|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jesperms ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-November-2006 Sted: 8643 Ans Status: Offline Point: 167 |
![]() Sendt: 21-Januar-2009 kl. 10:28 |
Ønsker at få lidt kommentarer til følgende sag, vedr. overholdelse af reklamationsfrist. Skal jeg bare droppe sagen eller? Har dd indsendt følgende til e-handel efter at være blevet afvist hos Easyshopping. Hermed fejlbeskrivelse på tv købt hos Easyshopping: Fejlbeskrivelse: "Under alm fjernsynskig d. 27-12-2008 blir jeg pludselig opmærksom på at der midt på skærmen er en konstant grøn stribe, kun når billedet er sort/mørkt er den ikke grøn. Det går igen på alle indgange-HDMI/Scart osv". Jeg går straks på Easyshoopings hjemmeside og konstatere følgende (direkte taget fra deres oplysninger om købelov): "Meddelelse om reklamation skal foretages i rimelig tid efter manglen blev opdaget, hvilket i praksis betyder, at man som forbruger skal reklamere indenfor 2 måneder efter man har opdaget fejlen, jf. Købelovens § 81". Der står ikke yderligere om indsendelse af reklamation iforhold til reklamationsfrist, og dermed er jeg i god tro da jeg sender den ind d.19/1-09. Problemet er så, at jeg i mellem tiden har overskredet min 2-årige reklamationsfrist, da fjernsynet blev afhentet 13/1-2007, og får derfor afvist min sag. Jeg svarer derefter tilbage og beskriver at jeg på fejlkonstateringsdagen, tjekker deres hjemmeside, og læser at jeg har 2 md, som beskrevet tidligere. Jeg får svar tilbage at jeg ikke har overholdt tidsfrist for reklamation... Jeg er ikke indstillet på at opgive da jeg mener at være blevet fejlinformeret på Easyshoppings hjemmeside. Jeg er godt klar over at jeg ifølge købeloven måske ikke har ret, men på jeres og Easyshoppings side læser jeg "korrekt og etisk adfærd" , og det er her jeg føler mig lidt forbigået... Jeg er selvfølgelig klar til at forklare nærmere, hvis i skal have uddybet sagen. På forhånd tak for hjælpen. Mvh Jesper Sørensen. Redigeret af jesperms - 21-Januar-2009 kl. 10:28 |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
Der er 2 frister der gælder vedr reklamaretten. Du har 2 års reklamationsret fra købsdato/leveringsdato. Hvis du opdager fejl, skal du reklmarer i rimelig tid, dette opfatter easyshopping som maks 2 mdr. Men du skal stadig reklamerer inden for de 2 år. Du har overkredet den første, så derfor tror jeg ikke u har nogen sag. |
|
![]() |
|
jtofte ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Nu er jeg ikke den store købelovs expert, så dette er min egen vurdering og hvordan jeg har opfattet købeloven.
De to måneder er inde i de to års reklamationsret, ellers vil man som forbruger kunne "snyde" sig til 26 måneders reklamations, de to måneder er bl.a. til for at man ikke bruger sit produkt efter fejlen er opstået og at fejlen dermed ikke foresager yderlig skade på produktet. |
|
![]() |
|
jesperms ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-November-2006 Sted: 8643 Ans Status: Offline Point: 167 |
![]() |
Tak for indspark... Er godt klar over at jeg ikke har en sag juridisk, mener bare jeg er blevet fejlinformeret på Easyshoppings hjemmeside, syntes måske godt de kunne understrege at reklamation skal være indsendt inden de 2 år, og det står ingen steder, så det er mere det moralske...
/Jesper |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Du skal selvf. reagere inden 13-jan-2009 som du jo selv er inde på.
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
![]() |
men kan det hele ikke være lige meget når det drejer sig om easy shopping? http://www.crn.dk/nyheder/Easyshopping_pa_firmatjek_dk-1.215 41 |
|
![]() |
|
Morten Rasmusse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Svaret kan du finde i den relevante købelovsbestemmelse: § 83: Har køberen ikke inden to år efter salgsgenstandens overgivelse til ham meddelt sælgeren, at han vil påberåbe sig en mangel, kan han ikke senere gøre den gældende, medmindre sælgeren har påtaget sig at indestå for genstanden i længere tid eller har handlet i strid med almindelig hæderlighed. Det er således tidspunktet for meddelsen til sælger som er afgørende. |
|
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350 Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1 Samsung Youseeboks |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |