|
Dyre CD og blu-ray afspillere, kan det betale sig? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Rasmus8D
Guld medlem Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Haha jeg er også selv skeptisk, specielt i forhold til kabler. Men må indrømme at jeg blev sat på plads under en hjemlig blindtest på mit daværende stereo anlæg med primare og audiovector. Der kunne jeg sgu høre forskel, og faktisk kende eet samme kabel i blindtest.
Men hva, kan også være held ;) |
||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man bør tilslutte dem i 7.1 input/processor input eller hvad den indgang nu hedder. Den skulle nemlig gå uden om d/a konverteren. men man kan jo diskutere om en surround receiver i den prisleje kan afsløre en forskel. Men det skal ikke være komprimeret lyd du skal lytte på. Så er der efter min erfaring meget lidt forskel. |
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu skal jeg nok lade være med at mumle at heldet følger de tossede, hehe.. Spændende at du kunne høre forskel. Personligt er jeg halvdøv nok til at jeg dårligt kan høre om kablet er afbrudt eller ej, så jeg må nøjes med at observere hvis en anden med bedre hørelse en dag demonstrerer evnen til at høre forskel. Hvad angår heldet, så kan man selvfølgelig ikke udelukke at folk er svineheldige og gætter rigtigt adskillige gange i træk, men gør de det et dusin gange i træk er vi ude i noget med at de i stedet burde sætte penge på en lottokupon.. |
||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du prøvet? Du har jo en dyr bluray og semi-dyr cd, så du har jo alle muligheder for at teste det.
|
||
Ronny73
Super bruger Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg er ikkk enig med cdafspilleren har noget at sige, onkyo laver møj ud ad enhvert analog signal. jeg prøvede først med onkyo 706 med panasonic BD80 det lød dårligt, derefter med en Rega apollo cdafspilelr med gode signal kabler det lød stadigvæk dårligt. nu har heg kun stereo forstærker jeg tror mange der nyder stereo lyden holder sig fra souround recivere eller har 2 setups |
||
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
eller denne
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_pma-2010ae_forstaerker_premium_silver.htm
en dyr løsning, er dog købt brugt en knap og så kan man skifte mellem min onkyo 806 og denne til stereo med de samme fronter ergo ikke 2 setups |
||
xcardman
Funktioner
Tak(0)
|
|
enig hvis man lytter til mp3 i halv dårlig kvalitet så er dyrt udstyr spild af penge |
||
xcardman
Funktioner
Tak(0)
|
|
en anden løsning er denne
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_pma-1510ae-_forstarker_sort.htm
kan nemlig også skifte mellem din onkyo og så denne til stereo med samme fronthøjtaler dog 7000 kr en bedre løsning end dyr cd-afspiller til din onkyo 809 |
||
Ronny73
Super bruger Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har ret den løsning vil være et godt kompromi til ægte stereo, men pga den har så mange kanaler er der brugt mange af de kr på de extra kanaler og derfor ville du få bedre stereo lyd ved at købe en forstærker der kun har 2kanaler. men det kommer selvfølgelig an på hvad han ønsker |
||
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den Denon der linkes HAR netop kun 2 kanaler !
|
||
Ronny73
Funktioner
Tak(0)
|
|
ok ja kan godt se 2 kanaler men hvad betyder. Helt adskilte sektioner for maksimal lydkvalitet PMA-2010AE er opbygget i 6 individuelt afskærmede blokke med adskilte effekttrin for de to kanaler. det med 6 blokke. jeg læser det som den har mulighed for 6 HT´er derfor tænker jeg de må har opbygget den som 6kanals ? |
||
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
HFK har skrevet forkert. Der skal stå; med 6 individulet afskærmede blokke, 3 for hver af de to askilte effekttrin.
Der menes seperat PSU, Pre og powerdel pr. side = 6 blokke. |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |