billigere surround modeller...

Forestil dig at du har en cdafspiller med en utroligt ringe analogdel. Hvis du kører digitalt ud kommer der de originale nuller og etter fra cd'en, men kører du analogt ud får du kun sådan noget mumlende mellemtone fordi analogdelen i cdafspilleren er frygteligt ringe.

Hvis du kører digitalt over til onkyoen så får onkyoen de originale data fra pladen og laver dem om til herlig vellyd.

Hvis du derimod kører analogt ud fra cdafspilleren får onkyo'en det frygteligt ringe analogsignal. Onkyoen sampler "muddermusikken" om til noget digitalt, arbejder digitalt internt og ender med at bruge sin interne dac til at lave det digitale om til analog lyd på højttalerudgangene igen. Problemet er bare at det stadig lyder som mudder fordi onkyoen aldrig fik andet end mudder at arbejde med.

Hvis nu du i stedet har en cdafspiller som på analogudgangen farver lyden på en positiv måde, tilføjer lige den der varme og juhuu du godt kan li', så kan der være en fidus i at fodre onkyoen med det signal i stedet for det mere korrekte digitale signal.

jeg er ikkk enig med cdafspilleren har noget at sige, onkyo laver møj ud ad enhvert analog signal. jeg prøvede først med onkyo 706 med panasonic BD80 det lød dårligt, derefter med en Rega apollo cdafspilelr med gode signal kabler det lød stadigvæk dårligt. nu har heg kun stereo forstærker jeg tror mange der nyder stereo lyden holder sig fra souround recivere eller har 2 setups
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 19:32
eller denne
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_pma-2010ae_forstaerker_premium_silver.htm

en dyr løsning, er dog købt brugt

en knap og så kan man skifte mellem min onkyo 806 og denne til stereo
med de samme fronter
ergo ikke 2 setups  

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Man bør tilslutte dem i 7.1 input/processor input eller hvad den indgang nu hedder. Den skulle nemlig gå uden om d/a konverteren. men man kan jo diskutere om en surround receiver i den prisleje kan afsløre en forskel. Men det skal ikke være komprimeret lyd du skal lytte på. Så er der efter min erfaring meget lidt forskel.

enig hvis man lytter til mp3 i halv dårlig kvalitet
så er dyrt udstyr spild af penge
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 19:40
en anden løsning er denne
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_pma-1510ae-_forstarker_sort.htm

kan nemlig også skifte mellem din onkyo og så denne til stereo
med samme fronthøjtaler
dog 7000 kr

en bedre løsning end dyr cd-afspiller til din onkyo 809
Til top
Ronny73 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

eller denne
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_pma-2010ae_forstaerker_premium_silver.htm

en dyr løsning, er dog købt brugt

en knap og så kan man skifte mellem min onkyo 806 og denne til stereo
med de samme fronter
ergo ikke 2 setups  

Du har ret den løsning vil være et godt kompromi til ægte stereo, men pga den har så mange kanaler er der brugt mange af de kr på de extra kanaler og derfor ville du få bedre stereo lyd ved at købe en forstærker der kun har 2kanaler. men det kommer selvfølgelig an på hvad han ønsker
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 20:04
Den Denon der linkes HAR netop kun 2 kanaler !
Til top
Ronny73 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Den Denon der linkes HAR netop kun 2 kanaler !

ok ja kan godt se 2 kanaler men hvad betyder.

Helt adskilte sektioner for maksimal lydkvalitet
PMA-2010AE er opbygget i 6 individuelt afskærmede blokke med adskilte effekttrin for de to kanaler.

det med 6 blokke. jeg læser det som den har mulighed for 6 HT´er derfor tænker jeg de må har opbygget den som 6kanals ?
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 23:06
HFK har skrevet forkert. Der skal stå; med 6 individulet afskærmede blokke, 3 for hver af de to askilte effekttrin.

Der menes seperat PSU, Pre og powerdel pr. side = 6 blokke.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu